Author Topic: Nanna - kettutyttö  (Read 1274 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nanna

• satunnainen silminnäkijä
  • Jäsen
  • Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Nanna - kettutyttö
« on: 12.07.2010 klo 22:18:29 »
Höäh? Höristän silmiä parin kuukauden viiveellä. Joo, niin... albumi ilmestyy aika pian. Nannaa saa jo elokuussa.

Traagista on, että tosi monet huomauttelevat meikäläisen piirtävän manga-tyyliin, vaikka enhän mä edes erityisesti pidä mangasta. Olen ilmeisesti altistunut sille liikaa elämäni aikana. Lähtisköhän se lapsesta hakkaamalla?

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Nanna - kettutyttö
« Reply #1 on: 17.07.2010 klo 20:28:44 »
Tänään Finnconissa sarjakuvallinen maailma laajeni jälleen hieman: kirjain lehdessä olleen näytteen myötä sai esimakua Tuuli Hypénin citykettutyttösarjiksesta Nanna, jonka stripeistä on koottu Arktisen Banaanin toimesta ihan albumikin.
ilmestymispäiväksi ilmoitetaan 02.08.2010

Elämää suuremmasta tapauksesta ei ole kyse mutta ammattitaitoisesti piirretystä ja raikkaan oloisesta uudesta sarjakuvasta, joka saa jopa kaltaiseni kyynisen ärisijän hymähtämään osalle heittoja.
Jos on jäänyt joskus epäselväksi normaalisti minä ja kettutyttö emme mahdu samaan lauseeseen, planeettakin on paha rasti.

Tekijäkin vaikutti sympaattiselta ja fiksulta tapaukselta, mikä ei sarjakuvapiireissä ole mitenkään harvinaista mutta jäljen näennäinen helppous hämmensi.
Ainakin albumin rantautumiseen asti ovat onnistuneet saamaan mielenkiintoni.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #2 on: 17.07.2010 klo 20:35:26 »
Tekijä on vieläpä turkulainen!

Nannasta on saatu esimakua myös Arktinen Banaani 1- sekä Nemi-lehdessä.

Tiettävästi Finnconissa on myynnissä Tuulin tekemiä ei-Nanna-aiheisia paitoja, jotka conin jälkeen tulevat myyntiin Turun Sarjakuvakauppaan.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #3 on: 17.07.2010 klo 20:39:06 »

mutta jotenkin silti positiivinen, mikä entisestään hämmentää minua..
täsmennän: kotikaupungissani perusnegaatio on käsite positiivinen ajattelu kulkee linjaa "taas yks päivä lähempänä kualemaa..."

Nemissä olen tainnut tyyliä selata mutta täytyykin kaivaa lehdet esiin ja tarkempaan syyniin, viimeisimmässähän ei tainnut kotimaisia sarjoja olla lain.
« Last Edit: 17.07.2010 klo 20:46:17 by Curtvile »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #4 on: 18.07.2010 klo 21:10:01 »

Nannasta on saatu esimakua myös Arktinen Banaani 1- sekä Nemi-lehdessä.

Tiettävästi Finnconissa on myynnissä Tuulin tekemiä ei-Nanna-aiheisia paitoja, jotka conin jälkeen tulevat myyntiin Turun Sarjakuvakauppaan.

Voi Petteri, nyt skarppaa hiven vaikka lomareissu painaa... Turkulainen on tekijä, kyllä, mutta Nemi-lehden sijaan tarkoitit kai Viivi ja Wagner-lehteä?

Paitakuvissa ON Nannakin, tosin suuri ja mahtava louhikärmes vie isomman osan kuvatilaa.  Musta on paidan pohjaväri ja kokoja on vielä välillä S - XL.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Reply #5 on: 18.07.2010 klo 21:13:55 »
Paitakuvissa ON Nannakin, tosin suuri ja mahtava louhikärmes vie isomman osan kuvatilaa.  Musta on paidan pohjaväri ja kokoja on vielä välillä S - XL.

XL? mikä XL? Saako siihen L-kokoon jostain sen rastinkin?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #6 on: 18.07.2010 klo 23:54:57 »
Voi Petteri, nyt skarppaa hiven vaikka lomareissu painaa... Turkulainen on tekijä, kyllä, mutta Nemi-lehden sijaan tarkoitit kai Viivi ja Wagner-lehteä?

Ai niin joo, no mutta kustantaja on sama...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #7 on: 19.07.2010 klo 00:07:25 »
XL? mikä XL? Saako siihen L-kokoon jostain sen rastinkin?

X-tulevaisuuden keksintö. Nyt herra on tainnut lukea scifiä ihan riittävästi tälle päivää. Jos ei ällä piisaa, niin kohta on Nannapaitaa myös äks-ällänä saatavilla Turun Sarjakuvakaupasta. Viimeistään Turun Taiteiden/Tapahtumien yönä 12. elokuuta.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #8 on: 27.07.2010 klo 17:37:02 »
Jos ei ällä piisaa, niin kohta on Nannapaitaa myös äks-ällänä saatavilla Turun Sarjakuvakaupasta.

Nyt jo! Pieni erä, nopeimmille.

http://www.sarjakuvakauppa.com/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=2405

JPQ

• Jäsen
« Reply #9 on: 28.07.2010 klo 14:18:11 »
Jos joku tyyli tarttunut sitä ei ole syytä hävetä. Jokainen piirtäköön niinkuin piirtää en ymmärrä miksi ihmiset on kriittisiä itselleen. ja jotta ketjun aihe ei unohdu Viivi ja Wagner jutut on kyllä mainioita aluksi kuvittelee kun lukee että Wagner on se outo tarkemmin kun edistyy selviääkin että Viivi on myös outo. Näytelmästä joka oli tehty näiden pohjalta myös Viivin sukulaiset tai erityisesti ne olivat outoja paitsi se jota muut piti oudoimpana se oli tavallisin...

pertti jarla

• Jäsen
« Reply #10 on: 28.07.2010 klo 15:53:47 »
Traagista on, että tosi monet huomauttelevat meikäläisen piirtävän manga-tyyliin, vaikka enhän mä edes erityisesti pidä mangasta. Olen ilmeisesti altistunut sille liikaa elämäni aikana. Lähtisköhän se lapsesta hakkaamalla?

Ehkä se johtuu siitä, että piirrosjälkesi on hallittua ja siistiä, kuten mangassakin usein. Sitä soisi iskostettavan lapsiin menetelmällä tahi toisella.
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

tertsi

• Guest
« Reply #11 on: 28.07.2010 klo 16:01:04 »
hallittua ja siistiä,
Taitavuudeksikin tuota voisi sanoa.

tertsi

• Guest
« Reply #12 on: 13.08.2010 klo 20:43:31 »
Nannaa selailtu Akateemisessa.
Näytti hemmetin hyvältä. On niin siistiä että!! = hyvä juttu.

Mielestäni fontti on aika kookasta. Melkein puolet pienempi riittäisi. Tuo nyt käytetty koko on varmaan ihan jees näytöllä. mutta paperilla auttamattoman suurta.

Mutta aivan  mahtavaa, että joku suomalainen
tekee tämän näköistä ja tasoista piirrosta.

Viikon taidepaukku!
« Last Edit: 16.08.2010 klo 18:18:18 by Tertsi »

JanneT

• Jäsen
« Reply #13 on: 13.08.2010 klo 20:58:47 »
Joo Arktisen Banaanin lehdestä luin ja hyvältä näyttää. Hauska tapa käyttää värejä myös.

Onhan tuossa mangavaikutetta aika kosolti mutta mitäs sitten, toimiva pakettihan tuossa on kasassa.

Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Reply #14 on: 16.08.2010 klo 18:12:21 »
Nanna on ostettu ja luettu. Curtvilen linjoilla olen minäkin, eli ei ehkä elämää suurempaa sarjakuvaa, mutta kuitenkin vinkeän humoristinen ja tavattoman hyvin piirretty tapaus.

Erityisesti tämmöisen tradenomin mieleen jäi albumin alkupuolelta löytyvä strippi, jossa kettutyttö totesi ettei hiirestys ja marjanpoiminta kuulu minkään yliopiston tarjontaan, eikä sitä voi opiskella edes ammattikorkeakoulussa.

Ja sattuipa tässä duunipäivänä muutamana korvaani lausahdus, jossa Tuuli Hypénin kynänjälkeä kehuttiin mestarilliseksi ja verrattiin itseensä Peyoon.  :)
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)