Etsin aivan muuta kaivaessani esiin vanhat Tarzan-lehdet komeron perukoilta ja niinpä vain sieltä osui Tarzan 8/1978 ja niin kansi kuin avaustarina "Tarzan ja Oparin aarteet osa 5: Lan vankina" olivat selvästi Busceman jälkeä.
Seuraavaa numeroa minulla ei olekaan, mutta 10/1978 "Tarzan ja Oparin aarteet: Jane hengenvaarassa" on ilmoitettu
Roy Thomasin kirjoittamaksi ja Busceman kuvittamaksi.
Nämä täytyykin lukea myöhemmin tarkemmin ja samalla koluta divarin pimeät nurkat, koska tarina näyttää varsin Conan-henkiseltä. Kuten Kvaakin aktiivit toki tietävät, kaksikon Conan-seikkailuja on suomennettu varsin mittava pino.
Pikaisesti silmäillen, Kubertin kuvittamat Tarzan- ja Korak-tarinat ovat siis
DC:n kaudelta 1972–1977 kun taas nämä Busceman tarinat ovat puolestaan Marvelin kaudelta 1977–1979.
Tarkemmin Busceman Wikipedia-sivu tietää, että Tarzanit ovat numeroissa 1–18 ja Annual 1 siihen päälle. Näin alkuperäisnumeroiden selvittäminenlienee myöhemmin helppoa, jos siihen joskus itse palaan, mutta jos asia kiinnostaa muita niin jaoin huomioni nyt samantien.
EDIT: Numero 8/1978 on
indeksoitu GCD:n sivulla, joten ei tarvitse luottaa vain minun silmiini, kyllä se on Busceman työtä.