Itsekään en juuri lämmennyt Tarzan-tarinoille, koska ne näyttivät lännen- ja supersankareiden rinnalla tylsiltä. Vieläkään en niitä ole juuri lukenut, mutta kannet ovat kyllä huimia ja kun hintaa on puolesta eurosta euroon, olen niitä silloin tällöin poiminut matkaani.
Sen sijaan vuoden 1975 kolme pahvikantista julkaisua ovat Joe Kubertin taiteen ansiosta hyvää luettavaa, niille on
oma ketjunsakin Kvaakissa, koska tarinat julkaistiin muutama vuosi sitten lehtihyllyillä uusintana. Vuoden 1975 numeroista viimeinen sisältää parhaat tarinat.
Sen sijaan varsinainen helmi näiden julkaisujen joukossa on pahvikantinen Korak 2/1975. Bob Kanigherin fantasiahenkiset tarinat ovat sangen vaatimattomia, mutta Joe Kubertin ja eritoten
Alex Niñon huima taide nostavat ne aivan omaan luokkaansa! Värityskin on varsin onnistunut, vaikka toki nämä ovat niitä herroja, jotka ansaitsevat tulla julkaistuksi mustavalkoisina.
Ensimmäinen numeroista on nimeltään Unohdettu laakso, mutta valitettavasti minä en sitä omista. Samoin olen pohtinut, mikä mahtaa olla vuoden 1976 erikoisjulkaisun sisältö, tätä herkkua kun lukisi kovin mieluusti lisääkin.
Kannattaa koluta divareita tämän vuoksi, koska eurolla, korkeintaan kahdella, nämä pahvikantiset lähtevät matkaan. Parempaa hinta-laatusuhdetta ei voine enää löytää.
EDIT: Vai mahtoiko näitä pahvikantisia olla sittenkin vielä se neljäs, koska sellainen
julkaistiin Ruotsissa ja kyse näyttää olleen yhteispainatuksesta.