Äänestys

Kuka on tai oli paras Aku Ankan piirtäjä?

Carl Barks
83 (38.8%)
Keno Don Rosa
97 (45.3%)
Marco Rota
3 (1.4%)
Romano Scarpa
5 (2.3%)
Manuel Gonzales
1 (0.5%)
Ferioli
1 (0.5%)
Vicar
13 (6.1%)
Joku muu
11 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 174

Kirjoittaja Aihe: Paras Aku Ankan piirtäjä  (Luettu 59564 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peetukka

• Jäsen
Re: Paras Aku Ankan piirtäjä
« Vastaus #165 : 14.06.2007 klo 17:50:15 »
Ovathan Vicar-fanit huomanneet Asterixin erikoisalbumin, jossa tunnetut piirtäjät tekevät oman versionsa Asterixista ja kumppaneista?

Vicarin kolmisivuisessa sarjakuvassa Aku ja Pelle eksyvät aikakoneellaan gallialaiskylän laitamille, ja vievät Asterixin ja Obelixin vierailulle Ankkalinnaan.

Sitä olisi kiva lukea!

Wade

• Jäsen
Re: Paras Aku Ankan piirtäjä
« Vastaus #166 : 14.06.2007 klo 18:31:38 »
Sitä olisi kiva lukea!
Sitä oli kiva lukea!
Wade Koivurinne

Karhula

• Jäsen
  • Cavazzano is best!
Vs: Paras Aku Ankan piirtäjä
« Vastaus #167 : 12.03.2008 klo 20:34:23 »
Nimi ei ole listassa, mutta se taitaa olla Giorgio Cavazzano, koska hänen piirroksensa ovat upeita. ::) ::)

MiLa13

• Orc Hero
  • Uusi jäsen
« Vastaus #168 : 18.03.2008 klo 19:42:26 »
Kuinka Manuel Gonzales edes VOI olla listassa? :o

Noo, anyway, miusta Giorgio Cavazzano on paras piirtäjä. William van Horn on myös erittäin hyvä, tavallaan parempi koska käsikirjoittaa tarinansa itse. Poikansa Noel on myös hyvä.
"You sound like chapters from a self-help booklet!" -Kefka Palazzo

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #169 : 18.03.2008 klo 20:13:14 »
Kuinka Manuel Gonzales edes VOI olla listassa? :o

Noo, anyway, miusta Giorgio Cavazzano on paras piirtäjä. William van Horn on myös erittäin hyvä, tavallaan parempi koska käsikirjoittaa tarinansa itse. Poikansa Noel on myös hyvä.
Koska Gonzales on monen mielestä hyvä Cavazzanon 70 luvun tyyli oli hyvä mutta nykyinen tyyli on ärsytävä (minun mielipide) on paljon hyviä piirtäjiä mutta jos minun pitä sanoa lempi pirtäjä niin kaipa se on Marco Rota. Ja Barks toisena ja Rosa kolmantena
Perego ist da legend.

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #170 : 27.03.2008 klo 17:07:15 »
Carl Barks, sillo ku se eli

Nyt Kenottaja.
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

Duke Duck

• Jäsen
« Vastaus #171 : 04.06.2009 klo 16:29:28 »
Carl Barks tietenkin. Hänen piirroksensa ovat hienoja (varsinkin 40-luvun) ja käsikirjoitukset vailla vertaa. Don Rosa on myös erittäin taitava mutta ei hän sentään Barksia ohita. Näiden kahden jälkeen suosikkejani on Rota ja Scarpa.

Duke Duck

• Jäsen
« Vastaus #172 : 04.06.2009 klo 16:34:15 »
Cavazzanon 70 luvun tyyli oli hyvä mutta nykyinen tyyli on ärsytävä
Olen samaa mieltä, 70-luvulla Cavazzanon tyyli muistutti Romano Scarpan tyyliä ja sehän on positiivista koska Scrarpa on todella taitava. Nykyään en pidä yhtään Cavazzanosta, koska tyyli on huono. Sama ilmiö on tapahtunut myös Massimo De Vitalle, hänen vanhat sarjansa ovat loistavia mutta nykyiset aika heikkoja.

Heikki.T

• Minä olen
  • Jäsen
« Vastaus #173 : 10.06.2009 klo 10:43:08 »
Suosikkini on Carl Barks. Myös Rosa,  Korhonen, Vicar, Scarpa, Cavazzano  jne. on hyviä piirtäjiä mutta eivät voita Barksia.

Ruupert

• Vieras
« Vastaus #174 : 17.06.2009 klo 17:32:42 »
Kyllä se on aina ollut Don Rosa, eikä se siitä muutu. Pidän hänen ykstyiskohtaisesta piirrostyylistä ja huumoristaan.
Myös Carl Barks, Romano Scarpa, Giorrgio Cavazzano ja Massimo De Vita kuuluvat henkilökohtaisiin suosikkeihini.

Kultu

• Jäsen
« Vastaus #175 : 30.06.2009 klo 22:27:01 »
Lainaus
Huonoimmastakaan ei ole epäilystä. Taskareihin varsinaisten juttujen väliin piirtänyt Giuseppe Perego oli inhokkini jo nuorena untuvikkona, vaikken hänen nimeään vielä silloin tiennytkään. En ymmärrä miten niin surkea piirtäjä sai vääntää kuonaansa ilmeisesti peräti sataan ensimmäiseen taskariin. Kaipa sitä olisi löytynyt jotain vähän lahjakkaampiakin tekijöitä vääntämään niitä mitäänsanomattomia torttuja sinne helmien väliin.

Nykyään ei ole Peregoa, mutta varsinaiset jutut ovat vuorostaan paljon kehnompia kuin tuolloin joskus.

Olet niin oikeassa. En ainakaan yhtään tässä heti osaa mainita kuka piirtäisi
huonommin. Perego menee jo akkarin tavallisen tyylin alapuolelle, vaikka on tainnut heppu piirtää enimmäkseen taskareissa. Ne akkarin jutut on aika usein hieman tylsiä, ainakin jotkut. Onneksi sieltä kuitenkin löytyy niitä mielenkiintoisiakin tarinoita ehkä jopa vähän enemmän.
Ja sit  ne meitsin suosikit:
1.Carl Barks, Don Rosa ja Lara Molinari    2.Marco Rota
« Viimeksi muokattu: 30.06.2009 klo 22:37:56 kirjoittanut Kultu »

akuankka1313

• Huomenta.
  • Jäsen
  • Pöytä osaa puhua
« Vastaus #176 : 02.09.2010 klo 19:14:57 »
Alberto Lavoradori - ehdottomasti tyyliltään radikaalein piirtäjä, mitä Disney-srjakuvissa on kuunaan nähty (erityisesti 90-luvun loppupuolella). Hänen piirroksensa ovat alun perin ilmeisesti Carpiin pohjautuvia, mutta on sittemmin kehitellyt oman, helposti tunnistettavissa olevan tyylinsä, jossa yleensä vääristellään asentoja ja ilmeitä, sekä koko tausta on oudon futuristinen. Lavoradorilta ei olekaan pitkään aikaan nähty uutta tuotantoa taskareissa, lienee lopettanut...
Myös Pier Lorenzo de Vitan piirrostyyliä ihailen, jotenkin surrealismia lähentelevää kubismia, joka oli selkeästi edellä aikalaisiaan - tuollaisia piirroksia saattaisi erehtyä luulemaan 2000-luvulla piirretyiksi.
Luciano Bottaron piirroksissa pidän eniten siitä surrealismista, joka näkyy avoimesti esim. värimaailmassa ja tiettyinä hetkellisinä kohtauksina niin käsikirjoituksessa kuin piirroksissakin.
Don Rosaa en sinänsä ihaile - liian tönkköä ja ilmeetöntä piirrosjälkeä makuuni. Olen kuullut huhuja sapluunan käytöstä, lieneekö totta?
« Viimeksi muokattu: 02.09.2010 klo 19:17:13 kirjoittanut akuankka1313 »
Huomenta.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #177 : 03.09.2010 klo 09:32:26 »
Olen kuullut huhuja sapluunan käytöstä, lieneekö totta?

Se mikään huhu ole. Taiteilija ite sen sano.

stjerky

• Jäsen
« Vastaus #178 : 04.09.2010 klo 18:47:19 »
Carl Barks ylivoimaisesti paras ankanpiirtäjä.

Minusta Rosa on piirtäjänä huonoimmasta päästä tuota listaa. Käsikirjoituksellisia ansioita hänellä voi olla, mutta nekin tarinat joskus on jotenkin näsäviisaita ja omituisia. Mutta ankkoja hän ei ainakaan osaa piirtää.