Äänestys

Kuka on tai oli paras Aku Ankan piirtäjä?

Carl Barks
83 (38.8%)
Keno Don Rosa
97 (45.3%)
Marco Rota
3 (1.4%)
Romano Scarpa
5 (2.3%)
Manuel Gonzales
1 (0.5%)
Ferioli
1 (0.5%)
Vicar
13 (6.1%)
Joku muu
11 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 174

Kirjoittaja Aihe: Paras Aku Ankan piirtäjä  (Luettu 59639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
Re: Paras Aku Ankan piirtäjä
« Vastaus #150 : 27.05.2006 klo 02:07:17 »
Rodriques (vai miten herran nimi kirjoitetaankaan?). Ehkä mä sitten kummiskin tykkään sen verran mangasta, että hieman kevytkenkäisempi Aku Ankat ja Mikki Hiiret ovat lähellä sydäntäni. Toki rakastan herran sulavaa tyyliä Akun ilmeissä, mutta Mikkikin on saanut tietynlaista pontta myös, eikä vain jätetty roikkumaan Feriolin varaan.
Myös edesmennyt Branca oli aivan loistava, mitä ankkoihin tulee; Rosan tilpehööri-ilmekkyydet kalpenevat hänen rinnallaan.

Arwi

• Jäsen
« Vastaus #151 : 04.06.2006 klo 15:35:34 »
ROSA ON PARAS!!!!!!!!!!! >:(  Mä tykkään D.U.C.K : eista ja on mulla oma lyhennekkin A.N.K.K.A, yrittäkääpä arvata mitä se tarkoittaa  ::) 

Muuten Rodriques (vai miten herran nimi kirjoitetaankaan?).  on AIVAN SUURKEA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sen tyypin edestakaisin poukkoileva tyyli on ankkapiirtäjien pohjamutia

EDIT: yhdistin kaksi Arwin viestiä. Muokkaa-toimintoa suositellaan käytettäväksi mieluummin kun peräkkäisten viestien kirjoittaminen.

dokki

• Jäsen
« Vastaus #152 : 04.06.2006 klo 20:54:46 »
ROSA ON PARAS!!!!!!!!!!! >:(  Mä tykkään D.U.C.K : eista

Tykkäätkö myös sen sarjakuvista, vai pelkästää noista mukana tulevista höpöhöpö-tehtävistä? ;-)

Arwi

• Jäsen
« Vastaus #153 : 04.06.2006 klo 21:27:47 »
Totta kai mä tykkään sen sarjakuvistakin.

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #154 : 12.06.2006 klo 21:10:01 »
Ihmettelen vain miksi juuri he, jotka myös käsikirjoittavat, ovat kärkikikastissa? Onko "kunnon" piirtäjien työt täysin huomaamattomia juuri tylsien tarinoiden takia? Piirtäjässähän kuuluisi vaikuttaa juuri PIIRTÄMINEN, eikä se käsikirjoitus, eikös? :B

Juuso9

• Ankka.
  • Jäsen
« Vastaus #155 : 29.06.2006 klo 20:28:05 »
Marco Rota on paras mutta myös Don Rosa on hyvä.

Qsibää

• Jäsen
« Vastaus #156 : 29.06.2006 klo 22:49:03 »
En jaksa alkaa kirjottaan jotain esseetä jotenka lyhyesti, Don Rosa ylivoimasesti, vaikka Barksikin on hyvä.

dErasmus

• Afrodude
  • Jäsen
  • KiKii!
« Vastaus #157 : 03.07.2006 klo 01:59:38 »
Parhaat piirtäjät ovat saaneet perinteisesti parhaat kässärit. Kun Vicar nousi lukijoiden suosioon, hän alkoi saamaan myös parempia stooreja kuvitettavakseen.
No en nyt tiedä; jotenkin perustarinatkin hän onnistuu ryssimään niin täydellisesti, niin itse tarinaosuus ei oikein tahdo paistaa herran tyylin lävitse. Eli se ja sama, mitä käsikirjoituksia kaveri on saanut, kamalaa jöötiä silti aina luvassa (kenties oon vain kyllästänyt jätkän tyyliin, kun sitä olen joutunut tapittamaan aina 90-luvun alusta asti).

Ramonth

• Vieras
« Vastaus #158 : 04.07.2006 klo 12:28:20 »
Menen muun porukan mukana... ^^ Don Rosan tyylistä pidän eniten. Tarinatkin ovat lähes poikkeuksetta mielenkiintoisia. kolmantena: Hänen sarjansa ovat juuri sopivan pitkiä. Ja sitten vielä viimeinen. Neljäs asia. DUCKin piilottaminen. Rakastan sen etsimistä. ^^ Kuitenkin joskus kauan sitten en oikeasti pitänyt Don Rosan tyylistä. Taisin olla todellakin outo... Nyt... Siis hän on mielestäni paras ankkapiirtäjä.

Barksillakin on mahtavia tarinoita, kuten itse asiassa kaikilla vaihtoehdoilla, mutta Don Rosa on ykkönen.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2006 klo 12:30:11 kirjoittanut Ramonth »

Anzzi McDuck

• Uusi jäsen
« Vastaus #159 : 06.07.2006 klo 12:09:44 »
Don Rosa on aivan ykkönnen, eikä Barksissakaan valittamista ole, koska hän loi nykyisen Aku Ankkamme.

Apache

• Ankkaholisti
  • Uusi jäsen
« Vastaus #160 : 11.08.2006 klo 21:15:35 »
Kari Korhonen ja Giorgio Cavazzano. Pidän "uustyylisestä" piirustustavasta, jota nämä kaksi piirtäjää edustavat. Rosan yksityiskohtainen tapa piirtää on myös mukavaa katsella. Käsikirjoituksissa vievät voiton Barks sekä Rosa.

Flemming Andersen

• Vieras
« Vastaus #161 : 14.08.2006 klo 00:18:22 »
Rosa OLI aikanaan loistava, Barks&Cavazzano&Branca&Massimo de Vita&Scarpa&Jippes&Van Horn(ei tosin kaverin kässärit)&Carpi&Intini&Ferraris... paras on kyllä ehdottomasti Flemming Andersen. Sai aikoinaan surkeista kässäreistä aikaan hauskimpia tarinoita mitä taskareissa on nähty :D

Flemming Andersen

• Vieras
« Vastaus #162 : 14.08.2006 klo 01:30:06 »
Lainaus
sanoinko aiemmin: Don rosa? eipäs olekaan. NE jotka piirsivät ´grand canyonin kuohuissa´tarinan. okei, siinä on aika monta piirtäjää. kuka sen luonnosteli?

Miquel Puyol taitaa olla käsikirjoittaja ja piirrosjälki on luultavasti Comciup Studion

Wierdo

• Närkästynyt kuluttaja
  • Jäsen
  • Hard Duck Halitulihei!
« Vastaus #163 : 14.08.2006 klo 10:50:52 »
No, on Aku Ankan piirtäjät aina olleet rautaa, mutta jos pitää parhaat valita, niin minä tykkään Vicarin piirroksista. Ne on sillai niinku tuttua ja turvallista Aku Ankkaa. Ja sitten on tietty Carl Barks, lajinsa ehdoton kunkku, ja Don Rosa omalla tyylillään. Viime aikoina olen alkanut pitää myös Rodriguezin jutuista. Ne on vaan sellaista tyyliä, josta pidän. :)

Feriolin piirroksista en pidä, lähinnä niiden Mikki Hiiri juttujen takia. :P

Jamo

• Maalari, Sarjakuvien piirtäjä.
  • Jäsen
  • "I I I I I I??"
« Vastaus #164 : 26.08.2006 klo 11:35:31 »
 Minulla oli kova taistelu Barksin ja Rosan välillä. Rosa tekee niin yksityis kohtaisesti ja hienosti, kun taas Barks on Aku Ankan alkuperäinen luoja ja tekijä.

Valitsin silti Rosan (faktoja, faktoja <3).