Kirjoittaja Aihe: The Tarot Café  (Luettu 271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MinnaV

• Jäsen
The Tarot Café
« : 12.11.2007 klo 15:48:55 »
Olen täysin ihastunut tähän sarjaan ja ihmettelenkin miksei tästä löydy enempää keskustelua.

Vaikka en mikään piirrosten asiantuntija olekaan, ainakin minun silmääni jälki miellyttää suuresti. Ainoa miinus, johon olen kiinnittänyt huomiota, on hahmojen liiallinen androgyynisyys, mikä vaikeuttaa juonen seuraamista. Tai sitten olen vain tyhmä.

Tarina kiehtoo kummasti ainakin tällaista tarotkorteista ja fantasiasta kiinnostunutta henkilöä.

Otto Sinisalo

• Jäsen
Vs: The Tarot Café
« Vastaus #1 : 12.11.2007 klo 16:03:39 »
Luin hiljattain kaiken Pauna Media Groupin toistaiseksi julkaiseman sarjakuvan putkeen, joten voin julistaa itseni asiantuntijaksi tai mielipuoleksi. PMG:n tarjontaan mahtuu kelpo kamaa (Fool's Gold on OK, DramaCon hauska ja Peach Fuzz täydellisen hämmentävä kuvaus sadismista naamioituneena lastensarjakuvaksi).

Tarot Café on nätti, mutta menee todella huikeasti överiksi melodraamansa kanssa. Todistakaa ykköspokkarin tarina, jossa pettynyt tyttö juoksee itkien kadulle saatuaan selville katkeran totuuden ihastuksestaan. Hahmo huutaa pettymystään maailmalle:

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Suora lainaus.

Myönnän tosin, että olen niin kaukana kohdeyleisöstä, että etäisyys pitää mitata astronomisilla yksiköillä.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
« Vastaus #2 : 02.09.2008 klo 12:57:41 »
The Tarot Café on yksi lempisarjoistani. Kiinnostaisi vaan tietää, kuinka monta osaa sarjassa oikein niinkuin on? Tilasin 6. ja 7. osan enkuksi Suomalaisesta, mutta eivät osanneet kertoa, kuinka monta osaa sarjassa kokonaisuudessaan on. Piirrostyyli on upea, niin on tarinakin, omaperäinen teos :)
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

neo-shaman

• rockpoliisi
  • Uusi jäsen
  • rockpoliisi
« Vastaus #3 : 05.09.2008 klo 14:50:04 »
Sang-Sun Park kuuluu lempparipiirtäjiini, joten Tarot Caféta tulee kyllä luettua. Parkin piirrustustyyli on [edelleenkin] aivan omaa luokkaansa, ja pidän siitä erittäin paljon! Kuitenkin jäin kaipaamaan Les Bijouxin juonellista vetävyyttä, mutta toisaalta se ei ollut Parkin käsikirjoittama... Pidän kyllä paljon TC:n teemoista ja tarinoiden episodimaisuudesta.
Jokatapauksessa Tarot Cafe menee omalla listallani Ark Angelsin yli, joka tuntui mielestäni hieman... kierrätykseltä, ehkä?

Kiinnostaisi vaan tietää, kuinka monta osaa sarjassa oikein niinkuin on? Tilasin 6. ja 7.
Tietääkseni sarja on 7 osainen.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
« Vastaus #4 : 08.09.2008 klo 12:13:44 »
Sang-Sun Park kuuluu lempparipiirtäjiini, joten Tarot Caféta tulee kyllä luettua. Parkin piirrustustyyli on [edelleenkin] aivan omaa luokkaansa, ja pidän siitä erittäin paljon! Kuitenkin jäin kaipaamaan Les Bijouxin juonellista vetävyyttä, mutta toisaalta se ei ollut Parkin käsikirjoittama... Pidän kyllä paljon TC:n teemoista ja tarinoiden episodimaisuudesta.

Sang-Sun Park on todella loistelias piirtäjä, olen kanssasi samaa mieltä. Les Bijouxiin en ole tutustunut kuin yhden kirjan verran kirjakaupassa - täytyypä katsoa, josko löytyisi vaikka kirjastosta, enempään mangan/manhwan keräilyyn kun ei köyhällä opiskelijalla ole tällä hetkellä varaa.

Mielestäni juonen kuljetus kuitenkin sopii The Tarot Cafén maailmaan kuin nokka naamaan. Tuo episodimaisuus ja/tai "katkonaisuus" on miusta tarkoituksellinen tyylikeino. Eli mielestäni Sang-Sun Park on myös hyvä käsikirjoittaja.

Tietääkseni sarja on 7 osainen.

Kiitos! Eli kunhan kirjat saapuu Kampin Suomalaiseen, olen viimein The Tarot Cafén ylpeä omistaja! ;D
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

PJ

• Jäsen
  • AG / Punainen jättiläinen
« Vastaus #5 : 08.09.2008 klo 16:57:08 »
Parkin ongelma on vähän tuo liikkeen kuvaus, sillä stillkuvat ovat parhaimmasta päästä - liikkeen kuvaamiseen ei riitä se, että vetää vain vauhtiviivoja päälle (vrt. esim. maailmankaikkeiden ylivertaisinta toiminnan kuvaamista: GUNNM).
Muoto muuttuu, sisältö pysyy.
-Antero Ruusuvuori, 2007