Kirjoittaja Aihe: Myös Mikki-klassikoille jatko-osia  (Luettu 845 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leo

• Jäsen
Myös Mikki-klassikoille jatko-osia
« : 10.11.2005 klo 14:22:15 »
Feriolin tarina oli paljon parempi Van Hornin samassa lehdessä ollut. Käsikirjoitus ja piirrokset toimivat yhdessä luonnollisesti ja Aku oli mukavanoloisesti piirretty. Onko Ferioli mahdollista saada Suomeen joskus, esimerkiksi Ankantekijät-sarjan kautta? Meinaan, että onko kyseessä kiireinen/erakoitunut mies?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Myös Mikki-klassikoille jatko-osia
« Vastaus #1 : 10.11.2005 klo 15:37:02 »
Feriolin tarina oli paljon parempi Van Hornin samassa lehdessä ollut. Käsikirjoitus ja piirrokset toimivat yhdessä luonnollisesti ja Aku oli mukavanoloisesti piirretty. Onko Ferioli mahdollista saada Suomeen joskus, esimerkiksi Ankantekijät-sarjan kautta? Meinaan, että onko kyseessä kiireinen/erakoitunut mies?

Tuskin se mitenkään erakoitunut on. Ihan muutaman sähköpostin olen miehen kanssa vaihtanut ja vaikuttaa aika mukavalta tyypiltä, mutta epäilen haluaako Sanoma tuottaa maahan hiiripiirtäjää, kun Mikin suosio ei meillä ole oikeen koskaan ollu mitenkään korkeella.
Mitenkähän moni nykypolven lukija osaa yhdistää sarjan johonkin vanhaan Gottfredson-seikkailuun, kun ei taida tuosta Minä Mikki Hiiri -opuksesta olla mitään tuoreita painoksia?
Veikkaan vaan että aika moni vaan ihmettelee mitä tässä tapahtuu ja mihin viitataan ja miksi Aku on tuommoinen Mikkiä pienempi käppänä ja muuta.   ::)

Timo

Leo

• Jäsen
« Vastaus #2 : 10.11.2005 klo 15:41:59 »
Veikkaan vaan että aika moni vaan ihmettelee mitä tässä tapahtuu ja mihin viitataan ja miksi Aku on tuommoinen Mikkiä pienempi käppänä ja muuta.
Tuskin ihmettelevät jos lukevat esipuheesi. Hyvä peruspaketti piirtäjästä, joka minulle oli sarjojensa ulkopuolelta täysin tuntematon.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #3 : 10.11.2005 klo 15:49:33 »
Totta puhuen mulle kyllä oli tämä kyseinen sarja tuntematon, mutta ei niitä kaikkia hahmoja tarvitse täydellisesti muistaakkaan. Ja ei voi kuin päätään pudistella, jos esim. Vicarin Ankantekijät-kirja upposi kansaan paremmin kuin mahdollinen Ferioli-kirja. Ei siinäkään tosin mitään vikaa ollut.

Duckster

• Jäsen
« Vastaus #4 : 10.11.2005 klo 19:09:29 »
Gottfredsonia pitäisi mielestäni julkaista enemmän Suomessa, vaikka Ankantekijät-sarjassa(?). Itse en ole Gottfredsonia hirveästi päässyt ikinä lukemaan, juuri siksi kun niitä ei ole pahemmin julkaistu missän paitsi edellämainituissa jättikirjoissa.
Yksi Mikki Hiiren Kulta-aika albumi löytyy(Mustalaiskuningatar vai mikä lienee).

Paras Gottfredson-tarina mitä minä olen lukenut on Mustakaavun ensirötökset.
Aaaargh, mikä jännäri! Tunnelmaa! 

haddokki

• Jäsen
« Vastaus #5 : 10.11.2005 klo 19:16:21 »
Muistaako joku, että onks tosta kummitusjutusta olemassa piirrettyä? Jotenki muistasin pienenä sellasen nähneen ja ihmettelin just tota, ku Aku oli niin epäaito ja pieni.

Muistaako myös joku sellasta, et Mikin enolla tms. oli joku takki- tai hattukauppa ja sielt ä varastetaan takkeja. Sitte Aku ja Mikki jää vartioimaan sitä ja lopuks paljastuu, että
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Ja vielä toinen tarina, eli Aku on joku salapoliisi ja se tutkii jonku maljakon katoomista. Lopussa paljastuu, että
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Onko noi jutut Gottfredsonia kumpikaan? Luin noi yli 10 vuotta sitten ekalla tai tokalla luokalla, missä kirjassa noi mahtaa olla?

lasse

• Jäsen
« Vastaus #6 : 10.11.2005 klo 20:48:33 »
Yleensä en näistä Feriolin jutuista oikein ole perustanut, mutta kun näin uusimman akkarin, ja tämän jatkotarinan, sanoin vain:"Vau!". Ensinnäkin oli hauska nähdä Aku piirrettynä "vanhaan tyyliin", ja toiseksi oli yllätys sekin, että mukaan oli otettu eversti Passeli, joka siis esiintyy siinä vanhassa tarinassa. Sitä vanhaa tarinaa en ole sarjiksena lukenut, mutta Mikin mysteerit-sarjassa oli siitä oma versio, ja sen olen lukenut.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #7 : 10.11.2005 klo 21:21:22 »
Muistaako joku, että onks tosta kummitusjutusta olemassa piirrettyä?

Vähän samantapainen piirretty on, joo. Seven Ghosts (tai jotain sinnepäin), about samoilta ajoilta. Animaatiostudio ja sen sarjakuvaosasto olivat aika tiiviisti yhdessä tuohon aikaan.

Muistaako myös joku sellasta, et Mikin enolla tms. oli joku takki- tai hattukauppa ja
Onko noi jutut Gottfredsonia kumpikaan? Luin noi yli 10 vuotta sitten ekalla tai tokalla luokalla, missä kirjassa noi mahtaa olla?

Ainakin tuo takkikauppa-juttu on Gottfredsonia. Sunnuntaisarja vuodelta 1935. En nyt muista missä jättikirjassa tuo oli, mutta olikohan Ankkalinnan säpinät?
Se maljakkojuttu taitaa olla hyvin vanhaa italialaista tuotantoa Federico Peddrocchi 1930-luvun lopusta. En näin tutkimatta mene vannomaan. Palaan asiaan pian jossain vaiheessa.

Timo

haddokki

• Jäsen
« Vastaus #8 : 10.11.2005 klo 21:35:39 »
Kiitokset Timo. Ankkalinnan säpinäthän toi kirja oli ja siellä oli myös tuo maljakkojuttu. Federico Pedrocchin ja Enrico Pinochin työtä.

Lainaus käyttäjältä: Inducks
Storia ottenuta in gran parte con lucidi da Gottfredson (in particolare, "Topolino nella casa dei fantasmi" e "Topolino e la banda dei piombatori"); una tavola per numero, in prima pagina dal numero 131 al numero 149 di "Paperino" giornale

Taittuuko joltain italia sen verran, että osais kertoa mitä tossa sanotaan? Lukee Inducksissa tuolla Kiinalainen maljakko -jutun ohessa.

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
« Vastaus #9 : 10.11.2005 klo 21:49:03 »
Babelfish väittää tätä:

History obtained in great part with polishes in particular from Gottfredson (, "Topolino in the house of the ghosts" and "Topolino and the band of the piombatori"); one table for number, in first page from number 131 to number 149 of "Paperino" newspaper

Heitetään halit!

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #10 : 10.11.2005 klo 21:52:17 »
Lukee Inducksissa tuolla Kiinalainen maljakko -jutun ohessa.

Neittis ehti kääntämään jo, mutta joko Inducks on pystyssä taas? Ei... en minä ainakaan pääse tuonne "Palvelinta ei löydy"...

Timo

haddokki

• Jäsen
« Vastaus #11 : 10.11.2005 klo 22:21:42 »
Kyllä tämä toimii mulla normaalisti: http://coa.inducks.org/.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #12 : 10.11.2005 klo 22:23:36 »
Kyllä tämä toimii mulla normaalisti: http://coa.inducks.org/.

No nyt toimii mullakin. Tuo ja bookmarkattu linkki myös. Vaikka 40 minuuttia sitten ei.

Timo

haddokki

• Jäsen
« Vastaus #13 : 11.11.2005 klo 12:14:37 »
Jees, kiitokset myös Joelle. Ranskaa pitäs kyl opetella, ainaki eurooppalaisten sarjakuvien valikoima kasvais silloin tuntuvasti.

Muistelinki, että toi maljakkojuttu oli gottfredsonmainen. Tää italialainen kaveri on kyllä kokonaan uus tuttavuus.

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #14 : 11.11.2005 klo 19:03:34 »
Olipahan taas kerran surkeaa Plöriöliä (muerte a toda Ferioli!). Mieshän on näköjään joskus jopa osannut piirtääkin, ennen kuin aloitti rappiokierteen. Toki jo Mikin ja Akun survominen samaan tarinaan on sen laatuinen raiskaus, että siihen syylliselle on ainoastaan yksi rangaistus. Eihän noista taida ollas edes Thomas-kuonaksi. Riihimäelle vaan.

W. Van Horn pesee nuo rappioartistit aivan ylivoimaisesti.

Ja jos joku ilkeää väittää Urearolia Gottfredsonin tyylin jatkajaksi, niin pistäkääpä herrojen ruutuja vierekkäin. Nilkkirolin Mikillä on ainakin kaksinkertaiseksi pöhöttynyt pää ja kolminkertaisiksi turvonneet kädet ja jalat. Lisäksi raajat ovat kuin venyvää limaa.