Kirjoittaja Aihe: Akkarit vai taskarit  (Luettu 739 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Asterix-fani

• Sählääjä
  • Jäsen
  • Desinit in piscem mulier formosa superne
Vs: Akkarit vai taskarit
« Vastaus #30 : 08.07.2005 klo 10:20:20 »
Nykyään en osta edes paljoa Ankka-kamaa kaupasta juuri italialaisuuden vuoksi.

En osta minäkään, juuri samasta syystä. En edes muista kaikkia italialaistöhertelijöitä, paitsi muutaman; Giorgio Cavazzano on, sitten Massimo de Vita, Luciano Gatto, Alessio Coppola... Ja selaillessani taskukirjoja huomasin pari muutakin; Maurizio Amendola, Giuseppe Della Santa ja... Joo nyt saa riittää, koska noita italialaisia on niin mielettömästi. Mutta ehkäpä se surkein italialainen joka ei edes osaa piirtää on... Fabio Celoni! Oikein pahaa tekee katsoa hänen kynästään lähteviä ankkoja  :-\
Kun googlella etsin hänen nimellään, löysin muuten paljon hänen piirtämiään asioita. Olivat ne ihan hienoja, mutta ankkoja äijä ei osaa piirtää.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2005 klo 10:23:18 kirjoittanut Asterix-fani »
(Don't worry - There's no sugar)

lasse

• Jäsen
« Vastaus #31 : 09.07.2005 klo 10:32:02 »
Mutta ehkäpä se surkein italialainen joka ei edes osaa piirtää on... Fabio Celoni! Oikein pahaa tekee katsoa hänen kynästään lähteviä ankkoja  :-\
Kun googlella etsin hänen nimellään, löysin muuten paljon hänen piirtämiään asioita. Olivat ne ihan hienoja, mutta ankkoja äijä ei osaa piirtää.

Mun mielestä ton jätkän jäljessä on vauhdikkuutta, ja toi näytää hyvältä. Mutta huonoin taskari-piirtäjä on kyllä ehkä Romano Scarpa.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #32 : 09.07.2005 klo 10:56:47 »
Mun mielestä ton jätkän jäljessä on vauhdikkuutta, ja toi näytää hyvältä. Mutta huonoin taskari-piirtäjä on kyllä ehkä Romano Scarpa.

Mitä... ei pysty käsittelemään lausetta... Scarpa... taskaripiirtäjä... huonoin!1! Voi kehveli, siis se kaveri, jonka piirtämän ankan tai hiiren näkeminen saa tarinan arvon nousemaan pari pykälää juonesta riippumatta, on huonoin taskaripiirtäjä. Esimerkiksi Giuseppe Perego, esinäytöspiirtäjä, on parempi? Tutkikaa Frank Stajanon Scarpa-sivua, ihailkaa dynaamista elävää jälkeä ja jos vielä tuntuu huonolta, niin minä lähden nurkkaan itkemään nykymaailman julmuutta.  :'(

Asterix-fani

• Sählääjä
  • Jäsen
  • Desinit in piscem mulier formosa superne
« Vastaus #33 : 09.07.2005 klo 13:13:19 »
Mun mielestä ton jätkän jäljessä on vauhdikkuutta, ja toi näytää hyvältä.

Jahas, tulipa sitten asia josta olen täysin eri mieltä. Jotenkin Celonilla on liioiteltu piirrosjälki, eikä se ainakaan minun mieleeni ole. Romano Scarpa piirtää (tai pikemminkin piirsi) paljon, paljon paremmin  ;)

Ja tässä on vielä äijän "tyylinäytettä". (AATK 255)
« Viimeksi muokattu: 09.07.2005 klo 17:39:14 kirjoittanut Asterix-fani »
(Don't worry - There's no sugar)

Juuso9

• Ankka.
  • Jäsen
« Vastaus #34 : 10.07.2006 klo 14:01:57 »
Paras on Tietenkin taskari toisena tulee Roope-Setä ja kolmantena
Aku Ankka-Lehti

Daddy Duck

• Jäsen
« Vastaus #35 : 11.07.2006 klo 13:21:31 »
Aku Ankka lehteä luen mielelläni. Rodriquesin piirrokset ovat mahtavan hyviä ja Vicaria pitää välillä olla. Uusien taskareidenkin ostamisen olen lopettanut, italialaisten takia.  Vanhat Roope-sedät ovat kyllä luettavia.
"Kolmen sekunnin kuluttua voimme katsella itsellemme uutta setää!"

VNaomi

• Jäsen
  • Aarresaari
« Vastaus #36 : 12.07.2006 klo 01:04:37 »
Aku Ankka tulee meille kotiin, joten sitä lueskelen enemmän. Kenties juuri siitä syystä Taskarit uppoavat paljon paremmin. Pidän italialaisesta ankasta ja esim. tuo Asterix-fanin inhoaman Celonin tyyli on juuri sitä liioiteltua sotkua, mikä saa minut ekstaasiin.

Taskarit saavat myös pisteitä siitä, että silloin tällöin on julkaistu dekkari-Mikkiä. En vain voi saada tarpeekseni tuosta sarjasta.

Jostain syystä en kuitenkaan osta Taskareita juuri ollenkaan. On vakiintunut rituaali selata kaikki lehtikioskilla silloin tällöin läpi ja ostaa ne, joissa vilahtaa Mustakaapu. Sama Roope-setien suhteen.

Dogfani

• Jäsen
  • Moi! Ette pääse minusta näin helpolla eroon!
« Vastaus #37 : 13.07.2006 klo 13:40:22 »
ottaisin molemmat, koska Takukirjaa on kiva lukea, mutta Akkarissa tulee vain Don Rosaa, eiköhän tuo kelpaa syyksi, vai mitä? :D
Eikö kaikkien pitäisi rakastaa toisiaan? No,ei väkisin...

marko70

• Vieras
« Vastaus #38 : 13.07.2006 klo 14:39:35 »
ottaisin molemmat, koska Taskukirjaa on kiva lukea, mutta Akkarissa tulee vain Don Rosaa, eiköhän tuo kelpaa syyksi, vai mitä? :D
Tenaville hankin molemmat...Molemmat on huonoja... :'(
Rosaa tulee 2-3 tarinaa vuodessa aikas vähän kantsis ostaa noitten takia "ROSIEN" irtonumerot!!!Ei muuten tilattas muttei muuten saa sarjisextraa koska ne on alustaasti kerranluettuina tai lukemattomina... :P

Flemming Andersen

• Vieras
« Vastaus #39 : 15.09.2006 klo 20:15:56 »
Taskarit hakkaa akkarin 100-0 jos otetaan lukuun pokkarit alkupäästä aina johonkin 250:en. Sen jälkeen taskari on ainakin minun mielestäni alkanut mennä ryminällä alas. Liikaa futuristista scifiä ym. yritelmää.

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #40 : 17.09.2006 klo 03:59:03 »
Aku Ankka lehteä luen mielelläni. Rodriquesin piirrokset ovat mahtavan hyviä ja Vicaria pitää välillä olla. Uusien taskareidenkin ostamisen olen lopettanut, italialaisten takia.  Vanhat Roope-sedät ovat kyllä luettavia.

Onkos tämä ns. käänteistä puolalaista logiikkaa: sanot, että uudet taskarit eivät miellytä italialaisten takia mutta vanhat Roope-sedät ovat luettavia. Kuitenkin nuo Roopetkin ovat italialaista tuotantoa...

Flemming Andersen

• Vieras
« Vastaus #41 : 18.09.2006 klo 19:37:30 »
Itse pidän kyllä myös uudesta. Joku taisi mainita että uudet tarinat ovat täynnä vauhdikkaita juonenkäänteitä eikä niissä koskaan tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu. Numeroissa 215-250/260 tämä toimii, mutta tällä hetkellä taskarin tarinat alkavat olla niin absurdeja sählinkejä ettei niistä ota erkkikään selvää.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #42 : 16.01.2007 klo 18:49:42 »
Kuitenkin nuo Roopetkin ovat italialaista tuotantoa...

Vanhoissa Roopeissa on yllättävän paljon S-koodin sarjoja eli amerikkalaisia Disneyn studion tuottamia pätkiä ja Westernin lehtien sarjoja, sekä siellä täällä brasilialaistakin tuotantoa.

Timo

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #43 : 16.01.2007 klo 19:51:51 »
Brasilialaisia sarjoja olisi hauska nähdä enemmän, vaikka omassa sarjassaan.

Jep, niillä on aika ihme juttuja. Touho ja iines supersankareina ja Barksin aku -sarjoja uudelleen tehtyinä pääosassaan papegoija Jose Carioca... Aku ja Touho sarjakuvapiirtäjinä (Roopen sanomalehdessä, eli vähän kuin jatkoa Stroblin ja kump. tekemälle Päivän posti - Ilta-pulu linjalle mitä 1970-luvun alussa Ankoissa oli). Ja mitä kaikkea. Pamaukseen tulee vielä joskus juttua...

Timo

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #44 : 16.01.2007 klo 20:05:28 »
Taskarin erikoisnumero Jose Carioca on melkein kokonaan brassisarjoja. Ei kuitenkaan niistä oudoimmista koostu.

Timo