Oletko, Reima, sitten yleisesti sitä mieltä, että sarjakuvantekijöiden työtä saa leikata ja muokata? Minä en ole.
Ilta-Sanomien poistot ja muutokset ovat olleet joko toimituksen mokia taikka puutteita Bullsin aineistossa. Ne siis eivät ole olleet tarkoituksellista editointia keneltäkään (ei Kingiltä, ei Bullsilta eikä I-S:ltä). Tarinoiden puutteet on muuten listattu
tänne tarinalistaan. Neljän vuoden aikana Ilta-Sanomissa on jäänyt monta kymmentä Mustis-strippiä julkaisematta – ei todellakaan mairittelevaa lehdeltä, jossa on jopa sarjakuvaneuvoksia töissä. Toiminta ei osoita sarjakuvakulttuuria, vaan on kehnompaa kuin keskivertomaakuntalehdessä, jossa toimittajat eivät juuri tiedä sarjakuvista. Minulla loppui kaipaamieni Mooren seikkailujenkin kerääminen I-S:stä jo ensimmäisenä päivänä, koska tavara on epäkuranttia.
Hyväksyn hyvin yksittäiset mokat, koska niitä sattuu jokaiselle, mutta en hyväksy sitä, että mokia ei korjata lehdessä jälkikäteen ja että strippien sama surkea julkaisutapa jatkuu. Luulisi, että olisi toimitukselle kunnia-asia julkaista ehjiä seikkailuja?! Ei kerta kaikkiaan voida tehdä
pahimmillaan näin. Pienellä viitseliäisyydellä tuon vahingoittuneen ruudun olisi saanut parempikuntoisena netistä taikka faneilta taikka vähintäänkin Kansallisarkiston vanhoista sanomalehdistä.
(Sori paasaus, mutta olen I-S:lle aidosti vihainen.)