Palaan vielä vähän keskustelun vanhoihin, parin sivun takaisiin teemoihin.
Vakavammin puhuen, varmasti voi eikä "tavallisemmissa" ja poikatytöissä mitään vikaa ole mutta jotkut meistä lähtevät tuosta linjasta ja pysyvät siinä eivätkä koe asian kanssa ongelmaa. Myös ihan reaalimaailman puolella.
Eli kyllä :olen nähnyt monenkin pirtäjän McCoysta Barryihin Leppäsiin ja muihin piirtämät Dianat mutta kun ei täytä kurvittaren kriteerejäni heidänkään jäljessään.
Minusta tämä Leppäsen Diana täyttää "kurvittaren" kriteerit helposti, jos bosat olisivat yhtään isommat ne olisivat noilla rasvoilla todella epäluonnollisen kokoiset. Sama juttu lantion kanssa. Reidet taas ovat yhdessä kuvassa paksummat kuin uuma! Itse asiassa tuo on jo minusta realismin sijasta jonkinlaista sarjakuvatyylittelyä. Kyse on aikamoisesta poikkeusyksilöstä, samoin kuin Mustiksen kohdalla, jonka fysiikka on viety niin pitkälle että se ei ole enää realistista.
Toki on olemassa paljon kauniita naisia, joissa on ns. enemmän sitä mistä ottaa kiinni, mutta puhe poikatytöstä tämän Dianan kohdalla koskee tosiaan enemmän Mooren ja McCoyn Mustiksia. Näiden piirtäjien nuoruudessa (1920 ja -30 luvulla) muodoton nainen oli muodikas ja hottis.
Tässä Barryn kuvasssa (MN3/84) ilmeisesti 70-luvun puolivälistä, nähdään että Mustis kyllä flirttaa tarvittaessa pilke silmäkulmassa vähän pulskemmankin tytön kanssa. Kuinka realistinen tämmöinen länsimainen tapa sitten on taas tuolla viidakossa on eri asia... Ehkä siellä olisi pikemminkin traditiona ensiyönoikeus.

Kuvasta pistää muutenkin silmään jonkinlainen hawaji-meininki, vaikka kyse on afrikkalaisesta juhlasta.
Keskusteluun unohdusrohdosta sellainen huomio, että Leppäsen Hero tarinassa (MN 3/84) Dianan ystävä, lääkäri Lenn Jerome päätti itse olla kertomatta kenellekään mitään matkasta vesiputouksen läpi katsomaan pääkalloluolan aarteita.