Author Topic: Paras animaatio sarjakuvasta  (Read 11663 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

211163

• Jäsen
  • Kvaak!
Re:Paras animaatio sarjakuvasta
« Reply #15 on: 25.09.2003 klo 14:32:22 »
Fleischer-veljesten 30-luvulla tekemät Kippari-Kalle -piirretyt ovat aika mukavia lajissaan. 40-luvulla taso alkoi tippua, etenkin kun sarja siirtyi muitten käsiin.

211163

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #16 on: 25.09.2003 klo 14:42:46 »
Niin, vielä lisäyksenä edelliseen. Liekö kaihoilua nuoruuteen, mutta aikanaan katselin televisiosta 70-luvulla mielelläni Maailman vahvinta Nallea sekä samaten ruotsalaispohjaista Muinosia. Tosin jälkimmäinen taisi olla enemmän kuvakirja kuin sarjakuva alkujaan.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #17 on: 26.09.2003 klo 22:34:13 »
Heikki Prepulan Kössi Kenguru ilmestyi Me-lehdessä silloin kun Mämmiläkin.
Kössiä oli hauska katsoa uudelleen taannoin kun oli Pikku Kakkosen juhlalahetykset. Olipa aika ihme menoa. Ääniraita koostui lakonisesta kertojan äänestä (yksi henkilö) ja hurisevista juhamieto-uruista. Jutut oli aika pilvee..  ;D

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #18 on: 27.09.2003 klo 11:50:53 »
Todella harmittaa kun missasin nuo. Olivatko Hinku ja Vinkukin mukana kuten on minulle kerrottu?

Tottahan toki. Saa muuten videonakin (tai ainakin sai) puolentoista tunnin Kössi- koostetta.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Rouhu

• Jäsen
  • Fornit some fornus
« Reply #19 on: 28.09.2003 klo 10:26:07 »
The Maxx tulee ainakin mieleen. Animaatio on aivan loistava kuten myös sarjakuvakin. Sam Kieth on itse tehnyt molemmat, joten animaatio on todella uskollinen sarjalle.
  Animepuolella esim Ranma ½ on aivan loistava. Jännityksellä odotan Maison Ikkoku 1. DVD boksia (n.32e www.dvdsoon.com), että onko sarjan lumo säilynyt myös anime muodossa.  

Ja onhan esim Tenavat ja Muumit hyviä myös sarjamuodossa.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #20 on: 02.10.2003 klo 11:18:22 »
Animaatio-Tenavat toimi alkujaksoissaan paremmin, mutta sitten ei Schulz enää ehtinyt kirjoitella itse kunnon käsiksiä, vaan animaatiot rustattiin suoraan sarjakuvastrippien pohjalta. Pitkät elokuvat ovat tietysti erikseen, oma suosikkini on Kisa on kova, Jaska Jokunen.

Vince Guaraldin jazz-soundtrackia en aina jaksa ymmärtää. No, parempi sekin kuin Corto Maltese-animaatiossa käytetty Phil Collins!!!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Esa

• Jäsen
« Reply #21 on: 04.10.2003 klo 10:36:05 »
Se on hyvä pitkä Jaska Jokunen elokuva missä ne lähtevät kesälerille. Mulla oli joskus se itsenauhoittamassa ruskeassa kasetti pakkauksessa mutta se on kadonnut :'(  :) Mun lemppari! Mikäköhän sen nimi oli..?
« Last Edit: 04.10.2003 klo 10:36:23 by eppu »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #22 on: 08.10.2003 klo 21:56:26 »
En tiedä onko kukaan maininnut vielä niitä vanhoja 40 -luvun Teräsmies -piirrettyjä. Taisi olla myös Fleischer -studion tuotetta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Izzy

• Jäsen
  • iip
« Reply #23 on: 31.10.2003 klo 14:14:11 »
Asterix-piirretyt eivät lämmittäneet minua pätkän vertaa. Varsinkin
kun oli ensin tullut tutustuttua albumeihin.

Menee se minullakin tuonne manga/anime-akselille.
Ja Kössit ovat ehdottomia! Pitänee hankkia se video, saisikohan niitä
millään ilveellä dvd:lle? ;D

Maxx oli ehdottoman hämärä. Sitä tuli silloin tällöin katseltua MusicTV:ltä,
samoin Aeon Fluxia - josta pidin kyllä enemmän. Tosin en ole muistanut
ottaa hänestä selville oikeastaan mitään. Maxx-sarjakuvat ovat jääneet
kokematta.  

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #24 on: 03.11.2003 klo 00:40:43 »
Loistava animaatiosarja oli vajaan kymmenen vuoden takainen Batman Animated Series vai mikä sen nimi nyt olikaan, taisi vaihdella ajan mittaan.  Ja kumma kyllä, sarjakuvaan perustuvaan animaatiosarjaan perustunut sarjakuva ( :)) oli sekin erittäin hyvä.

Nalle<<3

• Guest
Re: Paras animaatio sarjakuvasta
« Reply #25 on: 13.12.2005 klo 10:06:15 »
Mikä on Samu Sirkan Joulutervehdyksen alkuperäinen, englanninkielinen nimi? Kirjoita vastauksesi: :-\

KERTOKAA MULLE! ;D nimittäin en tiiä :'(

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Paras animaatio sarjakuvasta
« Reply #26 on: 13.12.2005 klo 14:39:30 »
Mikä on Samu Sirkan Joulutervehdyksen alkuperäinen, englanninkielinen nimi? Kirjoita vastauksesi: :-\

From All of Us to All of You.
Ks kirjaversion arvio Kvaakista:
http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=216

Timo

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Reply #27 on: 17.12.2005 klo 22:55:46 »
En tiedä onko kukaan maininnut vielä niitä vanhoja 40 -luvun Teräsmies -piirrettyjä. Taisi olla myös Fleischer -studion tuotetta.

Mun pojalla on yksi kokoelma näitä joita se katsoo useasti ja joista pidän itsekin, todella tyylikästä ja komeaa animaatiota. Suomalainen dubbaus on oikein hauska. Pahis osoittaa Lois Lanea revolverilla: "Askelkin vielä niin misu on mennyttä"
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".