Kirjoittaja Aihe: Huuto.net  (Luettu 57843 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

auliakut

• Jäsen
Vs: Huuto.net
« Vastaus #90 : 29.09.2014 klo 20:18:36 »
 :-[ Selaillessani Aku Ankka lehdet palstaa, huomasin, että jotkut ilmoittajat pistävät samat lehdet moneen kertaan , parhaimmillaan on samasta lehdestä viisikin ilmoitusta..
Tuolla konstilla yritetään ilmeisesti edistää kaupankäyntiä, mutta vaikutus taitaa olla toisinpäin..kohta harva jaksaa selata yli 10,000 kohdetta läpi ja sivujakin on sillä myyntipalstalla yli 200..
Kaupankäynti esimerkiksi Roopesetä taskulehdistä on tyrehtynyt näköjään melkein kokonaan ja jos yrittää löytää jotain tiettyä kohdetta, ei välttämättä löydä sitä, kun on kaikenlaisia vinkuroita huomion kiinnittämiseksi kohteen nimen edessä..tai sitten lukee " myynnissä " ..mikä on turha maininta, häiritsee vain sitä hakutoimintoa...
Itse olen miettinyt, että pitäisikö karsia kokoelmaani jostakin päästä, koko ajan ilmestyy uusia kirjoja ja kohta ne eivät mahdu mihinkään....toisekseen, onpahan joskus tulevaisuudessa ainakin tarpeeksi lukemista....

noldo

• Jäsen
« Vastaus #91 : 19.11.2015 klo 09:58:40 »
Hyvä että hintavaraus poistuu, koska minimi huudon hinnan voi määritellä se vain mahdollisti jonkinlaisen pelleilyn hinnalla. Vaikkei se ole isommin harmittanut, mutta kun huusin Pekka Lipposen ekaa numeroa, "jostain syystä" ei ollut muita huutajia ja myyjä ei sitten hintavarauksen takia myynyt.

äyni

• Jäsen
« Vastaus #92 : 19.11.2015 klo 10:19:23 »
"Osta Heti" -myynnin täydellinen erotus huutokaupasta on taasen suuri huononnus. No, hintaehdotus vähän kompensoi sitä, mutta ei täysin, kun noita hintaehdotuksia voi vetää pois.

Tärkeimmät muutokset, mitä huuto.net kaipaisi eivät näytä olevan tuossa listassa. Automaattinen korotusautomaatin käyttö eBayn tyyliin ja ennen kaikkea parempi asiakaspalvelu. Jos vielä ilmoittamisesta perittäisiin pieni maksu kaikilta, niin hyvä tulisi.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #93 : 19.11.2015 klo 11:29:27 »
En ole IKINÄ ymmärtänyt hintavaaksia?Itsellä kun on niitä karmeahintaisia kohteita en tajua miksi ihmiset eivät ota yhteyttä jolloin pudotan hintaa ja myyn ilman huutonettiä,tietty jotkut vakioostajat on sen jo tajunneetkin.
Tämähän on Huuto.netin sääntöjen vastaista. Ei minulla tulisi mieleen jälkikäteen ottaa myyjään yhteyttä ja ruinata alennuksia. Tuollainen toiminta kuuluu jonnekin rompetoreille.

Automaattinen korotusautomaatin käyttö eBayn tyyliin
Eikös siellä olekin jo? Vai millaista tarkoitit? Nykyään siellä voi esim. 10 euron kohteeseen asettaa omaksi maksimitarjoukseksi vaikkapa 30 euroa ja automaatti huutaa 30 euroon asti puolestasi, jos muilta käyttäjiltä tulee alle sen meneviä tarjouksia.

Hintavarauksen poistumisesta olen itsekin hyvilläni. Veikkaan, että Huuto.netin uudistumisen taustalla lienee Tori.fi:n menestys. Monet Torin käyttäjät ovat entisiä huutonettiläisiä, jotka ovat läpeensä kyllästyneet mm. tuohon hintavaraussysteemiin. Itsekin saan nykyään paremmin Torissa tavarat kaupaksi. Ainoa mikä siellä ärsyttää on se, että jokainen ostaja tinkaa. Ja jos ilmoitat, että hinta on tiukka, niin kaupat jäivät siihen. Aluksi en tinkijöille mitään vastannut, mutta pian huomasin, että se kuuluu palvelun "toimintatapaan". Jouduin siis lisäämään tavaroiden hintaan ilmaa, jotta tinkijät saavat sitten mielihyvää "alennuksistaan". Hölmöläisten hommaa ja lisää ihan turhaa sähköpostiviestittelyä.

Toivon hyviä asioita Huudon uudistukselta. Huudossa kuitenkin on hyvä palautteenantosysteemi ja itse vihaan tuota tinkaamisjankkaamista Torissa ja siellä ottaa päähän myös se, että paljon tulee täysin turhia yhteydenottoja. "Tossa sun sarjakuvien myyntikuvassa oli taustalla nuo ikkunaverhot. Ostaisin ne. Mutta saisiko ne eri värisenä?" I am not even kidding.  >:(
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #94 : 19.11.2015 klo 11:55:59 »
Huutonetissä on tullut tehtyä reilusti yli tuhannesta kohteesta kauppaa (ostoa ja myyntiä). Tori.fi vain neljä ostoa tähän mennessä joten olen aika uusi käyttäjä.

Tori.fi heikkous on se että kohteita kai roikkuu siellä vielä myynninkin jälkeen? Ainakin siltä tuntuu kun on ilmoittanut halukkuutensa ostoon on neljä myyjää vastannut viesteihin ja yli kaksikymmentä jättänyt vastaamatta tiedusteluun onko kohde vielä myynnissä. Lisäksi todella paljon ilmoituksista on niin heikkoja että ei huvita lähteä edes kyselemään että mitä oikeastaan on myynnissä ja mikä on hinta. Onhan niitä huonoja kuvauksia huuto.netissäkin mutta jotenkin ne tulevat torissa paremmin esille.

Osta heti erotus on kyllä huononnus. Usein voinut seurata kohdetta ja laittaa huuodn jos ei muita huutajia ole ollut tai sitten voinut käyttää osta heti toimintoa jos muut huutajat ovat alkaneet lähestyä osta heti hintaa.

Hintavarauksen poistuminen täyttä plussaa. Olen muutamasta kohteesta yrittänyt huudoilla saavuttaa hintavarausta ja kun se ei ole tullut vastaan olen lopettanut huutamisen ja siirtynyt toisiin kohteisiin. Samalla  tässä varmaan ne älyttömät hintavaraukset realisoituvat vähän järkevimmiksi hinnoiksi kun myyjät huomaavat että kukaan ei osta eikä huutoja tule.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #95 : 19.11.2015 klo 12:22:41 »
Torille on nyt oma keskustelunsa, jossa voi jakaa käyttökokemuksia palvelusta. :)

Huutonetin hintavarauksista on sellainen synnintunnustus tehtävä, että olen sitä muutamia kertoja käyttänyt. Lähinnä tilanteessa, jossa en ole ollut ihan varma, haluanko tuotteen myydä. Tyyliin keräilykohdeilmoitus sillä asenteella, että voin siitä luopua tarpeeksi kovalla summalla, mutten uskalla suoraan pyytää ko. summaa, jotteivät kaikki ostajat karkaa.

Mutta selkeämpihän se on, että jos sulla on kipuraja, jonka alle et myy, niin laitat vaan hinnan sen mukaan. Näin nykyään toimin keräilykohteitteni kanssa.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

äyni

• Jäsen
« Vastaus #96 : 19.11.2015 klo 17:31:41 »
Eikös siellä olekin jo? Vai millaista tarkoitit? Nykyään siellä voi esim. 10 euron kohteeseen asettaa omaksi maksimitarjoukseksi vaikkapa 30 euroa ja automaatti huutaa 30 euroon asti puolestasi, jos muilta käyttäjiltä tulee alle sen meneviä tarjouksia.

Ebayssa vaihtoehtoina on vain ja ainoastaan korotusautomaatti. Huuto.netissä se pitää itse valita, mikä on täysin turhaa. Lisäksi huutiksen korotusautomaatti ei ainakaan ennen ymmärtänyt nostaa huutoa automaattisesti hintavaraukseen asti. Tosin tämä ongelma jää nyt pois.

Lisäksi minusta siitä viiden minuutin aikarajasta viimeisen huudon jälkeen voitaisiin luopua (ellei ole jo luovuttu, en ole vähään aikaan huutanut mitään.)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #97 : 24.11.2015 klo 18:38:46 »
Sellaisen huomion olen tehnyt että hinnat ovat tulleet entisestään alas, kulunutta fraasia käyttäen: Nyt on ostajan markkinat.

Esim. Tex Willerin suuralbumeja menee alle neljällä eurolla! Muutenkin hyvää sarjakuvaa lähtee halvalla!
Je suis alle kuuden euron pizza!

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #98 : 24.11.2015 klo 18:46:28 »
Esim. Tex Willerin suuralbumeja menee alle neljällä eurolla! Muutenkin hyvää sarjakuvaa lähtee halvalla!

Postituskulut ovat kalliimmat kuin kohteet. Liiankin halpaa alkaa olla, ei sarjakuva ole mitään kilopaperia.

_tex_

• Jäsen
  • Oman kielen OSAAJA!KvAak terroristi!AiNiAaN! Q=<>
« Vastaus #99 : 25.11.2015 klo 00:30:17 »
Jonnekkin kirjoitin et sarjat on täynnä ja keräiliät ukkoontuu ja pentuja kiinnostaa pelit et se siitä ei se muutu enää minnekkään.Alas menty monta vuotta ja huonommaksi vaan menee mut originaali pitää pintansa.Myinhän jollekkin kitisiälle piirroksen 32€ ja se oli liian kallis kun ÄÄRETTÖMÄN PA***SSA kirjassa oli kulmavika. :=) Sanoin et palauta ihmeessä sulla on se 14 pv palautusoikeus ANNAN kirjan siitä tykkäävälle EI ole opusta näkynyt Kvaakkilaisii oli vielä?  x)

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #100 : 25.11.2015 klo 09:13:44 »
Jonnekkin kirjoitin et sarjat on täynnä ja keräiliät ukkoontuu ja pentuja kiinnostaa pelit et se siitä ei se muutu enää minnekkään.Alas menty monta vuotta ja huonommaksi vaan menee mut originaali pitää pintansa.Myinhän jollekkin kitisiälle piirroksen 32€ ja se oli liian kallis kun ÄÄRETTÖMÄN PA***SSA kirjassa oli kulmavika. :=) Sanoin et palauta ihmeessä sulla on se 14 pv palautusoikeus ANNAN kirjan siitä tykkäävälle EI ole opusta näkynyt Kvaakkilaisii oli vielä?  x)
Nuoresta polvesta tulee uusia ukkoontuvia/akkoontuvia keräilijöitä,uskokaa pois. Ei keräilylehtien arvot mihinkään alas mene pitkällä tähtäimellä.

Marko on vaan ottanut tuollaisen pessimistisen asenteen,eikä sitä muuksi varmaan muuta..

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #101 : 25.11.2015 klo 09:32:34 »
Nuoresta polvesta tulee uusia ukkoontuvia/akkoontuvia keräilijöitä,uskokaa pois. Ei keräilylehtien arvot mihinkään alas mene pitkällä tähtäimellä.

Marko on vaan ottanut tuollaisen pessimistisen asenteen,eikä sitä muuksi varmaan muuta..

Toivon olevani VÄÄRÄSSÄ!! 5 vuotta katsonut pudotusta ja kuolinpesästä loput jäi käsiin niin vetää vähän siihensuuntaan juu. x)  Ne on tietty hyviä JOULULAHJOJA näin joulunalla. >:D

Hyvää joulua kaikille KVAAKKILAISILLE!!!Jokavuosi olen muistanut toivottaa!

Chessman

• Jäsen
« Vastaus #102 : 25.11.2015 klo 10:16:12 »
Toivon olevani VÄÄRÄSSÄ!! 5 vuotta katsonut pudotusta ja kuolinpesästä loput jäi käsiin niin vetää vähän siihensuuntaan juu. x)  Ne on tietty hyviä JOULULAHJOJA näin joulunalla. >:D

Hyvää joulua kaikille KVAAKKILAISILLE!!!Jokavuosi olen muistanut toivottaa!
Viis vuotta on mun mielestä lyhyt aika tehdä mitään johtopäätöksiä pysyvästä hintojen laskusta. Toki se mitä sanot pitää paikkansa,mutta suhdanteet vaihtelee..Itse ajattelen aikaa tästä päivästä jonnekkin kymmenen vuoden päähän ja kauemmas.
Kun huutikseen tulee joskus vaikka 50-luvu Aku myyntiin nollan euron lähtöhinnalla,niin siellä on heti useampi uusi nikki huutamassa. Mielestäni se kertoo aika paljon siitä,että kiinnostusta vanhoihin sarjiksiin on olemassa. Mutta tämä kroonistunut taantuma esim..

Mutta asioista voidaan olla montaa mieltä ja itse haluan olla hieman optimistisempi. Hyvää Joulun odotusta kajaanin miehellekkin;)

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #103 : 25.11.2015 klo 11:12:57 »
Kun huutikseen tulee joskus vaikka 50-luvu Aku myyntiin nollan euron lähtöhinnalla,niin siellä on heti useampi uusi nikki huutamassa. Mielestäni se kertoo aika paljon siitä,että kiinnostusta vanhoihin sarjiksiin on olemassa. Mutta tämä kroonistunut taantuma esim..

Nuo saattavat tietysti olla spekulaattoreita jotka toivovat myyvänsä saman teoksen myöhemmin paremmalla hinnalla, ja jos spekulaatiot perustuvat harhaan...

Mutta saattaa tietysti olla niinkin että keräily ja kohteet kiinnostavat moniakin mutta hinnat ovat karanneet kestämättömälle tasolle, ajan myötä hintojen sitten täytyy vain tulla alas kysyntää vastaavalle tasolle. Ei se kuitenkaan ole sama asia kuin että kysyntää ei ole.

_tex_

• Jäsen
« Vastaus #104 : 25.11.2015 klo 13:54:28 »
No toki jos esim tolla 0 lähdollä priima näytenumero tai sit 1:1952 tulee niin onhan siellä 20 huutajaa ja hinta vois nousta ja OLISI kiva nähdä minne mutta kun sellaista ei tule käymään mutta tuollainen olisi hyvä nähdä!!Ton kun joku tekis itsellä ei ole enää materiaalia tuollaiseen ei auta resu lehti se ei sytytä ketään kovinkaanhääviin kisaan.Priima on aina priima toi peter pan voisi jo noustakkin jonnekkin sillälailla mutta myyjä ottaa siinäkohtaa riskin jos on itsensä kipeeksi maksanut.