En ole IKINÄ ymmärtänyt hintavaaksia?Itsellä kun on niitä karmeahintaisia kohteita en tajua miksi ihmiset eivät ota yhteyttä jolloin pudotan hintaa ja myyn ilman huutonettiä,tietty jotkut vakioostajat on sen jo tajunneetkin.
Tämähän on Huuto.netin sääntöjen vastaista. Ei minulla tulisi mieleen jälkikäteen ottaa myyjään yhteyttä ja ruinata alennuksia. Tuollainen toiminta kuuluu jonnekin rompetoreille.
Automaattinen korotusautomaatin käyttö eBayn tyyliin
Eikös siellä olekin jo? Vai millaista tarkoitit? Nykyään siellä voi esim. 10 euron kohteeseen asettaa omaksi maksimitarjoukseksi vaikkapa 30 euroa ja automaatti huutaa 30 euroon asti puolestasi, jos muilta käyttäjiltä tulee alle sen meneviä tarjouksia.
Hintavarauksen poistumisesta olen itsekin hyvilläni. Veikkaan, että Huuto.netin uudistumisen taustalla lienee Tori.fi:n menestys. Monet Torin käyttäjät ovat entisiä huutonettiläisiä, jotka ovat läpeensä kyllästyneet mm. tuohon hintavaraussysteemiin. Itsekin saan nykyään paremmin Torissa tavarat kaupaksi. Ainoa mikä siellä ärsyttää on se, että jokainen ostaja tinkaa. Ja jos ilmoitat, että hinta on tiukka, niin kaupat jäivät siihen. Aluksi en tinkijöille mitään vastannut, mutta pian huomasin, että se kuuluu palvelun "toimintatapaan". Jouduin siis lisäämään tavaroiden hintaan ilmaa, jotta tinkijät saavat sitten mielihyvää "alennuksistaan". Hölmöläisten hommaa ja lisää ihan turhaa sähköpostiviestittelyä.
Toivon hyviä asioita Huudon uudistukselta. Huudossa kuitenkin on hyvä palautteenantosysteemi ja itse vihaan tuota tinkaamisjankkaamista Torissa ja siellä ottaa päähän myös se, että paljon tulee täysin turhia yhteydenottoja. "Tossa sun sarjakuvien myyntikuvassa oli taustalla nuo ikkunaverhot. Ostaisin ne. Mutta saisiko ne eri värisenä?" I am not even kidding.