Kirjoittaja Aihe: Tori.fi  (Luettu 3161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
Tori.fi
« : 19.11.2015 klo 12:19:06 »
Torin sarjakuvakategoria ei ole kirjoitushetkellä vielä kovin kattava, mutta yhä usemman huuto.net-asiakkaan valuessa Toriin, saattaa sarjakuvatarjontakin parantua.

Itse en ole sarjakuvakauppaa Torissa tehnyt, mutta muita kauppoja muutamia kymmeniä. Tavara yleisesti ottaen liikkuu melko hyvin, jos hinnat ovat kohdillaan. Toria ei voi olla lähtökohtaisesti vertaamatta Huuto.nettiin, niin siltä pohjalta muutamia plussia ja miinuksia palvelusta

+ Esitarkastetut ilmoitukset, Torissa ei siis ole spämmikohteita, laittomuuksia tai äärimmäisen epäselvästi laadittuja kohteita toisin kuin Huudossa
+ Palvelun nopeus. Ei tarvitse odottaa kohteiden sulkeutumisia
+ Palvelussa kuvat oltava myytävästä tuotteesta. Googlen kuvahausta pöllityt kuvat eivät siis kelpaa. Omalta osaltaan ehkä hieman rajoittaa vilpillistä myyntiä

- Ei palautejärjestelmää
- Älyttömästi tinkaajia
- Turhia yhteydenottoja juupaseipäsentiiä-ostajilta, Huutonetissä selkeästi joko ostat kohteen tai jätät myyjän rauhaan
- Myytyjä kohteita eivät liian useat myyjät muista poistaa
- Ostajilla matalampi kynnys tehdä "ohareita" palautejärjestelmän puuttuessa
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
Vs: Tori.fi
« Vastaus #1 : 19.11.2015 klo 13:01:38 »
On tuollaisia ostajia huutonetissäkin. Tosin on aika kauan kun olen siellä mitään myynyt.
Ikävä kuulla!  :(

Huutonetin vajaan 500 kaupan historialla en muista, että olisi ollut turhaa ostajaa tullut vastaan. Aina on maksettu se hinta, jolla kohde on ostettu ja kaupat ovat sujuneet. Maksuaikaa olen antanut, jos ostaja on sitä tarvinnut ja kaupat ovat aina lopulta sujuneet.

Torissa taas ostajat kyselevät ihan älyttömyyksiä ja täysin myytävän kohteen ulkopuolelle meneviä yhteydenottoja tulee todella paljon. Riippuu tietysti varmaan, mitä on myymässä eli millainen ostajakohderyhmä. Itse saan vielä joku kaunis päivä aivoverenvuodon mummoista!

Mm. tämä on yksityistietoja lukuunottamatta täysin muokkaamaton viesti, jonka sain eräästä myyntikohteesta mummoihmiseltä:

"Ostan tuon kauniin hiuspannan sillä mulla on 3 tyttärentytärtä joilla kahdella isommalla jo pitkät hiukset vanhin xv hiukset ovat yli pepun ja kiharat ja hän tykkää pitää pantaa ja xv on myös pitkät mutta suorat ja xv on aivan kikkurat todella pientä kikkuraa,joten kyllä käyttöä löytyy.laitatko sen kirjeeseen tai olen huomenna matkakeskuksessa hieman klo15 jälkeen jatkan siitä matkaa Porvooseen tulen xxxsta.Jos sulle sopii tuo aika niin hyvä muuten sitten kirjeitse.tosin torstaina tulen taas 18.10 aikaan Porvoosta matkakeskukseen ja mies hakee siitä kotiin niin siinäkin ois mahdollisuus.ilmoita mikä sulle sopii.Oisko sulla jotain vastaavaa minkä voisit laittaa mukaan niin lähettäisin
kirjeessä viitosen se ois kaikkein helpoin.t.xxxxxxxxxxxxx"

Kyse oli EURON hiuspannasta. Rahaahan ei saisi postin kautta lähettää, mutta en tästä asiasta jaksanut mummolle saarnata vaan suostuin myymään pannan ja laitoin kirjeeseen ylimääräistä, jotta oli n. viiden euron edestä tavaraa.

Tuossa välissä oli pitkä kirjeenvaihto lapsenlapsista ja mummon miehen terveydentilasta ja vaikka ja mitä. Saatuaan pannan mummo laittoi sähköpostiviestiä, jossa kehui maasta taivaaseen miten iloisia lapsen olivat kirjeestä. Sitten sähköposti hiljeni.

Parin viikon päästä tuli kirje, jossa oli 5 euroa ja saatelappu, että lähettämäni hiuskorut olivat menneet kolmen lapsen reipottelussa rikki ja tästä hyvästä mummo ei suostu postikuluja maksamaan (en siis edes häneltä pyytänytkään postikuluja). Ihan vähän teki mieli vastata, että korut olivat omassa käytössä kestäneet vuosia, niin mummon kannattanee miettiä, onko vika koruissa vai käyttäjissä. Annoin asian kuitenkin olla.

Tuossakin tapauksessa itselleni mieluisin yhteydenotto olisi ollut

"Hei, myyt Torissa tavaraa X. Ostaisin. Laitatko tilinumerosi. Osoitteeni on XXX."
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #2 : 24.11.2015 klo 18:58:56 »
Kyllä noita juupas-eipäs-ostajia on meikäläisen kohdalla ollut nimenomaan Huudossa, kerran kerkesin jo pakkaamaan kirjat ja laittamaan jo osoitelapunkin kun ostaja sitten perui kaupan ihan viime hetkillä.

Torissa on hyvä puoli se, että siellä on helpompi muokata myynti-ilmoituksiaan kuin uudistuneessa Huudossa.

Toinen hyvä puoli on se että hinnat ovat yleensä vakaita ja realistisella tasolla, eikä pyydetä mitään tähtitieteellisiä hintoja kuten välillä on Huudossa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #3 : 24.11.2015 klo 23:52:12 »
Myyntiehtoihin kandee laittaa että kun raha tilille kolahtaa, niin tuote sitten vasta matkaan solahtaa.

Timo

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #4 : 25.11.2015 klo 11:11:42 »
Joo, siis ei mulla Torissa sen paremmin kuin Huudossa eväkään värähdä paketoinnin suhteen ennen kuin on taalat tilillä. Koskaan ei ole ohareita tullut Huudon puolella. Jos ostaja on maksuaikaa tarvinnut, olen sitä antanut.

Postiennakkoihin en ihan periaatteesta lähde, koska siinä järjestelmässä ei voita muu kuin posti. Järjettömän kalliiksi tulisi, jos ostaja ei lunastakaan pakettia ja itse joutuisin sen "ostamaan" postilta takaisin. Olen tämän selvästi kirjannut ylös Toriin joka kohteeseen. Vaan autas. Eiköhän joltain mummolta tulee yhteydenotto, että lähteekö postiennakkona. >:D Joko niillä ei luetunymmärtäminen pelaa tai sitten olettavat, että myyntiehdot eivät heitä koske.

Usein kuin Mummo laittaa viestiä, niin on se lisäksi niin huonoa suomea, että välillä tuottaa ihan oikeasti tuskaa tajuta, että mitä hän nyt onkaan olevinaan ostamassa. Kohteen nimeäkään kun ei jakseta viestiin kirjoittaa tai osata edes copy-pasteta.

Kun pistää useamman kohteen samaan ilmoitukseen ja lehmän kokoisella tekstillä, että ei lähde mikään tuote erikseen, niin mummot ja mammat laittavat kilpaa viestejä, että "Ostaisin tämän, tämän ja tämän. Tuon ehkä. Lähtisikö tuo sitten kaupan päälle? Ja tuota, tuota ja tuota en. Paria vielä harkitsen." ?!?!?

Selvennyksenä nyt siis - myyn pääasiassa keräilyleluja, niin retroja kuin uusia, sekä figuureja. Kaikilla kohteilla on yleensä englanninkieliset tai japaninkieliset nimet. Kun myy esim. viittäkymmentä nukkea, niin keittää kyllä aina vähän päässä, kun sähköpostista löytyy viesti "hei. onkos tää monster high sinitukkainen mies slaman sla ma martavitch myynissä ?? clawdeen wolf monster high ja scaris rochelle monster high ." (tämä on ihan oikea saamani viesti)

Ensimmäinen noista on kirjoitettu ihan päin prinkkalaa. Vaikka kohteessa nimi on selvästi. Toisesta nukesta mulla oli useampi eri versio, ja ostaja ei kirjoittanut, että mistä oli kiinnostunut. Kolmatta ei ollut edes myynnissä...

Huudossa kohteet on osta heti -hinnoin. Mun tilitiedot menee automaattisesti ostajalle ja paketti lähtee kun rahat on tilillä. Ei turhaa venkoamista viestien kanssa. Eikä tarvitse olla mikään kryptologi ja pähkäillä, että mitä ostaja oikein haluaa.

Sorppa että vaikutan vähän Neiti Negatiivilta. Pakkohan ei Toria ole mun käyttää, mutta siellä menee tavara vaan niin paljon paremmin kaupaksi. Mutta yhtä järkevää ostoviestiä kohtaan tulee kymmenen aivohalvauspotilasviestiä.

noldo

• Jäsen
« Vastaus #5 : 04.12.2015 klo 09:34:53 »
Tori on myyjälle ok, jos ei odota liikoja ja eikä se mielestäni sovi hyvin siihen että lisätään kahden euron lehtiä sata kappaletta erikseen myyntiin kuten tässä eräs, mutta asiaan.

Ostajalle Tori on PARAS IKINÄ  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D, tuuri voi käydä, vai mistä muuualta muka voi ostaa kaikki Valerian albumit lähes mintteinä ensipainoksina parilla kympillä(ok myönnetään Jalavan painoksina mutta kuiteskin) ???