Author Topic: Etelän laulu  (Read 491 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Etelän laulu
« Reply #15 on: 03.10.2022 klo 19:50:31 »
Minusta on aikalailla sama että onko tuo Näkkäri-ketjussa puitu Etelän Laulu-elokuva parempi katsoa dvdltä vai laserlevyltä vai bluray-levyltä kun siitä tuskin on restauroitua versiota olemassa ja se on sentään 76 vuotta wanha elokuva.
No joo ei se paljon muutu leffan kuva, kun alkuperäiselle ei mitään ole tehty.
Suomi-tekstitys olisi kyllä kiva...tekstityksiä ei ole laserdisceissa, muuta kuin kuvaan poltettuja. Tai en ole varma, mun koneessa on nappi subtitle, mutta se ei kyllä toimi, vaikka sitä kuinka painelisi.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Lax

• Jäsen
« Reply #16 on: 04.10.2022 klo 18:38:21 »
Disney on varmasti pitänyt alkuperäiset filmimateriaalit tallessa asiallisesti säilöttynä eli ovat sellaisessa kunnossa että nykypäivän keinoin voisi restauroida vaikka 4K-julkaisun. Mutta tahtotila puuttuu eikä tilanne taida nopeasti muuttua.  Disney+ palveluhan olisi ainoa väylä kun fyysisten levyjen myynti laskee mutta kuinka moni sitten siitä hermostuisi (vaikka Leonard Maltin selittelisi taustoja vartin ennen elokuvan alkua eikä sitä voisi aloittaa ilman) tai kuinka paljon voisi saada lisää tilaajia, ei ole helppo laskea tuottoa julkaisulle. Helpompi jättää arkiston uumeniin.

Kun Disney+ aloitti oli mukava yllätys että siellä oli mm. Hiidenpata restauroituna peräti 4K-tarkkuudella, ei ole siitä täällä muuta kuin dvd.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Reply #17 on: 04.10.2022 klo 19:19:40 »
No joo ei se paljon muutu leffan kuva, kun alkuperäiselle ei mitään ole tehty.
Suomi-tekstitys olisi kyllä kiva...tekstityksiä ei ole laserdisceissa, muuta kuin kuvaan poltettuja. Tai en ole varma, mun koneessa on nappi subtitle, mutta se ei kyllä toimi, vaikka sitä kuinka painelisi.

Ei taida Suomi-tekstejä olla olemassakaan enää vaan jos haluaa på finska niin sitten Enkusta kääntämään.

Tokihan se muutaman vuoden päästä on vapaata riistaa mutta tuskin tulee uusversiota.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #18 on: 30.01.2023 klo 02:01:48 »
Jees, tämä sattui silmään vanhoja Hesareita Aikakoneesta tiiraillessa. Ilmeni, että Filmnet näytti ton useampaankin kertaan vuoden 1988 aikana ja vielä kerran pari 1989.

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #19 on: 30.01.2023 klo 11:15:17 »
Jees, tämä sattui silmään vanhoja Hesareita Aikakoneesta tiiraillessa. Ilmeni, että Filmnet näytti ton useampaankin kertaan vuoden 1988 aikana ja vielä kerran pari 1989.

Timo
Hienoa, että pääset katsomaan HS aikakonetta. Mä en enää pysty...kirjastoista näitä ennen pystyi katsomaan, mutta muutama päivä sitten, kun yritin katsella, niin sehän olikin poistunut kirjaston palveluista. Arvaappa harmittiko?

Ehkä Kansalliskirjastossa noita vielä voi katsella...ainakin mikrofilmiltä, mutta se on niin vaivalloista katsoa mikrofilmiltä noita lehtiä ja ovat suttusimpiakin. Kaikki kiva aina viedään pois tavalliselta ihmiseltä.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

oskari

• Jäsen
« Reply #20 on: 30.01.2023 klo 12:01:43 »
Onko muuten kukaan kvaakkilainen nähnyt tuota "Etelän laulu" leffaa!
Ei oikein voi sanoa tuosta mitään, kun en ole nähnyt!

Miten Veli Kani ja muut hahmot sitten tekee siinä. puhuvatko he rasistisia juttuja tai tekevät niitä vai onko he saaneet rasistileiman vain sen takia, että ovat tuossa leffassa mukana...tämä olisi hyvä tietää.

Mulla on vanha 16mm jenkkiprintti. Sille haalistuvalle Eastmanille vedetty, värit on aika kauhtuneet.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #21 on: 30.01.2023 klo 12:24:49 »
Mulla on vanha 16mm jenkkiprintti. Sille haalistuvalle Eastmanille vedetty, värit on aika kauhtuneet.
Mulla olisi 16 mm projektori, mutta siitä on hihna poikki. Täytyisi tilata se hihna jostain siihen. Muuten toimii ihan hyvin.
Kun saan projektorini kuntoon, niin olisikohan mahdollista pitää joku kvaakin porukoiden leffan katselu iltama.
Ei kyllä ole sitä valkokangastakaan.