Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2015  (Luettu 234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2015
« Vastaus #60 : 02.09.2015 klo 19:40:28 »
Oletko kokeillut Turun sarjakuvakauppaa tai jotain muuta sarjiksiin erikoistunutta liikettä? Kyllä mä mieluummin maksan pari euroa enemmän tukeakseni esim. kulku-Katin Poikaa tai SS Libriconia. Sieltä nyt saa yleensä muutakin kuin vain halpoja sarjakuvia.

Sarjakuvakaupassa näemmä sama hinta kuin Akateemisessa.

Libriconista voisin ostaa.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015 klo 20:21:36 kirjoittanut X-men »
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #61 : 03.09.2015 klo 00:34:39 »
Egmontin fb-sivuilla on kuva tulevasta Thor-kirjasta:

https://www.facebook.com/egmontkustannus/posts/10153594685654168:0

Näyttäisi olevan aivan alkuaikojen Thoria luvassa. Kuva on Journey into Mystery #83:sta. Vaikka kuva onkin mustavalkoinen, viittaa sivumäärä (280+k) ja hinta 43,95€ kovakantiseen värikirjaan.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2015 klo 00:38:28 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #62 : 03.09.2015 klo 06:38:21 »
Aavelaatikon ovh on 49,95 euroa ja nettohinta jälleenmyyjille 31,20 euroa. Siinä ei paljoa kilpailla Adlibriksen hinnan kanssa, joka on siis alle normaalin sisäänostohinnan.

Jos Suomessa olisi kirjoilla kiinteä hinta, kuten vielä 60-luvulla oli ja on edelleenkin isossa osassa Eurooppaa, olisi Aavelaatikon hinta joka paikassa 49,95 euroa. Nyt sen hinta vaihtelee sen mukaan paljonko myyjä on valmis tinkimään katteestaan (tai Suomalaisen kirjakaupan tapaan haluaa siihen ekstraa), tai kuinka paljon halvemman sisäänostohinnan pystyy jollain keinoin (voluumi, suhteet) neuvottelemaan kustantajalta.

http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php/topic,16924.msg448207.html#msg448207

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #63 : 03.09.2015 klo 13:58:39 »
Divareja 30-vuotta kiertäneenä kannatan tietenkin kivijalkakauppoja. Itse ostin vuosikausia Egmontin kovakantiset kun kävin Tampereella (1-2 kertaa vuodessa), Egmontin oman verkkokaupan alennuksista tai sitten käytettynä huutonetistä. Käytettyjen ostamisessa ei hyödy kustantaja tai kivijalat mitään. Lisäksi olin koko ajan 3-5 vuotta jäljessä julkaisujen ostamisessa.

Sitten huomasin pari vuotta sitten että CDON myi edullisesti lähes kaikki minulta puuttuvat Egmont julkaisut ja tilasin ne sieltä (osamaksulla). Jopa osamaksun korkojen kanssa kahden vuoden maksun jälkeen tilaus sieltä oli kannattavaa. Sen jälkeen olen tilaillut myös lähes kaikki uusimmat CDONin kautta koska ovat sieltä olleet halvempia ja edelleen se osamaksu on ollut ainoa keino hankkia kaikki julkaisut. Kesälomalla Lukulaarista ja Makedoniasta olen ostanut ne joita en ollut tilannut. CDON jostain syystä näytti luopuvan sarjakuvien myynnistä ja myi alennuksella varastojaan loppuun eikä uusia näyttänyt tulevan joten siirryin Adlibriksen asiakkaaksi ja taas osamaksulla. Säästö edellisessä tilauksessa oli vähän päälle 70€ ovh hintoihin verrattuna ja 30-40€ verrattuna esim SS libricon hintoihin. Tilasin kyllä toukokuussa (kun sattui olemaan ylimääräistä) kaikki siihen mennessä ilmestyneet RW julkaisut SS Libriconista.

Jos en ostaisi CDON tai Adlibris varkkokauppojen kautta niin todella moni julkaisu jäisi ostamatta ja silloin kustantaja ei saisi rahojaan. Tuen omalta osaltani kivijalkoja silloin kun vain suinkin pystyn mutta ei ainakaan minun kukkarolla ole mahdollisuutta läheskään joka julkaisun osalta tähän.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #64 : 03.09.2015 klo 16:09:44 »
Oma sarjiskirjojen ostomieltymys on tälläinen:

Turun Sarjiskauppa on muutenkin pari senttiä lähialueen fyysisiä kauppoja halvempi ja sitten vielä opiskelijakortilla saatu alennus päälle. Ei toki mistään hurjista summista puhuta, mutta nimenomaan juuri lähialueen kaupoista halvin vaihtoehto (itsekkin tykkään ostaa kirjat ja sarjikset fyysisesti, niin ei varmasti ole repaleisia sivuja tms.) ja sitten hyvän mielen lisä, kun saa pienyrittäjiä tukea  ;)

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #65 : 04.09.2015 klo 01:15:07 »
Kuluttajan kannalta nuo Adlibriksen erittäin edulliset hinnat pitkässä juoksussa ovat siitä ongelmallisia, että ne tappavat tarjonnan laajuuden.

Pienet liikkeet eivät enää tee pieniä supersankari tilauksiansa, koska maksava asiakas voi tilata Ryhmä-X:sänsä Adl:stä edullisemmin kuin jälleenmyyjä kustantajalta. Suuremmat myyjät pienentävät tilauksiansa ja pitävät varastonsa minimissä. Jokainen kustantajan edustaja jonka kanssa olen sarjakuvista keskustellut on sanonut samaa: Adlibris ei ole heille volyymiasiakas, mutta pienentää omalla hinnoittelullaan huomattavasti muiden tilauksia. Eli tukeeko Adl:n myynti pitkässä juoksussa kustantajia? Lopettaako Adl:n hinnoittelu jonkun tuotteen ilmestymisen (eivät myy kustantajan kannalta sitä tarpeeksi, mutta muut jälleenmyyjät eivät tilaa tuotetta Adl:n erittäin edullisen hinnan johdosta)?

Porvoon kirjakeskus ja Adlibris kuuluvat samaan konserniin ja näiden välillä on jo toiminta melko hyvällä mallilla. Käsittääkseni Adlibrikseltä lähti Egmontin viimeisimmistä uutuuksista saatavilla oleva ilmoitus asiakkaille heti kun ne saapuivat Porvoon varastoon. Mikä oli käytännössä viikkoa aiemmin, kuin ne tuli jakeluun muille jälleenmyyjille. Nettikirjakauppa jolla on isot varastot ja jonka varastojen ylläpidon muut isolta osin maksaa. Todella kustannustehokasta!

En koe Adlibriksestä ostamista mitenkään tuomittavaksi, hinnathan on kuluttajan kannalta edulliset. Mutta kuten olen aiemminkin kysynyt, niin palvelevatko nuo hinnat kuluttajaa, tai kustantajaa pitkässä juoksussa?
E.T

X-men

• Jäsen
« Vastaus #66 : 04.09.2015 klo 19:48:29 »
Adlibris: vähän yli 30 euroa ilmaisella toimituksella ja ~35 euroa postituskuluisella toimituksella

Libricon: ~40 euroa pkoineen päivineen

CDON: 48 euroa ilman mahd. pkoita

Suomalainen: vajaat 60 euroa

Akateeminen: vajaat 50 euroa

Sarjakavakauppa: about sama kuin Akateeminen

Jenkkipainoksen saisi alta 10 jenkkitaalan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #67 : 04.09.2015 klo 22:37:20 »
Libricon: ~40 euroa pkoineen päivineen

Libriconilla on muistaakseni yli 50€ tilaukset ilman postikuluja. Eli noissa tilauksissa nyt tietty kannattaa vähän taktikoida.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #68 : 05.09.2015 klo 19:32:59 »
Libriconilla on muistaakseni yli 50€ tilaukset ilman postikuluja. Eli noissa tilauksissa nyt tietty kannattaa vähän taktikoida.

Toki jos olisi tullut Wolvie-opus samaan aikaan niin sitten.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #69 : 17.09.2015 klo 15:42:28 »
https://www.facebook.com/egmontkustannus/posts/10153628027434168:0

Esiintyvätkö myös Hämähäkkimies, Elektra ja Kingpin tuossa Wolverine-kirjassa vai viitataanko tuolla johonkin toiseen julkaisuun?

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #70 : 02.01.2016 klo 00:31:47 »
blogissa, muutama muukin lyhyt arvio, mutta Kosmisista kostajista oma juttunsa tässä:

Brian Michael Bendis, Steven McNiven ja Sara Pichelli: Kosmiset kostajat

Luen itseni suureksi Marvel-faniksi, niin en tiennyt Guardians of the Galaxystä käytännössä mitään ennen leffaa. Vaikka sarjiksien kaanon onkin hieman eri kuin leffojen. Alussa Bendis kertoo meille pitkän pätkän Tähtilordin aka Peter Quillin vanhemmista ja Peteristä itsestään. Tämän jälkeen päästäänkin sitten kunnolla avaruustaisteluihin. Rentoa meininkiä ja kunnon sanailua! Steven McNiven ja Sara Pichelli vetävät osuutensa kunnialla läpi, ja niin saumattomasti että en erota yhtään missä vaihdot tapahtuvat. Bonuksena tässä on vielä jokaisen päähahmon yksittäiset taustatarinat, joissa Bendis irroitteleekin oikein kunnolla vaihtuvien piirtäjien kanssa.

Ja kerrankin ulkoavaruuden hirviöt hyökkäävät jonnekin muualle kuin Manhattanille!