Kirjoittaja Aihe: Ankalliskirjallisuuden klassikot  (Luettu 1013 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
Vs: Ankalliskirjallisuuden klassikot
« Vastaus #120 : 27.09.2014 klo 03:35:10 »
Tämän tarinan olisi kyllä suonut ilmestyvän Ankalliskirjallisuuden klassikot-sarjassa.

Topolino.it-sivuilta löytyy hienoja esittelyvideoitakin sarjakuvasta ja sen teosta
http://www.topolino.it/video/

Kääk13-kirjoittaa!

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #121 : 27.09.2014 klo 08:47:46 »
^Vaikuttaa tosi hyvältä tuo(kin) Mikki-sarja, todella harmi että "menestyssarja" AKK loppui kesken lentonsa.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #122 : 01.10.2014 klo 09:04:00 »
Tuskinpa viimeisessä osassa on myöskään Dracula-mukaelmaa, joka ilmestyi jokin aika sitten taskarissa ja sai vuolaita kehuja osakseen. Kyllä sarja jäi nyt vähän vajaaksi.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #123 : 01.10.2014 klo 09:50:48 »
Viimeisessä osassa oli mukana seuraavat sarjat ;

Hamlet - Tanskan prinssi --> Aku Hamlet - Kas siinä pulma (1960, Giovan Battista Carpi)
Näkymätön mies --> Näkymätön Hessu (1981, Hector Adolfo de Urtiaga ja Horacio Saavedra)
Faust --> Tohtori Anktus (1958, Luciano Bottaro)
Tom Sawyerin seikkailut --> Mikki Sawyerin Seikkailut (1990, Maria Luisa Uggetti)
Fahrenheit 451 --->  Celsius 154 (1997, Claudio Panarese)

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #124 : 01.10.2014 klo 10:00:08 »
Vilkaisin tätä kaupassa ja huomasin että oli siihen kuitenkin saatu mukaan se Chendi&Bottaron Il dottor Paperus eli tämäkin osa lunastaa jo tuolla olemassaolonsa oikeutuksen.

Aku, Ankkamaan prinssi on toki myös mainio, Celsius 154 oli ihan ok, kahdesta muusta saa nähdä.

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #125 : 01.10.2014 klo 14:17:40 »
Il dottor Paperus taitaa olla ainoa syy harkita tämän ostoa, Hamlet ja Fahrenheit ennestään tuttuja ja loput lukematta bulkkia. Brassi-Hessut olisi voinut jättää rannalle tästä sarjasta kokonaan, laskivat omaa mielenkiintoa aika tehokkaasti.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #126 : 07.10.2014 klo 20:57:30 »
Ihan ok lopetus tälle sarjalle, brassi-Hessu ei ollut parasta mahdollista mutta muuten plussalle menee. Ei muuta kuin kepeet mullat tällekin sarjalle!

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #127 : 08.10.2014 klo 08:05:55 »
Itse olen jostain kumman syystä aina tykännyt näistä Hessu-tarinoista :D Ja siksi olenkin aina ihmetellyt, että miksi niitä dissataan?

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #128 : 31.10.2014 klo 11:10:49 »
Kirjsarjan viimeisen osan arvostelu on nyt etusivulla.

http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=2146

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #129 : 31.10.2014 klo 16:00:20 »
Hyvä arvostelu ja Bottaron esille tuominen on hieno asia. Loppupohdinta antaa ajattelemisen aihetta:

"Miksi kirjasarja siis loppui? Oliko kyseessä ennakkopäätös vai eikö kirjasarja vain myynyt tarpeeksi hyvin? Olisiko sittenkin mahdollista, että kirjasarja oli kaupallisessa mielessä vähän liikaa aikuisille suunnattu?

Sanoma Magazinesilta ei saa vastausta näihin kysymyksiin. Jotain voi kuitenkin päätellä siitä, että kaksi viimeistä osaa olivat yli 50 sivua lyhyemmät kuin kolme ensimmäistä osaa. Yhden tarinan verran siis ainakin on säästetty kustannuksia kahdessa viimeisessä kirjassa, mutta myyntihinta ei ole kuitenkaan laskenut. Niin laadukasta luettavaa käsillä kuitenkin on, että ostaja saa takuulla rahoilleen vastinetta kirjasarjan loppuun asti."

Harmittaa vieläkin että laatusarja loppui, ja en itsekkään ole saanut Sanomilta mitään vastauksia joita olen muutamia lähettänyt sarjakuva-kyssiini, Riku Perälä vastasi aikoinaan.

Eikä Sanoma/AA-toimitus sivuillaan tai naamakirjassa näihin vastaille. En tiedä onko tämä mykkäpaska-linja sitten nykyaikana kovin fiksu linja, vai onko tämä sitä kuuluisaa kustantajien ylimielisyyttä mistä oli hieman puhetta Kirjamessujen alla.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #130 : 31.10.2014 klo 16:32:18 »
Perälä oli kyllä asiallinen tyyppi (enkä kanna ollenkaan kaunaa, kun hän lopetti minulle vastailemisen Barksin koottujen pikseli-sekoilun aikana  :)). Veti samaa avointa linjaa kuin Asko Alanen Egmontilla. Ja kuinkas käytiinkään: molemmille tuli lopputili, toivottavasti ei kuitenkaan 'palkaksi' avoimuudestaan.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #131 : 31.10.2014 klo 17:04:56 »
Pitääpi tässä mainita että minä olen myös pitänyt noista Hessu-sarjoista vinkeine sivusommitteluineen. Eivät ne ehkä ihan terävintä kärkeä ole olleet mutta nähdyt ovat tasalaatuisesti nousseet keskitason yläpuolelle ja tässäkin sarjassa puolustaneet paikkansa.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #132 : 31.10.2014 klo 19:12:30 »
Eikä Sanoma/AA-toimitus sivuillaan tai naamakirjassa näihin vastaille. En tiedä onko tämä mykkäpaska-linja sitten nykyaikana kovin fiksu linja, vai onko tämä sitä kuuluisaa kustantajien ylimielisyyttä mistä oli hieman puhetta Kirjamessujen alla.

On tullut itsekin huomattua tuo nykyinen vastaamattomuus. Kivekkään aikana olin vasta pelkkä lapsi, mutta aina minulle vastattiin, jos jotain tulin toimitukselta kysyneeksi Aku Ankan nettisivujen kautta. Joskus vuonna 2009 lopettivat muistaakseni minun kohdallani vastaamisen. Tiedä sitten, aloinko olla liikaa häiriöksi. En kyllä lähettänyt kysymyksiä kuin korkeintaan pari kappaletta vuodessa. Yksi viesti per vuosi oli yleensä tahtini.

Epäasiallista kieltäkään ei viesteistäni liioin löytynyt. Sen jälkeen kun vastaaminen loppui ja Aku Ankan tasokin sattumoisin romahti aallonpohjaan, aloin kyllä harvenevissa viesteissäni harjoittaa kritiikkiäkin. Asiallisuuden toki pyrin edelleen säilyttämään viimeiseen asti. Edellisen viestini lähetin vähän päälle vuosi sitten. Vastausta ei siihenkään nykyisen linjan mukaisesti ole kuulunut.

Voihan tässä olla sekin syy, että lapselle vielä vastattiin, mutta vartuttuani ei minua enää entiseen tapaan viitsitty huomioida. Ajatellaanko, ettei minun enää kuuluisi olla asioissa niin aktiivi, että minun olisi pitänyt kasvaa Ankasta yli? Pidän tätä epätodennäköisenä vaihtoehtona. Kuvittelisi, että alan harrastajistakin viitsittäisiin välittää. Hehän ovat aina arvokas voimavara.

Todennäköisempää on, että nykyinen toimitus ei enää kiinnitä perinteiseen palautteeseen ja postiin siinä määrin huomiota kuin ennen. Aktiivisuuden sosiaalisessa mediassa ja muissa verkkoympyröissä katsotaan korvaavan tämän. Perusteltavissahan sellainen on, sillä varmasti lukijatkin ovat kyseisellä rintamalla aktivoituneet ja se perinteisempi malli ei enää ole niin käytetty vaihtoehto. Ironista kuitenkin on, että sosiaalisen median suoma mahdollisuus lähestyä lukijoita tuntuu jaettujen kokemusten myötä vain etäännyttäneen toimitusta lukijakunnasta.

Tai sitten minä valitan turhaan, kun en itse vain ole aktivoitunut noissa oikeissa kuvioissa. Minua kun ei millään huvittaisi lähteä sen kummemmin seikkailemaan toimituksen usein varsin pinnallisten postausten perään Pärstäpankkeihin, Visertimiin ja Ankstagrameihin.

Tämä menee jo reippaasti säikeen otsikon ohi, mutta pakko on tilittää, kun on tilitettävää.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #133 : 31.10.2014 klo 20:00:30 »
Nettiaikana viestien määrä on todennäköisesti kasvanut niin paljon, että ovat lopettaneet vastaamisen. Tiedä häntä.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #134 : 14.03.2018 klo 20:32:39 »
Jos tämä versio myy tarpeeksi, niin voisikohan sarja jatkua pidempäänkin kuin vain ne kovakantisina ilmestyneet viisi numeroa?
Kääk13-kirjoittaa!