Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirjojen erikoisjulkaisut  (Luettu 12553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Vs: Aku Ankan taskukirjojen erikoisjulkaisut
« Vastaus #165 : 16.03.2012 klo 20:05:34 »
Piti oikein mennä kalenterista katsomaan, että missä kuukaudessa oikein ollaan. Pikkasenko on aikasessa toi joulukirjan mainostus?
Ai niin nyt ymmärrän mistä toi johtuu. Maailmanloppuhan tulee tän vuoden joulukuussa...pakkohan tota on mainostaa jo nyt, että saa kaiken hyödyn irti...sitä tietenkin aletaan myymään juhannuksena.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #166 : 16.03.2012 klo 20:22:15 »
Ei se ole mainostus vaan ennakkotieto. Mikahan voisi arvostella tuon tai jonkun muun.

Disney-kirjojen arvostelijoita kaivataan. Laittakaa mulle yksäriä jos osaatte mielestänne laatia arvostelun.
En mä osaa arvostella mitään...olen muutenkin pessimistinen, kaikesta purnaava, pikkutarkka perfektionisti (paitsi oman kodin siivouksessa). Tulis tosi negatiivista arvostelua...parempi pysyä lestissään. Mä mielummin tutkin ja luen sarjakuvia, kun alan arvostelee niitä.  Enkä mä keksi sanoa muuta varmaan kuin ihan hyvä kirja tai paska kirja. Pitäisi perustella niin hirveesti ja leikitellä kaikilla adjektiiveilla. Mun perussanastoon kuuluu kiroilu ja talikkosuomalinen-stadi. Kuka siitä ottaa selvää...ei kukaan.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

AnttiS

• Vieras
« Vastaus #167 : 16.03.2012 klo 20:37:20 »
Haiskahtaa Taskarin juhlakirjan maineella ratsastukselta (niin samanlainen). Pakkohan tämä on aikanaan ostaa, vaikka jouluteemat teemataskareissakin jo tympivät.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #168 : 16.03.2012 klo 21:16:10 »
Voihan olla, että jouluteema jää tänä vuonna väliin.
Jos vaikka jokainen teemanumero olisi jatkossa 512-sivuinen, kuten muissa pohjoismaissa.
Kääk13-kirjoittaa!

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #169 : 16.03.2012 klo 21:17:08 »
Muistelen kaiholla aikoja, jolloin Taskari-julkaisut julkaistiin ylpeästi Taskari-tyyliin. Kovakantisten kirjojen ammeesta on jo aikaa sitten alkanut läikkyä yli. Mieleen tulee pelkkä rahastus.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #170 : 17.03.2012 klo 10:36:39 »
Se keskustelu sitten kun tuo on ilmestynyt! Hintavalitus on myös jäljellä.

Mutta on se saatanallista, että Suomessa joku kehtaa julkaista suomenkielistä (kaupallista) sarjakuvaa ja vieläpä ilman kermaperseiden lupaa!!!

No eipä tota ole pakko ostaa jos ei miellytä, vai onko?
Je suis alle kuuden euron pizza!

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #171 : 17.03.2012 klo 12:18:24 »
No eipä tota ole pakko ostaa jos ei miellytä, vai onko?

Tämän olen kuullut joskus ennenkin.

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #172 : 17.03.2012 klo 12:34:54 »
Hintavalitus on myös jäljellä.
Mieleen tulee pelkkä rahastus.

Vingun ja inisen vielä Dennisin riemuksi hieman hinnasta. Totuushan tässä Taskarien erikoisjulkaisujen muuntamisessa kovakantisiksi lienee se, että kovakantisiin saa hintaa enemmän kuin perinteisiin kioskeilta ostettaviin pokkareihin ja albumeihin. Täysin sama sisältö täysin samalla vaivalla, erona vain kansien koostumus. Ja kappas, vähällä vaivalla hintaan saatiin tungettua 20 € lisää!

Ah ja voi, voiko näitä kovakantisia enää edes laskea Taskari-perheeseen?

Keuhko

• Jäsen
« Vastaus #173 : 17.03.2012 klo 12:37:22 »
Täysin sama sisältö täysin samalla vaivalla, erona vain kansien koostumus.

+Laadukkaampi paperi

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #174 : 17.03.2012 klo 12:40:28 »
+Laadukkaampi paperi

-Huonommalta näyttävällä kuvituksella

(Viittaan Kvaakissa paljon hälyä aiheuttaneisiin pikseleihin ja rastereihin, joista en mitään ymmärrä, mutta joista en myöskään pidä.)

haplo

• Jäsen
« Vastaus #175 : 17.03.2012 klo 12:57:32 »
Jos tuo julkaisu myy, niin ei kai se suinkaan ole poissa keneltäkään? Onpahan julkaisijalla sitten mahdollisesti enemmän halua julkaista esimerkiksi Hessu Hopon juhlakirjan tapaisia komeita kokonaisuuksiakin. Tosin tietysti toivon että Hessun kirja tulee toimeen omillaan eikä sen tai minkään muunkaan julkaisun tekeminen ole kiinni muiden kirjojen myynneistä.

Minusta idea tässä parjatussa kirjassa on ihan hyvä, mutta kalpenee muun tulevan tarjonnan rinnalla sen verran että tuskin tulee hankittua. Mutta mielelläni vaikka lainaan kirjastosta.

Mutta pitäähän Kvaakissa aina hieman uudistuksia vastaan olla. Taskarit takaisin aikaan jolloin värisivuja oli vain joka toisella aukeammalla! Kaikki sen jälkeen tulleet kokeilut ovat huonoja!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #176 : 17.03.2012 klo 14:23:35 »
Mua ei ainakaan haittaa, kun en taskareita enää ostele...broidikin lopetti, kun kyllästyi kaikenmaailman erikoisjulkaisujen tulvaan.
En tiiä oliko se niin hyvä juttu, että taskarissa oli ennen joka toisella aukeamalla värisivu ja joka toisella ei. Kun osti divarista taskukirjaa, niin saattoi löytää joltain värittömältä sivulta itse väritettyjä sivuja. Se oli sit roskiskamaa heti.
Kyllä nää kokovärilliset kirjat on paljon parempia.
Mutta mistä johtui, että jotkut taskukirjat oli paljon ohuempia ja paperikin omituisen erilaista...oliko se joku säästöhomma vai eikö saatu tarpeeksi tarinoita taskariin?

haplo

• Jäsen
« Vastaus #177 : 17.03.2012 klo 14:34:42 »
En tiiä oliko se niin hyvä juttu, että taskarissa oli ennen joka toisella aukeamalla värisivu ja joka toisella ei. Kun osti divarista taskukirjaa, niin saattoi löytää joltain värittömältä sivulta itse väritettyjä sivuja. Se oli sit roskiskamaa heti.

Ihan varalta vaan sanon, etten minä ihan tosissani ollut. Noissa kolmessa taskarin uusintajulkaisussakin, jotka olen ostanut, yksi mukava piirre on ollut mustavalkosivujen puute. Hyvien tarinoiden lisäksi. Yritin vain rivien välistä irviä sitä että uudistuksia on tullut ennenkin, miksei nytkin niitä siis voisi tulla jossain muodossa.

Miinus nuo uusintataskaria, minä olen pitänyt enemmän näistä Teemoista ja muista erikoisjulkaisuista. Tosin teen poikkeuksen ostosäännössä sen taskarin kohdalla, missä täällä on huhuttu ilmestyvän sen Castyn tarinan. Kiinnostava.

Kahkonen

• Jäsen
« Vastaus #178 : 17.03.2012 klo 23:49:39 »
Kun osti divarista taskukirjaa, niin saattoi löytää joltain värittömältä sivulta itse väritettyjä sivuja. Se oli sit roskiskamaa heti.

Itse olen ostanut divarista Taskarin, jossa ei ole värejä ollenkaan. Tyhjät sivut vain. Kätevää - piirrä itse!

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #179 : 18.03.2012 klo 03:59:03 »
Taskarin tähtihetket -sarjan avausosa oli ihan kelvollinen, mutta kyllähän näissä vanhoja tarinoita kierrättävissä julkaisuissa sen ainoan aiemmin julkaisemattoman sarjan valinnassa pitäisi onnistua paremmin. Nyt sillä paikalla oli Tulipanolta ja Leonilta aivan järkyttävän huono räpellys. Kirjan sisällysluettelon virhekavalkadi tulikin jo aiemmin haukuttua, mutta olihan opuksessa jotain hyvääkin. Artibanin, Arenan ja Mastantuonon Mikki-tarinat ovat loistavia ja ansaitsivat uusintajulkaisunsa, samoin Gazzarrin ja Scarpan klassinen Kuka on murhaaja? Toivottavasti seuraavissa osissa myös ennen Suomessa julkaisematon tarina olisi laadukas.

Aku Ankan taskukirja esittää -kirjasarjan avausosa Rikoksen poluilla on myös ilmestynyt. Lukeminen on vielä kesken, mutta sisältö vaikuttaa kyllä todella huikealta. Onhan tässäkin toki aika monta jo ennestään tuttua tarinaa, mutta niidenkin takana on sellaisia mestareita kuin Martina, Faraci, Scarpa ja Faccini, eli eipä voi valittaa. Erinomaisia tarinoita kaikki. Ruotsalaiset tulitikut -klassikko on se, jonka ehdin jo lukaista, ja uudistuneessa asussa on sekä kehuttavaa että moitittavaa. Palaan näihin seikkoihin myöhemmin arvioidessani kirjaa kokonaisuudessaan.

Kirjassa on toki myös kolme Suomen-ensijulkaisunsa saavaa tarinaa, joista jokainen näyttää äärimmäisen kiinnostavalta ja laadukkaalta. Scarpan pitkä Mikki-tarina 1990-luvun alusta (näitähän on täälläkin kaivattu!), Badinon ja Cavazzanon tuore Mikki-seikkailu sekä Castyn Tauno Tuplajekku -tarina mestarillisen Silvio Cambonin kuvittamana. Kokonaisuus tulee olemaan herkkua...Todella laadukkaalta vaikuttaa tämä uusi kirjasarja.

Taskarin joulukirja kuulostaa niin ikään mahtavalta paketilta. Jouluaiheista italialaista Disney-sarjakuvaa ei voi olla liikaa! Siksi myös jouluisen Teemataskarin ilmestyminen tänäkin vuonna on hieno uutinen.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012 klo 04:01:21 kirjoittanut Koninkaulus »
Topolino & Orazio Cavezza