Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirjojen erikoisjulkaisut  (Luettu 12335 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
Vs: Aku Ankan taskukirjojen erikoisjulkaisut
« Vastaus #120 : 28.09.2011 klo 20:34:03 »
Niin, enpä olekaan vielä kommentoinut Taskarin sankareiden nelososaa. Ainoa harmittava piirre kirjassa oli, että Sistin ja Dalla Santan "aiemmin julkaisematon helmi" oli tarinoista kehnoin. Ei heikko, muttei päätähuimaavan erinomainenkaan. Uusintajulkaisujen osalta taso oli huikea. La farfalla di Colombo on Scarpan kaikkien aikojen parhaita ankkatarinoita, ja todellakin ansaitsi tulla julkaistuksi uudelleen. Eikä taso pudonnut yhtään tuon tarinan jälkeenkään, huikeita mestariteoksia mahtavilta tekijöiltä. Faraci, Casty, Pezzin, Sarda, De Vita, Cavazzano, Carpi...upeaa.

Kaiken kaikkiaan sarja oli erinomainen toista osaa lukuunottamatta. Mielellään näistä uusinnoistakin maksaa, kun mukana on aina se yksi uusi tuttavuus.

Englanninkielinen Taskukirja tuli sen ilmestyttyä myös ostettua, vaikkei sisältö sinällään kiinnostanutkaan erityisemmin (vain Egmont-tarinoita alkuperäiskielellä, ei italialaista sarjakuvaa). Toisin kuin esim. Mini-Taskarit, jotka ovat vain markkinointikikkana lainanneet sanan "taskari" nimeensä, tämä on kuitenkin oikea Aku Ankan Taskukirja. Eli kuuluu samaan sarjaan, ja siksi on tavallaan pakko hankkia nämäkin (jos näitä lisää on tulossa). Sisältö oli tanskalaiskamaksi ihan kelvollista lukuun ottamatta kammotus-Gilbertin ja yrjötys-Bancellsin hirveää roskaa, jonka olin aikaisemmin ruotsiksi lukenut. Siitä ei paljon tarina enää huonone, jopa kyseisten herrojen mittapuulla poikkeuksellisen vastenmielinen tekele. Melkeinpä väittäisin jopa taskarihistorian oksettavimmaksi tarinaksi.
Topolino & Orazio Cavezza

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #121 : 28.09.2011 klo 21:31:14 »
Sisältö oli tanskalaiskamaksi ihan kelvollista lukuun ottamatta kammotus-Gilbertin ja yrjötys-Bancellsin hirveää roskaa, jonka olin aikaisemmin ruotsiksi lukenut. Siitä ei paljon tarina enää huonone, jopa kyseisten herrojen mittapuulla poikkeuksellisen vastenmielinen tekele. Melkeinpä väittäisin jopa taskarihistorian oksettavimmaksi tarinaksi.

No nyt alkoi kiinnostaa kyseinen opus :)

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #122 : 31.10.2011 klo 16:27:10 »
Ensi vuonna tulee taas jotain Taskari-extraa:

Aku Ankan Taskukirja esittää 1

Kovakantinen kirja, jonka ovh on 29€, hinnan perusteella ei siis tavallinen taskari. Pitäis tulla maaliskuussa?
Je suis alle kuuden euron pizza!

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #123 : 31.10.2011 klo 17:19:04 »
Kylläpäs jäi Sanomalla Taskarin juhlavuoden jäljiltä rahastus pahasti päälle.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #124 : 31.10.2011 klo 17:28:07 »
Ensi vuonna tulee taas jotain Taskari-extraa:

Aku Ankan Taskukirja esittää 1

Kovakantinen kirja, jonka ovh on 29€, hinnan perusteella ei siis tavallinen taskari. Pitäis tulla maaliskuussa?

Toihan kuulostaa todella hyvältä konseptilta, kovakantista tyyliin taskarin juhlakirja. Kelpaa! Kunhan nyt ei mokata hyvää mahdollisuutta...
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #125 : 31.10.2011 klo 18:07:47 »
Onko tästä Aku Ankan Taskukirja esittää 1:stä mitään kuvaa olemassa?
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #126 : 31.10.2011 klo 19:02:11 »
Olisi myös kivä tietää, minkälaista materiaalia se sisältä? Uudelleen julkaistuja, nyt vain kokonaan väreissä?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #127 : 31.10.2011 klo 19:30:47 »
Ruotsissa on julkaistu vanhimpia taskareita kovakantisina luksusversioina.

Tulikos semmosia nyt ollenkaan? Kun Kalle Ankas Pocket täytti 40 vuonna 2008, semmoisia tietääkseni suunniteltiin, ja mulla on semmosesta esitteetkin, mutta ne ainakin peruuntuivat, kun ostajia ei löytynyt. Oli tarkoitus tehdä luksusversiot ensimmäisistä numeroista, Tuff till tusen miljarder jne.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #128 : 31.10.2011 klo 19:34:42 »
Ruotsissa on julkaistu vanhimpia taskareita kovakantisina luksusversioina. Jos tulee sellainen.

En usko, 29e olis liian paljon pienestä kovakantisesta pokkarista.

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #129 : 31.10.2011 klo 20:02:11 »
Ruotsissa on julkaistu vanhimpia taskareita kovakantisina luksusversioina. Jos tulee sellainen.
En usko, 29e olis liian paljon pienestä kovakantisesta pokkarista.
Eipä tuo kovin kiinnostavalta kuulostakaan.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #130 : 31.10.2011 klo 21:04:43 »
Muuta tietoa mulla ei ole, Antin linkki vie Akateemisen sivulle ja siellä on vain noi tiedot.

Toi hinta kyllä herättää kysymyksiä, perustaskari maksaa nyt n 5-6 egee, joten ton on pakko olla iso.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #131 : 31.10.2011 klo 21:31:00 »
Kuka väittää että se olisi pieni? 256-sivuinen (plus artikkelit) B5-kokoinen kovakantinen. Kuulostaa ihan normaalilta.

Ai niin joo, svedujulkaisut peruuntuivat. Ei silti estä suomalaisia julkaisuja.

Eikös svedu-julkaisuiden pitänyt olla ja Norjalaisten julkaistut olleet normitaskareiden kokoisia?

http://coa.inducks.org/publication.php?c=no%2FDPL&pg=img&num=1

No, aivan sama, kovakantiset taskaritarinat täysin väreissä kuulostavat hyviltä, toivottavasti nyt tehdään hyvää laatua. Haavekuvissani sarja voisi olla "Aku Ankan taskukirja esittää 1: Romano Scarpa", "2: Giovan Battista Carpi", "3: Luciano Bottaro" jne.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011 klo 21:35:34 kirjoittanut Miqz »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #132 : 03.11.2011 klo 19:41:53 »
Kuulostaa uskomattoman hyvältä. Huipputekijöitä, kuten Casty. Klassikkoja ja ennen julkaisemattomia sarjoja. Njam!

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #133 : 03.11.2011 klo 19:56:41 »
Kuulostaa sarjalta, jonka on pakko hankkia :P  Jo se tekee tuosta houkuttelevan, että kyseessä kovakantinen.

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #134 : 03.11.2011 klo 19:57:53 »
Kuulostaa uskomattoman hyvältä.
Enemmänkin harmilliselta. Vaikuttaa vain siltä, että Sanoma haluaa nyhtää enemmän kovilla kansilla. Miksi tätä ei julkaista perinteisessä pokkarimuodossa? Erityisesti (ja valitettavasti) ennen julkaisemattomat sarjat ovat kova houkutus. Varsinkin, jos ne ovat ennakkotietomainoksessa mainittujen maestrojen käsialaa.