Kirjoittaja Aihe: Päähenkilön tai piirrostyylin vaihtaminen  (Luettu 4199 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Päähenkilön tai piirrostyylin vaihtaminen
« : 10.09.2003 klo 15:26:34 »
En tiedä, onko joku koskaan julkisesti (esim. netissä) pohdiskellut missä kohti jokin sanomalehtisarja tms. katkaisi kamelinsa selän eli lähti vierimään alamäkeä. Saati päinvastoin - esimerkiksi Robottimies piristyi kummasti siinä vaiheessa kun nimihahmo lähti takavasemmalle ja Montysta tuli päähenkilö.
Vastaavaa pohdintaa tv-sarjoista löytyy täältä: http://www.jumptheshark.com/
« Viimeksi muokattu: 04.01.2005 klo 12:00:16 kirjoittanut Reima Mäkinen »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
Re:Haihyppelyä
« Vastaus #1 : 12.09.2003 klo 12:31:50 »
Ainakin Hemmo Paskiaisen nimisarjakuvassa isä Armas Paskiainen varasti koko shown lopuksi. Piirtävätkö Koskelan veljekset  enää Hemmoa? Ja miksi Hemmon kynänjälki muuttui aina vain heikommaksi vuosien varrella? Ekat Hemmot olivat todella tarkkoja mutta myöhemmissä Armas-örvellyksissä jälki oli aika heikkoa minusta.

Onko Monty sen perheen vanhin poika vai kuka? Minä en nähnyt sitä vaihdosta vaikka kaikki suomennetut varmaan omistan, VSOP:t ja albumit. Olen netissä lukenut Robottimiestä vai onko se Monty.

Juha Kouvalainen

• Jäsen
« Vastaus #2 : 12.09.2003 klo 12:50:04 »
Minun mielestäni Hemmo Paskiaisen tyyli vaihteli voimakkaasti ihan perättäistenkin Pahkasian numeroiden värillä. Aivan kuin yhdellä kerralla piirrostyön olisi tehnyt Ari, toisella Vesa - onko näin, osaako kukaan vahvistaa?

Toinen piirsi ja tussasi erittäin upeaa jälkeä, toinen vähän huolimattomampaa paksulla siveltimellä..

Vai liekö tekijöillä ollut piirtäjä-käsikirjoittaja -työnjako ja vaihtelu johtui jostain muusta?

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #3 : 17.09.2003 klo 11:58:35 »
Minun mielestäni Hemmo Paskiaisen tyyli vaihteli voimakkaasti ihan perättäistenkin Pahkasian numeroiden värillä. Aivan kuin yhdellä kerralla piirrostyön olisi tehnyt Ari, toisella Vesa - onko näin, osaako kukaan vahvistaa?
Toinen piirsi ja tussasi erittäin upeaa jälkeä, toinen vähän huolimattomampaa paksulla siveltimellä..
Vai liekö tekijöillä ollut piirtäjä-käsikirjoittaja -työnjako ja vaihtelu johtui jostain muusta?

Minä kun kuvittelin aina , että piirtäjä vaihtoi siveltimeen siksi kun Oikeat Suuret Sarja Kuvataiteilijat käyttävät aina sivellintä.
- Paskias-albumeita muistaisin nähneeni useammankin kokonaan siveltimellä tussattuna.

Wallulla oli samanlainen kausi Punaniskan teossa. Siisti kynä vaihtui karvaiseen pensseliin siksi kun se oli Wallun mukaan "oikeiden taiteilijoiden" tapa tussata.

Sinänsä välineet ja originaalikoko vaikuttavat kyllä hirveästi samankin piirtäjän tyyliin.

Muokk: poistin eetteriin kadonneen haihyppely-ketjun asiaan liittymättömyydet
« Viimeksi muokattu: 11.11.2009 klo 17:09:45 kirjoittanut Jukka Koivusaari »
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/