Kirjoittaja Aihe: Ankkojen maailmanhistoria  (Luettu 545 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
Vs: Ankkojen maailmanhistoria
« Vastaus #60 : 01.12.2011 klo 02:57:33 »
Viideskin osa oli pääosin aivan ensiluokkaista Disney-sarjakuvaa. Johtotähtenä tuikkii luonnollisesti Pezzinin ja Motturan Meritie Intiaan, jonka kaltaiseen kauneuteen hyvin, hyvin harvoin ylletään. Uskomattoman hieno tarina kaikin puolin. Erityismaininnan ansaitsee myös kirjan toinen Suomen-ensijulkaisunsa saanut tarina, Sisto Nigron ja Graziano Barbaron Viimeinen mohikatti. Loistava juoni, loistava tunnelma, loistavat piirrokset.

On tämä edelleen todella kovan luokan kirjasarja Suomen oloissa. Silti korpeaa suunnattomasti Historiaa hiiren silmin -tarinasarjan mokaaminen (yhden tarinan skippaaminen). Tätä ärsytystä ei viimeinen kirja voi mitenkään poistaa. Joo, ei ole mitään luvattu alunperinkään, mutta kusetettu olo on silti...tuon tarinasarjan piti olla tämän kirjasarjan runko. On se ollutkin, mutta nyt siitä on poistettu kaikki oksat.
Topolino & Orazio Cavezza

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #61 : 18.02.2012 klo 22:18:30 »
Minusta sarja alkoi hyvin ja oli kiinnostava kunnes alkoi tarinat joilla ei ollut paljoa tekemistä historian kanssa kuten alkupään opuksilla oli vaan näytettiin osin uusia, osin vanhoja ja osin ennennäkemättömiä tarinoita jotka olivat mistä sattuu ajalta ja sitten vielä sotkettiin mukaan Zapotekin ja Marlinin tehtävä Mikille ja Hessulle joiden pitäää matkustaa menneisyyteen, noita tarinoita nähdään myös muissa kirjoissa ja taskareissa aikalailla. Hyvää luettavaa mutta sitten alun ei samanlaista historiaa jonkun esi-isän silmin oli.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #62 : 19.02.2012 klo 20:08:54 »
Mielestäni näissä ei pidä liikaa miettiä sitä onko kyseessä esi-isä tai onko aikamatkailtu. Ei sitä aina edes selitetä.

Ei pidäkkään mutta silti alkuosat olivat parempia minusta.

Viitososassa muuten sanottiin että Iines on Akun serkku.

AnttiS

• Vieras
« Vastaus #63 : 20.02.2012 klo 19:54:42 »
Tajusin vasta nyt, että minulta puuttuu vielä viitonenkin... Pitänee piakkoin marssia ostamaan, kuudes opus vaikuttaa sekin rautaisen hyvältä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #64 : 01.03.2012 klo 16:56:19 »
Tämä suomalaiskoosteinen opus alkaa ilmestyä nyt myös tanskaksi ja ruotsiksi. Toivottavasti arkeologi Vesa-Pekka Herva ja muut saavat esipuheistaan erilliskorvauksen näistäkin. Meikeläisen esipuhetta oli yhden kerran käytetty mitään kysymättä, mutta asia saatiin kysymällä kyllä oikaistua.

Timo

Koninkaulus

• Jäsen
  • "Atte kumiorava, varo imuketta!"
« Vastaus #65 : 18.03.2012 klo 02:48:33 »
Aaaaaaargh?????? Vitososa mennyt, ja tämä tarina ei ole vielä ilmestynyt: http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2446-1. Minulta puuttuu juuri se Roope-setä, jossa tuo on tullut, kun en vielä tuolloin älynnyt niitä kaikkia ostaa (joo, olen ollut joskus tyhmä).

Itseäni lainaten, tuo vanha Ropsu tuli haalittua kokoelmiin, ja näin pääsin myös tuon tarinan fantastisuuden toteamaan. Nyt siis löytyy tuo upea tarinasarja kokonaisuudessaan, mutta kyllähän se edelleen jurppii rankasti, että tässä kirjasarjassa julkaistiin yhtä vaille kaikki noista Historiaa hiiren silmin -tarinoista. Laskee kyllä kirjojen arvoa minun silmissäni, kuten myös Hessun esi-isien valikoiva esittely.

Kuudeskin osa on kuitenkin aivan erinomainen, vaikka keskinkertaisiakin tarinoita joukkoon mahtuu (ja yksi täysi fiasko Chierchiniltä). Pezzinin ja Motturan Valon kaupunki on luonnollisesti kirjan tähtihetki. Fantastisen hyvä tarina kaikilla mittareilla. Hieno juoni, Motturan täydelliset piirrokset ja aivan ensiluokkainen, mukaansatempaava tunnelma. Mestariteos jälleen kerran. Toisena erikseen on esiin nostettava Macchetton ja Perinan Unelman mittainen matka, joka on erittäin hauska, kaunis ja hienosti kirjoitettu tarina. Siinä on hieman samaa tunnelmaa kuin Pezzinin Historiaa hiiren silmin -tarinoissa, vaikka kerronta erilaista onkin.

Jälleen kerran on sanottava, että kyseessä on todella kovan luokan kirjasarja Suomen mittapuulla. Loistavia tarinoita, upea ulkoasu, huolella kirjoitetut esipuheet...tämä oli jotain todella hienoa. Viimeksi paikallisessa kirjakaupassa käydessäni totesin, että hyllyssä oli vielä sarjan jokaista osaa myynnissä, joten jos joku ei ole vielä tähän täkyyn tarttunut, niin vielä ehtii. Nyt hopihopi laatukirjoja ostamaan!
Topolino & Orazio Cavezza

X-men

• Jäsen
« Vastaus #66 : 18.03.2012 klo 20:57:00 »
Hessun (ja Mikin ja sun muiden) esi-isistä (tunnetuista ja aikaisemmin tuntemattomista) saisi tehtyä oman kirjasarjansa kullekkin hahmolle.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #67 : 24.01.2015 klo 16:27:22 »
Aku Ankan kaupasta tilaajaetuna nyt koko Ankkojen maailmanhistoria -sarja 12 euron kappalehintaan eli yhteensä 72 eurolla. Postituskulujen kanssa lopullinen yhteishinta on 75,90 €.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #68 : 12.12.2017 klo 12:26:03 »
Ilmeisesti tälle Ankkojen maailmanhistorian taskariformaatille on tulossa jatkoakin? Aika verkkainen on ilmestymistahti.
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #69 : 12.12.2017 klo 13:47:42 »
Ilmeisesti tälle Ankkojen maailmanhistorian taskariformaatille on tulossa jatkoakin? Aika verkkainen on ilmestymistahti.

Toinen osa oli ilmestynyt myyntiin. Eiköhän tuo julkaista alusta loppuun pitkillä myyntiajoilla.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #70 : 12.12.2017 klo 14:17:36 »
Ok, kiitos tiedosta. Ei ole tuo toinen osa sitten vain sattunut osumaan silmään, kun olen sen perään puolihuolimattomasti kauppareissuilla pälyillyt.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #71 : 12.12.2017 klo 14:19:16 »
Ok, kiitos tiedosta. Ei ole tuo toinen osa sitten vain sattunut osumaan silmään, kun olen sen perään puolihuolimattomasti kauppareissuilla pälyillyt.

https://www.lehtipiste.fi/kirjat-ja-pokkarit/sarjakuva-albumit/755748.html

tuolta voi etsiä lähimmän lehtipisteen missä myynnissä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #72 : 12.12.2017 klo 14:32:33 »
Ihan vierestä näköjään löytyy ja useammastakin vaihtoehtoisesta paikasta. Niinhän nämä Ankka-julkaisut yleensä tapaavat vähänkään suuremmissa kaupungeissa tehdä. Täytyy vain pitää silmät auki ja mieli kirkkaana, niin napsahtaa kohdalle ennemmin tai myöhemmin...

Vern

• Jäsen
« Vastaus #73 : 13.12.2017 klo 18:15:28 »
Ostin Ankkojen maailman historia kakkosen tässä 7:llä eurolla. Tuosta tuli vielä lisäksi 6,9 euroa lisää postikuluja.

Mielestäni kyseisessä kirjassa on kolme huippua tarinaa.