Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2007  (Luettu 486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2007
« Vastaus #165 : 01.01.2007 klo 19:52:54 »
Tavallaan joo, ja klassikkohan se tietysti on - mutta kuitenkin, tosi monella harrastajalla siltikin on tuo jo, suomeksi.

Näinhän se on. Uusintajulkaisut palvelevat lähinnä uusia lukijoita ja niitä, joiden on saatava jokainen mahdollinen versio suosikistaan.

Ennestään suomentamattomien klassikoiden kääntäminen, on ehdottomasti hieno juttu, mutta uusintajulkaisut ovat yhtä mielenkiintoisia kuin uusinnat televisiossa.

Hieman muutoinkin väsyttää tämä into uusia kaikki mahdollinen. Valtakunta ja voima oli pika-uusinta, Ihmesarjassa nähdään pahimmillaan 10 vuotta sitten julkaistua materiaalia ja tulevaisuus on Tappavan pilan ym. uusintaa. Vaikea näistä on innostua.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #166 : 01.01.2007 klo 21:10:21 »
Pelottavaa kyllä, Rmäen kirjoituksesta voisi päätellä että esim. Kvaakissa lauottuja toiveita oikeasti KUUNNELLAAN...

Älä pelkää. Jotkut Egmontilla voi kuunnella Kvaakin mielipiteitä mutta se ei ole Rmäki.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #167 : 01.01.2007 klo 22:07:41 »
Näinhän se on. Uusintajulkaisut palvelevat lähinnä uusia lukijoita ja niitä, joiden on saatava jokainen mahdollinen versio suosikistaan.

Ennestään suomentamattomien klassikoiden kääntäminen, on ehdottomasti hieno juttu, mutta uusintajulkaisut ovat yhtä mielenkiintoisia kuin uusinnat televisiossa.

Hieman muutoinkin väsyttää tämä into uusia kaikki mahdollinen. Valtakunta ja voima oli pika-uusinta, Ihmesarjassa nähdään pahimmillaan 10 vuotta sitten julkaistua materiaalia ja tulevaisuus on Tappavan pilan ym. uusintaa. Vaikea näistä on innostua.

Voitko väittää ettei Twin Peaks uusinta heilauta? Tai Hiidenvirta ? Sitäpaitsi, suurin osa näistä on sellaista mitä ei todellakaan löydy valtaosalta kohdeyleisöstä. Valtakunta ja Voima tuli hankittua HC:nä enkä edes tiennyt että se oli julkaistu DC-spessuissa (ja vaikka olikin niin formaatti oli jotain aivan muuta; ymmärrän tietysti sen ostaneiden turhautuman). Olen myös innokas näkemään sen suuren läjän Tappava Pila albumeja jotka olisivat tarjolla kiinnostuneille.. Minä olen hyvinkin innostunut.
t.Q

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #168 : 01.01.2007 klo 23:09:55 »
Voitko väittää ettei Twin Peaks uusinta heilauta?

Luultavasti ei paljoakaan heilauta niitä joiden hyllystä se löytyy DVD:nä...  ;)

Sitäpaitsi, suurin osa näistä on sellaista mitä ei todellakaan löydy valtaosalta kohdeyleisöstä.

Otetaans sitten pikagallup. Käsi pystyyn keillä kaikilla on Yön Ritari, sillä kielellä millä sitä tykkää lukea?

o/
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #169 : 02.01.2007 klo 08:09:32 »
Otetaans sitten pikagallup. Käsi pystyyn keillä kaikilla on Yön Ritari, sillä kielellä millä sitä tykkää lukea?
_o/

Kysymyksen voisi mieluummin muotoilla vaikka niin, että ketkä kaikki haluaisivat Yön Ritarin yksissä kovissa kansissa suomeksi?  :)

Eikös tuon julkaisusta ala olla kohta 20 vuotta. Uusintapainoksen aika on varmaan ihan hyvinkin, sillä eihän tuota nyt niin paljon kuitenkaan divarijakelussa ole. Tuleehan monista muistakin sarjakuvan klassikoista jatkuvasti uusintapainoksia, vaikka ne varmasti monen alan harrastajan hyllystä jo löytyvät. (Tintit, Cortot jne.) Jos Watchmen (joka on varmasti löytynyt jo monen hyllystä englanniksi) myydään loppuun parissa kuukaudessa, niin varmasti tällekin löytyy ostajansa.

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #170 : 02.01.2007 klo 08:48:53 »
Olen myös innokas näkemään sen suuren läjän Tappava Pila albumeja jotka olisivat tarjolla kiinnostuneille.. Minä olen hyvinkin innostunut.

No hän on sitten hyvä ja menee Huuto.netiin. Siellä on tälläkin hetkellä tuommoinen myynnissä (osana isompaa kokonaisuutta tosin, mutta tarjoaja lupaa näköjään myydä pienempiäkin satseja, vaikkei yksittäisten myymisestä olekaan innostunut). Siitä vain neuvottelemaan.

Eihän toi nyt oikeasti vaikeastilöydettävä kohde ole, vai? Se oli aikoinaan lehtipistemyynnissä, joten luulisi tuota albumia tästä maasta löytyvän..

Kysymyksen voisi mieluummin muotoilla vaikka niin, että ketkä kaikki haluaisivat Yön Ritarin yksissä kovissa kansissa suomeksi?

Tai olisko se fiksuin kysymysmuoto sittenkin se, ketkä haluaisivat kovissa kansissa:

a) Yön Ritarin uusintajulkaisun vai
b) jonkun Suomessa ennenjulkaisemattoman klassikon?

(Joko/tai-muoto siksi, että käsittääkseni tällaisten julkaisuresurssit ovat kuitenkin rajalliset, valistakaa mua jos olen väärässä)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #171 : 02.01.2007 klo 11:11:21 »
(Joko/tai-muoto siksi, että käsittääkseni tällaisten julkaisuresurssit ovat kuitenkin rajalliset, valistakaa mua jos olen väärässä)

Ei se ole noin yksinkertaista. Jos joku yhteistyömaa päättää julkaista Yön Ritarin kovissa kansissa ja kysyy että haluaako Suomi mukaan niin silloin kyse on kyllä siitä että julkaistaanko se vai eikö julkaista mitään. En usko että yksikään Egmontin kovakantisista on tehty yksinomaan Suomea varten.

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #172 : 02.01.2007 klo 11:14:30 »
kyse on kyllä siitä että julkaistaanko se vai eikö julkaista mitään.

No sit, kaikki hyvä julkaisuun vaan!

:)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #173 : 02.01.2007 klo 11:23:10 »
Tosta jutusta tuli se kuva, että klassista Millerin Batmania nähdään nimenomaan DC spesiaalissa eikä suinkaan kovakantisena (siinä muodostuu ikään kuin lista, eli ensin Vihreä Lyhty ja Nuoli, sitten Monty-Teris ja sitten Miller ja lopuksi vielä All-star Teris). Luulisinkin, että jos näin on, niin kyse on Ekasta vuodesta, ellei sitten Synkkää ritaria julkaista kahdessa osassa.
Harmillista on se, että Ihmesarjaa tulee vain kaksi (ja yllättäen kumpikaan ei ole Ryhmä-X:ää), mutta jos se Aaveajajan pokkari tulee, niin sittenhän on käytännössä kolme.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #174 : 02.01.2007 klo 18:12:46 »
Voitko väittää ettei Twin Peaks uusinta heilauta?

Olihan tämä nyt varmasti vitsi? Jos Mooren Tappava pila tai mikä tahansa "klassinen Miller" DC:n puolelta uusitaan, se kiinnostaa minua tasan tarkkaan yhtä paljon kuin Twin Peaksin uusinta.

Salatut sodat, Valtakunta ja voima ja muut vastaavat kovakantiset uusintajulkaisut ovat verrattavissa tv-sarjojen DVD-julkaisuihin: ne ostavat, ketkä tahtovat ja muut jättävät väliin.

Kioskisarjakuva on kuitenkin useimmille pääasiallinen sarjakuvakanava, erikoisliikkeisiin kantavat rahojaan vain ne joilla on siihen varaa. Kioskien täyttyessä tylsistä uudelleenjulkaisuista, olo on sama kuin television avatessa: "kuka kumma jaksaa katsoa samoja sarjoja aina uudestaan ja uudestaan".

Rac

• Jäsen
« Vastaus #175 : 02.01.2007 klo 19:04:01 »
Minulla ei ole Tappavaa pilaa saatikka Yön ritaria, jotenka otan uusintapainokset mielelläni vastaan. Yhtä mielelläni kuin ne vanhatkin. Kunhan vain silmieni eteen sattuvat jossain.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #176 : 02.01.2007 klo 19:07:00 »
Minulla ei ole Tappavaa pilaa saatikka Yön ritaria, jotenka otan uusintapainokset mielelläni vastaan. Yhtä mielelläni kuin ne vanhatkin. Kunhan vain silmieni eteen sattuvat jossain.

Täysin samaa mieltä.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #177 : 03.01.2007 klo 17:56:05 »
Olihan tämä nyt varmasti vitsi? Jos Mooren Tappava pila tai mikä tahansa "klassinen Miller" DC:n puolelta uusitaan, se kiinnostaa minua tasan tarkkaan yhtä paljon kuin Twin Peaksin uusinta.

Salatut sodat, Valtakunta ja voima ja muut vastaavat kovakantiset uusintajulkaisut ovat verrattavissa tv-sarjojen DVD-julkaisuihin: ne ostavat, ketkä tahtovat ja muut jättävät väliin.

Kioskisarjakuva on kuitenkin useimmille pääasiallinen sarjakuvakanava, erikoisliikkeisiin kantavat rahojaan vain ne joilla on siihen varaa. Kioskien täyttyessä tylsistä uudelleenjulkaisuista, olo on sama kuin television avatessa: "kuka kumma jaksaa katsoa samoja sarjoja aina uudestaan ja uudestaan".

Tässä on taas tää sama asetelma mihin törmää valitettavan usein, että kun ittellä on jo joku sarjis tai ei välitä, niin sitten "vastustetaan" näitä uusintoja tai klassikoita.

Kuitenkin on hyvä muistaa että uusia "faneja" ja muita tulee koko ajan lisää, ja me/he haluavat myös lukea uusintoja ja hyviä suomennoksia.

Tarpeet ovat erilaisia.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #178 : 03.01.2007 klo 18:01:16 »
Tarpeet ovat erilaisia.

Ovat toki, mutta jos aikaisempiakin painoksia on helpohkosti saatavilla käytettyjen markkinoilta niin ei ole ihme että osa immeisistä asettaisi ennenjulkaisemattoman matskun etusijalle.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #179 : 03.01.2007 klo 18:23:33 »
Tässä on taas tää sama asetelma mihin törmää valitettavan usein, että kun ittellä on jo joku sarjis tai ei välitä, niin sitten "vastustetaan" näitä uusintoja tai klassikoita.

Valitettavan usein törmää siihen asenteeseen, että ellei lähimmältä lehtihyllyltä löydy, sitä ei vaivauduta lähimmästä divarista hakemaan. Bondien ja Uunojen ikuisia uusintojakin katsovat vain ne, jotka eivät vaivaudu vuokraamaan leffaa tai lainaamaan kirjaa.

Yksittäisiä julkaisuja en vastusta, sitä tarjotaan mitä ostetaan. Vastustan kuitenkin sitä, että sarjishyllyiltä löytyy suhteettoman suuret määrät köykäisesti valittuja uusintajulkaisuja vaikka mielenkiintoista sarjakuvaa löytyisi vuosien varrelta täyttämään Ihmesarjankin sivut moneen kertaan.

DC-spesiaalin puolella on ansiokkaasti julkaistu hieman vanhempaakin, ennen julkaisematonta materiaalia, joka on otettu hyvin vastaan. Myyntiluvuthan todellisen tilanteen viime kädessä kertoisi, mutta viimeksi ainakin Mooren Vartijat todisti, että ihmiset ovat valmiita käyttämään rahansa uuteen sarjakuvaan, kun sitä vain käännetään suomeksi.