Kirjoittaja Aihe: Samurai Executioner (Samuraiteloittaja)  (Luettu 410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

heimo

• Jäsen
  • Krääk!
Vs: Samurai Executioner (Samuraiteloittaja)
« Vastaus #15 : 29.04.2005 klo 19:21:25 »
Samuraiteloittaja kuulostaa kyllä erinomaiselta, Lone Wolf and Cubiin on tullut alustavasti tutustuttua ja tyyli ja aihepiiri miellyttävät. Hienoa, että tämänkintyylistä mangaa suomennetaan.

Ainakin itse sijoitan rahojani Samuraiteloittajaan huomattavasti todennäköisemmin kuin hempeämpään materiaaliin.

lasse

• Jäsen
« Vastaus #16 : 02.05.2005 klo 21:40:30 »
Ei kuulosta oikein mielenkiintoiselta.Se K-18 tietysti haittaa minua jos meinaisin alkaa lukea.Voisivat kyllä julkaista Suomessa enemmän meille nuorille suunnattua mangaa(Ei kuitenkaan ihan mitään Beybladen tyylistä, mutta samanlaista kuin esim.Conan.)
« Viimeksi muokattu: 02.05.2005 klo 21:42:36 kirjoittanut lasse »

Markku Jalava

• Jäsen
  • Veteraanikustantaja
« Vastaus #17 : 03.05.2005 klo 09:17:40 »
Ei kuulosta oikein mielenkiintoiselta.Se K-18 tietysti haittaa minua jos meinaisin alkaa lukea.Voisivat kyllä julkaista Suomessa enemmän meille nuorille suunnattua mangaa(Ei kuitenkaan ihan mitään Beybladen tyylistä, mutta samanlaista kuin esim.Conan.)

Suomessa ei sarjakuviin paineta mitään kielletty alle X-vuotiailta. Samuraiteloittaja on väkivaltainen ja siinä on seksiä ja se on tarkoitettu aikuisille lukijoille. 18-vuoden ikäraja on keksitty Amerikassa eikä sido meitä. Oma mielipiteeni on että jo 13-14- vuotiaat ovat kypsiä lukemaan kyseistä sarjaa.
Mielestäni myös aikuisempaa mangaa tulee julkaista ja toivon mukaan myös sille löytyy oma lukijakuntansa. Ja tämänpäivän mangaa harrastavat lapset ovat kohta aikuisia ja toivottavasti jatkavat mangaharrastustaan.

Samperi

• Jäsen
« Vastaus #18 : 03.05.2005 klo 10:04:57 »
Jei!

Ensimmäisen osan lukeneena ei voi sarjaa kuin suositella lämmöllä.
Erittäin fiksu päätös Jalavalta julkaista nimenomaan tämä Lone wolfin sijaan, sillä tämä lienee vasta ensimmäisellä julkaisukierroksella amerikassakin, eli sarja on lukijoille tuntemattomampaa kuin rummutettu ja kehuttu (syystäkin) Lone wolf.

Upotkoot kansaan. Itse ostan vaikka kannatuksen vuoksi myös suomeksi.
Se mikä ei tapa,
sattuu niin samperisti.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #19 : 04.05.2005 klo 07:22:46 »
Minullapas on sellainen tunne että Jalava tietoisesti valitsi jotain muuta kuin Lone Wolfin nimenomaan siksi että Lone Wolf on niin tunnettu... ja siten myös aika monella potentiaalisella asiakkaalla jo DH:n versiona hyllyssä. Like kustannuksella lienee vähän ongelmaa Akiran myynnin kanssa (en tiedä varmasti) nimenomaan tästä syystä. Toisaalta Samuraiteloittaja osataan kuitenkin "piireissä" yhdistää suosittuun Lone Wolf and Cub:iin, eli täysin hukkaan ei LWaC:in "tavaramerkki" mene.

Olen samaa mieltä. Järkevä veto, joka miellyttää minuakin. Itselläni on koko Dark Horsen 28-osainen Lone Wolf and Cub hyllyssä. Nyt voin ihan periaatteen vuoksi odotella suomenkielistä versiota tästä edeltävästä sarjasta. Toivottavasti kirjoittaja Koike on samanlaisessa vedossa.

Tuo Akira-kommenttikin on muuten osuva. Itsekin ostin kuudennen Liken julkaisun jälkeen loppusarjan Dark Horsen versioina, kun kyllästyin odotteluun.

Komori

• Jäsen
« Vastaus #20 : 07.05.2005 klo 18:45:23 »
Ihanaa!! <3
En ole ikinä sarjaa lukenut mutta näyttää hyvältä !
Kyllä on suomikin menossa oikeaan suuntaan näiden manga valikoimiensa kanssa  :D

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #21 : 15.08.2005 klo 23:52:22 »
Onko joku jo nähnyt tätä kirjakaupoissa? Itse haluaisin ainakin selata sitä, ennen kuin päätän onko Jalavan versio huomattavasti parempi kuin Dark Horsen.

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 18.10.2005 klo 20:56:52 »
Tämä tieto on nyt vahvistettu Jalavan sivuilla.

JackOf<3's

• -
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #23 : 01.11.2005 klo 00:37:45 »
Vai että oikein 19€...noh,eipä ainakaan sitten tarvitse ostaa. :D
-

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #24 : 01.11.2005 klo 09:09:36 »
Luvattu 336 sivua! Ei paha suhteessa hintaan ja suurempaan sivukokoon. Mutta, mutta, elekeepä hämmästykö ellei tämä tule vielä keväälläkään (ja olkaa onnellisia jos tulee).
Toivotaan että Jalava saa agentit ja yhteydet ja kaiken muun mahdollisen tarvittavan säädön, jossain vaiheessa kuntoon sinne Japaniaan päin. Tuo siis liittyi Markun kirjoitukseen Hiroshiman pojasta tässä säikeessä.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

PTJ Uusitalo

• Mediaholisti
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 10.02.2006 klo 03:02:09 »
Näin väliaikatietoina: Anime News Network antoi hiljattain Samuraiteloittajan seiskaosalle arvosanan A-.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #26 : 19.03.2006 klo 22:26:27 »
Ainakin Suomalainen tuntuu järjestään laittavan uutuudet heti alennukseen. Veikkaan että tuota saa 15 eurolla. Sitäpaitti onhan sillä kirjalla paksuuttakin, ja sisältöä enemmän kuin sadassa inuyashadragonballranmassa.

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #27 : 19.03.2006 klo 23:32:24 »
sisältöä enemmän kuin sadassa inuyashadragonballranmassa.

Draama ei automaattisesti peittoa komediaa vai siksi, että se on genrenä vakavemmin otettavissa. Tai ainakin toivon, ettei maailma vielä noin mustavalkoinen ole. Uskon, että SE on hyvä, mutta jo korkeat ennakko-odotukset varmasti haittaavat lukukokemusta.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Marsumestari

• Jäsen
« Vastaus #28 : 19.03.2006 klo 23:41:31 »
Draama ei automaattisesti peittoa komediaa vai siksi, että se on genrenä vakavemmin otettavissa. Tai ainakin toivon, ettei maailma vielä noin mustavalkoinen ole. Uskon, että SE on hyvä, mutta jo korkeat ennakko-odotukset varmasti haittaavat lukukokemusta.

Vaikka Kubikiri Asa onkin erinomainen manga, niin kannattaa henkilökohtaiset ennakko-odotukset pitää tasolla "on se varmaan ihan luettava". Vaikka, jostain kehutusta sarjakuvasta näkisikin sen, miksi sitä arvostetaan ei se tarkoita sitä, että se kolahtaisi aivan kaikkiin.

Veikkaisin ainakin rikossarjakuvista yleensä kiinnostuneiden saavan ainakin jotain irti Samuraiteloittajasta.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 20.03.2006 klo 00:00:04 »
Draama ei automaattisesti peittoa komediaa vai siksi, että se on genrenä vakavemmin otettavissa.

Ei niin, eikä noita esimerkkejä kannata myöskään jaotella noin jyrkästi draamaan ja komediaan. Mitään yleistystä en edes hakenut takaa. Hiroshiman poika nyt vaan sattuu olemaan paljon parempi kuin inuyashadragonballranma.

"Hei, kuuntele mua, minä oon oikeassa
hei, kuuntele mua, äläkä väitä vastaan
hei, kuuntele mua, ja katso silmiini."

- Kauko Röyhkä: Kuuntele mua

;D