
Akun American Bantamin ja Mummon Detroit Electricin lisäksi usein esiintyvä oikea automalli Aku Ankoissa on Jeep. Lähes poikkeuksetta kun tarinaan tarvitaan maastoauto, siihen on piirretty se alkuperäinen askeettinen sota-Jeep.
Vuonna 1940 Yhdysvaltojen asevoimat pyysi lukuisilta autonvalmistajilta suunnitelmaa kevyeksi tiedusteluajoneuvoksi, joka korvaisi käytöstä poistuvien vanhentuvien autojen lisäksi lähettien moottoripyörät. Vain kolme valmistajaa vastasi, Fordin ja Willyksen lisäksi Akun 313:n valmistanut American Bantam tarttui haasteeseen. Testien jälkeen Willyksen suunnitelma tuli valituksi, sodan aikana sitä valmisti lisäksi myös Ford lisenssillä. Bantam sai tilauksen Jeepin vedettäviksi tehdyistä peräkärryistä.
Varmaa ei ole, kuinka nimeksi muodostui juuri Jeep. On väitetty, että nimi tulisi kirjainlyhenteestä GP (General Purpose, ”yleinen käyttötarkoitus” ), joka englanniksi lausutaan samalla tavalla kuin sana ”Jeepee”, josta loppuosa olisi sitten pudonnut pois. On myös väitetty, että ajoneuvo nimettiin Kippari-Kalle sarjakuvassa esiintyneen ”Eugene the Jeep” -nimisen hahmon mukaan.

Roope-Setä 3/1989, Mikki Hiiri: Vanha Kalkkis katoaa
Tästä tarinasta löytyy harvinainen ruutu, Mikki ja Hessu matkaavat maastoautolla, mutta tällä kertaa ei Jeepillä, vaan auton esikuva näyttäisi olevan Land-Rover tai Austin Gipsy. Luultavammin mallina on poseerannut Lantikka, joka on paljon yleisempi ja tunnetumpi auto. Gipsystä on varmaan harvempi kuullutkaan lukuunottamatta Mobilistin kestotilaajia ja muita paatuneita petroolipäitä.
Ruutu on myös siitä poikkeava, että siinä mainitaan oikea automerkki, ”Entä Jeepin jälkeen”, pöljästi nyt kun kerrankin kyseessä ei ole Jeep.