Tervehdys kaikille sarjakuvista ja niiden piirtämisestä innostuneille! Olen löytänyt tämän foorumin hiljattain ja tämä on eka postaukseni. Mutta asiaan!
Itselläni on Wacom Voliton piirtopöytä, jonka hankin lähinnä luonnosten ja lyijykynäpiirrosten puhtaaksipiirtämistä varten. Myönnettäköön, että piirtoalue voisi olla isompikin, mutta taloudelliset syyt painottivat hankintaani. Volitossa (niinkuin varmaan kaikissa muissakin piirtopöydissä) on läpinäkyvä kalvo, jonka alle originaalin voi asetella ja sen jälkeen piirtää läpi. Tällä tavoin olen kuitenkin Aku Ankkaa siteeratakseni saanut aikaan vain kehnoja Kandinsky-jäljitelmiä. Tätä foorumia tutkiessani huomasin sitten toisenkin käyttötavan eli skannataan originaali ja tehdään tussaus esim. Fotarissa toiselle layerille. Kysyisinkin lähinnä, kumman tavan olette itse huomanneet paremmaksi?
Jälkihuomautuksena mainittakoon, että piirtopöytiin liittyviä kokemuksianne lukiessani tajusin, että minunkin kannattaisi varmaan käyttää hieman aikaa Painter Classicin säätöjen hieromiseen, jotta kynän jälki olisi parempaa. Kiitos teille siitä!