Kirjoittaja Aihe: Laser- ja mustesuihkutulostimista/ käyttö- ja hankintavinkit  (Luettu 16562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Laser- ja mustesuihkutulostimista/ käyttö- ja hankintavinkit
« Vastaus #30 : 08.01.2009 klo 19:10:15 »
Jos tulostaa paljon, kannattaa ostaa laser, koska mustesuihkutulostus on kalliimpaa ja En tiedä kenen enää kannattaa ostaa mustesuihkaria, kun värilaserienkin hinnat ovat kohtuullisia.

Ei kenenkään. Siks mulla onkin nyt laser.

Timo

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #31 : 08.01.2009 klo 19:24:37 »
Ei kenenkään. Siks mulla onkin nyt laser.

Ostin aikoinani mustetulostimen laadukkaan tulostusjäljen takia. Kohtuullisesta hinnasta huolimatta vastaavaan jälkeen ei kuulemma päässyt kuin todella hyvin arvokkailla lasereilla. Onko lasertulostimien jälki nykyisin jo edullisemmissakin malleissa hyvää?

heipsis..minulla on canon pixma ip 1500 tulostin..se oli käyttämättä liki vuoden..nyt ostin siihen uuden mustan ja väri patruunat..värit tulevat normaalisti mutta mustaa ei tule..luulen että se on jotenkin tukossa vai?värit kuitenkin ovat uudet joten ne eivät ole kuivuneet...miten sen syöttöjutun saisi putsattua auki jotta väri kulkee??olen koittanut tulostaa nyt useamman kerran mutta mustaa ei irtoa...jonkun c leaning jutunkin laitoin läpi mitä ohjelma pyysi...

Mikäli printterin oma puhdistusohjelma ei ole tepsinyt, olen käyttänyt tulostuspäiden puhdistukseen Universalin puhdistusainetta (Cartridge&Print head wash), jota on saanut ainakin mustekasetti.comista.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #32 : 08.01.2009 klo 19:41:53 »
Ostin joskus kolmellasadalla värilaserin. Väri ei ole vielä loppunut joten ei huolta. Kun loppuu, tuo parikytäkiloinen rohjo joutuu liiterin taa, koska värikasetit maksaisivat 750 (tarjouksessa, kuulemma). Uusi värilaser maksaa 130.

Kolme mustesuihkaria lähti jo kaatopaikalle. Koululla on ehjiä laatumustesuihkareita käyttämättömänä kun kellään ei ollut varaa maksaa tulosteista. Voi meitä.  :laugh:

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #33 : 08.01.2009 klo 19:50:33 »
Kun loppuu, tuo parikytäkiloinen rohjo joutuu liiterin taa, koska värikasetit maksaisivat 750 (tarjouksessa, kuulemma).

Kertakäyttökulttuuri elää tässäkin. Kaipa semmosen koneen voi kierrättää viemällä SER-keräykseen (ei minnekään liiterin taa).

Kokeiles kattoa täältä eko- eli täyttökasetti:
http://www.inkclub.com/index.aspx?CtryNo=246&LangNo=58&Group=laser

nelivärisetti lie siinä n. 400 e. Hintaa kivasti silti. MV on välttänyt vielä tässä vaiheessa itelle.

Timo

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #34 : 08.01.2009 klo 21:51:34 »
Nykyisin kyllä irtoaa jo kelpotasoisia värilasereitakin ihan järkevään hintaan.

Itse ostin juuri mukavan pienikokoisen Samsungin, joka maksoi reippaasti alle 200 euroa, kun useita vuosia hyvin palvellut mustesuihkukone sanoi sopimuksensa irti.

Jälki on parempaa kuin mustesuihkarissa, mutta uusi setti kaikkia värejä tulee sitten tarvittaessa kustantamaan 150 euroa eli lähes samanverran kuin itse laite!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #35 : 08.01.2009 klo 22:10:56 »
Jälki on parempaa kuin mustesuihkarissa, mutta uusi setti kaikkia värejä tulee sitten tarvittaessa kustantamaan 150 euroa eli lähes samanverran kuin itse laite!

Onko se laitteen mukana tuleva kasetti muuten täynnä / yhtä suuri kuin se tarvikekasetti? Jos vehkeen hintaa yritetään tiputtaa, yksi kelvokas tapa olisi myydä se vajaalla tankilla.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #36 : 09.01.2009 klo 11:15:57 »
Onko se laitteen mukana tuleva kasetti muuten täynnä / yhtä suuri kuin se tarvikekasetti? Jos vehkeen hintaa yritetään tiputtaa, yksi kelvokas tapa olisi myydä se vajaalla tankilla.

Olen elänyt aina siinä uskossa, että kaikki tulostimet, jotka myydään musteiden kera, tulee jollain normaalia pienemmällä mustemäärällä - nuo musteethan se on, jolla rahat tehdään ja itse laitteet myydään hyvin usein jopa alle valmistushinnan.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #37 : 09.01.2009 klo 11:21:09 »
Olen elänyt aina siinä uskossa, että kaikki tulostimet, jotka myydään musteiden kera, tulee jollain normaalia pienemmällä mustemäärällä - nuo musteethan se on, jolla rahat tehdään ja itse laitteet myydään hyvin usein jopa alle valmistushinnan.

Tulostimilla on myös paha tapa ilmoittaa musteen loppuneen ennen aikojaan. Oma Epsonin tulostimeni kieltäytyy tulostamasta ennenkuin mustepatruunat on vaihdettu täysiin.  Olen säästänyt huomattavat summat rahaa pienellä Universalin Resetter for Epson Chip Cartridges -nimisellä laitteella, joka saa printterin uskomaan mustepatruunojen olevan taas täynnä ja jatkamaan jälleen tulostamista. Tälläkin hetkellä olen ottanut varmaan sata tulostetta sen jälkeen kun muste oli periaatteessa loppu. Musteensäästötilassa, tosin.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

JussiP

• Jäsen
  • Muutoksen tuulipuvut
« Vastaus #38 : 09.01.2009 klo 11:31:26 »

Näin se on. Tämä lukee jopa printterimainoksissa, joskin yleensä hyvin pienellä.
Jos haluat masentua tai vahingoniloistua, lue Ilman naista.

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #39 : 09.01.2009 klo 12:13:30 »
Kun tässä otsikossa on mainittu sana "vinkit", niin avaudunpa minäkin takavuosien kokemuksistani.

Eli mustepatruunoiden kotikonstein uudelleenlataamisesta. Säiliöihin ei kannata tai voikaan kaataa uutta mustetta, mutta huume... eikun injektioruiskulla pohjalta alkaen täyttäminen patruunan kannessa olevasta pienestä ilmareijästä onnistui aikanaan hyvin. Tärkeää oli, ettei synnyttänyt ilmakuplia.

Musteista toimivinta oli Parker SuperQuink, joka tosin oli jo tuolloin poistumassa oleva tuote (ainakin sen saanti oli hankalaa). Vesiliuoiset Parkerin musteet toimivat yleisesti ottaen oikein hyvin, printit olivat tietysti sitten erityisen arkoja kosteudelle. Halvaksi kuitenkin tuli.

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #40 : 09.01.2009 klo 12:26:47 »
Kun tässä otsikossa on mainittu sana "vinkit", niin avaudunpa minäkin takavuosien kokemuksistani.

Eli mustepatruunoiden kotikonstein uudelleenlataamisesta. Säiliöihin ei kannata tai voikaan kaataa uutta mustetta, mutta huume... eikun injektioruiskulla pohjalta alkaen täyttäminen patruunan kannessa olevasta pienestä ilmareijästä onnistui aikanaan hyvin. Tärkeää oli, ettei synnyttänyt ilmakuplia.

Musteista toimivinta oli Parker SuperQuink, joka tosin oli jo tuolloin poistumassa oleva tuote (ainakin sen saanti oli hankalaa). Vesiliuoiset Parkerin musteet toimivat yleisesti ottaen oikein hyvin, printit olivat tietysti sitten erityisen arkoja kosteudelle. Halvaksi kuitenkin tuli.

Tulostimiinhan myydään myös noita täyttöpakkauksia joissa tulee mukana ruisku ja ohut muoviletku, jonka voi liittää ruiskuun. Oma täyttökokemukseni oli kehno, printteri lakkasi toimimasta. Onneksi uusi printteri maksoi vain 15 euroa enemmän kuin musteet. Ruiskusta on kuitenkin ollut hyötyä tulostuspäiden puhdistuksessa; olen täyttänyt ruiskun asiaankuuluvalla puhdistusaineella ja syöttänyt sitä varovasti puhdistuspäihin tuon muoviletkun avulla. Seuraavaksi olen imenyt ruiskun ja letkun avulla puhdistusaineen pois ja toistanut käsittelyn, kunnes neste on ollut kirkasta. Onneksi ei tarvitse toistaa edes vuosittain, mutta on toiminut tarvittaessa pahempiinkin tukkeumiin.