Yleensä tietysti toimitan rompulla tai sähköpostissa ,mutta on tullut tilanteita joissa on pyydetty toimittamaan hyvälaatuisia kopioita
Seuraa Kiven pirkkaniksi tuollaisiin tilanteisiin:
1) Kysyy printin tahtojalta paikallisen kopiopalvelun tai tulostamon yhteystiedot (nimi ja puhelinnumero riittää)
2) Soittaa ko. kopiopalveluun, tarkistaa että heillä on sähköposti, ja sopii, että...
3) ..."kun se sivu tulee sähköpostissa, tulostatte sen laserilla vähän paksummalle paperille, vaikka 140-grammaiselle. Asiakas noutaa ja maksaa."
4) Jos asiakas ei nouda, kopiopalvelu varmaan tietää hyvän lähettifirman. Se tietty maksaa lisää...
Tuolla tavalla mä teen, kun asiakas vaikka Helsingissä haluaa tulosteen. Yhtä laadukkaaseen lasertulostimeen kuin Diivari-Kopilla Helsingissä on, mulla ei oo varaa, ja homma hoituu nopeammin (tavallinen posti kulkee pari päivää) eikä tarvi haaskata postimerkkeihin. Fillarilähetit on autolähettiä nopeampia, vihjevihjevihje.
Joka ikisessä kaupungissa on joku tulostamo. Muistaa vain sanoa, että tavallinen 600dpi laserprintti riittää, ettei tuu liian kalliiksi. Hintaa kertyy noin euro + se mitä tiedoston asemointi/avaus maksaakaan (kanta-asiakkaalle saattaa olla ilmaistakin).
Paksu tulostuspaperi on se varsinainen juju. Tavallinen kopiopaperi saa työn tuntumaan halvalta, mitättömältä; kartonki tuntuu 'originaalilta' vaikka valokopiokoneella "tulostettuna" - 160g/m2 on vielä parempi.
:-)
PS. Juu, on mulla tulostin, vanha mv laserinräyskä, mutta kun se ei toimi ellei boottaa konetta erikseen, ja sittenkin muisti loppuu kesken...