Äänestys

Paljonko käytät keskimäärin rahaa sarjakuvaostoksiin (ja lehtitilauksiin) kuukaudessa

alle 5 eur
15 (7.2%)
5-10eur
24 (11.5%)
10-50eur
102 (48.8%)
50-100eur
35 (16.7%)
yli 100 eur
33 (15.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 181

Kirjoittaja Aihe: Paljonko törsäät sarjiksiin?  (Luettu 37880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Paljonko törsäät sarjiksiin?
« : 26.01.2005 klo 20:09:08 »
Tämmöistä ei ole vissiin vielä kysytty?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

tertsi

• Vieras
Re: Paljonko törsäät sarjiksiin?
« Vastaus #1 : 26.01.2005 klo 21:53:09 »
Vastasin 10-50 euroo per kk.
Joskus tulee netistä tilattua enemmänkin. Ja äskeinen Pariisin matka muistuttaa Visa-laskun muodossa vielä aikojen päästä.

Tänään ostin Polstar 4:n Akateemisesta kirjakaupasta ja tilasin kaksi Modesty Blaise -albbaria, numerot 3 ja 4 (Top traitor ja Black Pearl). Eivät olleet myyjät varmoja tulevatko kolmonen ja nelonen heille myyntiin ollenkaan. ???

Uusin Blueberry ilmestyy joskus maaliskuussa, tuskin ennen sitä tulee osteltua juuri mitään.

Tein muuten periaatepäätöksen, että jatkossa ostelen sarjakuvia, en enää juurikaan levyjä.  Saas nähdä, pitääkö päätös.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2005 klo 22:10:29 kirjoittanut tertsi »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #2 : 26.01.2005 klo 21:55:53 »
Erinomainen aihe. Minä vastasin 5-10 euroa. Se on semmonen kiintee meno keskimäärin. Kai. Todellisuudessa mennään siinä seuraavassa luokassa...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

niksuttaja

• Jäsen
  • KVAAK!
« Vastaus #3 : 26.01.2005 klo 22:26:04 »
Voi ei! Nyt hävettää! Törsään "liian vähän". Vastasin 5-10 euroa, mutta joinain kuukausina ei tule luettua yhtään mitään.

Menen nyt nurkkaan häpeämään sitä, että en lue tarpeeksi.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #4 : 26.01.2005 klo 22:33:57 »
10-50 euroa laitoin haarukaksi. Käytännössä kulutus on rahavarojen vähyyden takia kumminkin hyvin lasku-nousujohdanteista eli voi olla kuukausi pari etten osta mitänä ja sitten ten toivioretken divariin ja menee kerralla enemmän. Conanit ja Ranmat tulee aina ostettua, usein tosin jälkijunassa. Muuten menee sitten lähinnä satunnaisostoksiin kun divariin eksyy.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Vastaus #5 : 26.01.2005 klo 22:42:49 »
Yli sata ekeä. C'mon, eihän sillä saa kuin 4-6 trade paperbackia tai vaihtoehtoisesti muutaman "harvinaisuuden" divarista. Höh, jotkut omakustanteetkin alkaa olla kymmentä ekeä zipale. Itse asiassa kioskin Egmont-uutuudet ovat kohta jo halpoja...

Ennätyskuukausi viime vuonna taisi olla jotain 500-600 ekeä, mutta se oli sellainen sattumien suma, löysin paljon sellaista mitä olin pitkään hakenut.
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

J.Vehnä

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #6 : 26.01.2005 klo 22:58:16 »
Jaahas. Minä taisin ostaa viime vuonna yhden teoksen. Mutta se olikin valtaisan komee laitos. Tilasin nimittäin amerikan amazonista Gary Larsonin The Complete Far Siden. Aivan tolkuttoman upea. Painaakin vajaat 10 kg. Tais makasaa vajaat 70 erkkiä.
Mutta joo, yleensä  menee sarjiksiin semmoset 10-20 euroa per vuosi. En minä oikein jaksa sarjiksia lukea. Niitä kun tekee ite kaiket päivät, ni ei vaan jaksa.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #7 : 26.01.2005 klo 23:17:58 »
Vastasin 50-100, mutta tiedä häntä.
Noin 20e menee suomalaisiin marveleihin ja dragonballiin.
Muu riippuu tarjonnasta. Ostan kaiken kivan mitä vastaan tulee.

Odotellaan lisää tezukan phoenixia ja buddhaa, planetesin 3 osa on loppu.
Jos Alanmoore tai gaimani tai joku vastaava tekee jotain, ostan heti.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #8 : 27.01.2005 klo 00:01:27 »
Asteikko päättyy aikas pieneen ylärajaan. Jotain 300 euroo menee mulla pelkkiin jenkkiuutuuksiin joka kk.

Niinpä päättyy niin. Mutta markoissa jos laskee, niin vuositasolla tuo satanenkin tekee jo pitkälle yli 7000. Yli satanen kuussa tekee siis kymppätonnin markkoja vuodessa....
Suomenkielisten sarjisten keskihinta on ehkä noussut aika ripeään tällä vuosituhannella (Egmontia lukuun ottamatta?). Ajttelin että tuo on sitten jo sellainen raja, että se on PALJON. Ja kuinka tarkkaan sitä sitten enää ton jälkeen hahmottaa, onko se 150,200,250 vai paljonko - keskimäärin? No, mä ite kattelen sitä yhteissummaa aina näin kun teen vero-ilmoitusta.

Kirjastostakin voi lainata - ja kavereilta. Ei tässä siis sinänsä sarjisten lukemisen määrää lasketa  :D
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

mlietzen

• Vieras
« Vastaus #9 : 27.01.2005 klo 00:43:41 »
Tex Willer tulee postissa ja joskus tulee tilattua jotain hyvää ja mielenkiintoista. Aika harvakseltaan nykyään kuitenkaan mitään uutta. Complete Peanutsit ja Krazy Kat -kokoelmat lähinnä on sellaisia mitä pitää ostaa vaikka viimeisillä hernesopparahoilla. Muulla ei ole niin väliä.   

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #10 : 27.01.2005 klo 07:33:05 »
Jarmon tapaan marveleihin ja Dragonballiin menee se parikymppiä. Muut ostot vaihtelevat, mutta keskimääräinen kuukausimeno voisi olla vähän 50 alapuolella.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #11 : 27.01.2005 klo 09:19:59 »
Vastasin 10-50 minäkin. Huh, pelkäsin olevani törsääjien kärkipäässä. Tuo on siis keskiarvo. Joskus tulee huutiksesssa tai ebayssä vastaan jotain, mikä on ihan pakko ostaa. Ainoa säännöllinen kulu on Aku Ankka, joka tulee tyttärelleni. Ehkäpä sitä ei siis pitäisikään laskea meikäläisen 'saldoon'. Vaikka minähän sen luen ja maksan. Viisikuukautinen vauva ei tee vielä kumpaakaan. Ehkä vähentelen velan tulevaisuudssa viikkorahoista ;D.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #12 : 27.01.2005 klo 12:10:40 »
50-100 ecua kun käyn Fennicasta joko ostamassa ison mulle varatun pinkan kerralla tai sitten joka viikko - ja silloin tulee heräteostoksia tehtyä ai ai ai. Ja kun päälle vielä joitain suomennettuja kiskasarjiksia/alppareita niin VÄHINTÄÄN 50 egeä/kk ja enintään varmaan on mennyt 150 egeä  :-\ Kamalaa...

Hmmm...pitäisiköhän hieman karsia Fennican listaani...

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #13 : 27.01.2005 klo 14:50:26 »
Opiskelijabudjetilla vain tuon alle 5 € kuussa. Yleensä lainaan sarjakuva-albumit kirjastosta (sarjakuvalehtiä luen harvemmin). Pari kertaa vuodessa tulee sitten törsättyä ja ostettua alppareita omaankin hyllyyn. Näin yleensä silloin, kun jostain on ilmaantunut ylimääräistä rahaa. Sarjakuvafestareilta olen myös tehnyt paljon hankintoja, kulloisestakin rahatilanteestani riippumatta.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #14 : 27.01.2005 klo 15:57:18 »
Hmmm...pitäisiköhän hieman karsia Fennican listaani...

Kerropas, kun utelias olen, mitä Fennicasta saa halvemmalla, mitä esim. netistä tilaamalla ei saa? Ja olen nyt ihan oikeasti vain ja ainoastaan utelias, koska oma kokemus puhuu sen puolesta, että Suomesta ei kannata ulkomaisia sarjiksia ostaa...
 ??? ::)

-P.