Author Topic: Kilpailut (Sarjis 2005, Kemi 2005)  (Read 23737 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doc Lomapäivä

• Jäsen
Re: Kilpailut (Sarjis 2005, Kemi 2005)
« Reply #60 on: 01.03.2005 klo 11:44:46 »
En elättele harhaluuloja maineesta ja kunniasta Kemin kilpailussa, sillä sarjakuvani on 9 sivun puolihumoristinen SciFi-tarina ja niillä ei yleensä pitkälle pötkitä. Olen tyytyväinen jos saan sen osallistujille luvatun ilmaisen koostealbumin.

Onkos joku joskus saanut mainetta ja kunniaa Kemissä, edes voittajista? Tarkoitan pitemmän päälle, niin että siitä olisi ollut jotain hyötyäkin.  Tuntuu että Kemin voittajat unohtuvat jo ennen kuin niitä on julistettukaan.

Mun mielestä esim. Barksimaisella hyvällä perussarjakuvalla olisi oikein hyvät mahdollisuudet voittaa kilpailu. Selkeä alku ja loppu, väliin tarpeeksi koukkuja. Kohtalaisen maanläheistä touhua ryyditettynä ripauksella vallatonta mielikuvitusta ja huumoria.

Luulis uppoavan raadista riippumatta.

Hyvä teoria Kaltsu, mutta mistä tuommoinen sarjakuva? Yhtä varmasti Kemissä voittaa jos maalaa jokaisen ruudun kuin Rembrant. Mutta mistä Rembrant?

kaltsu

• Jäsen
« Reply #61 on: 01.03.2005 klo 12:29:57 »
Hyvä teoria Kaltsu, mutta mistä tuommoinen sarjakuva? Yhtä varmasti Kemissä voittaa jos maalaa jokaisen ruudun kuin Rembrant. Mutta mistä Rembrant?

Äkkiäkös sellaisen sutaisee ku hallitsee edes perusteet sarjakuvien tekemisestä eikä ole liian laiska. Omalta osaltani suurin hankaluus tulisi piirustusjäljen höyläämisestä ammattimaisemman ja siistimmän näköiseksi menettämättä ilmeestä kuitenkaan tietynsorttista rentoutta. Tarinan hiomiseen ja tasapainoittamiseen ois hyvä käyttää vähintään saman verran aikaa kuin piirtämiseen ja mielenkiintoiset henkilöt pitäisi luonnollisesti onnistua rakentamaan. Emmä näit asioita kuitenkaa ylivoimasina pidä. Ku vaa jaksais joskus eikä olisi miljoonaa muutaki projektia minkä parissa äheltää.

Mä en luultavasti yhtään tykkäis sarjakuvasta joka ois maalattu Rembrantin tyyliin ;)

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #62 on: 01.03.2005 klo 15:42:25 »
Jos teen jotain oikein kunnolla, niin siitä tulee jokin huumorilla höystetty fantasia, jossa on isoja miehiä joilla on ruma parta, kauniita naisia (vaikka en sellaisia osaakaan piirtää...) ja vihreitä hirviöitä. Ei sellaista jaksa mikään raati lukea. Varmasti uppoaa jokin hetken mielijohteesta kyhätty surrealistinen kokeilu. En kuitenkaan yritä mielistellä raatia millään elämänmakuisilla arjen pienillä vastoinkäymisillä, vaan teen sitä mitä itseäni huvittaa.

Kilpailussa olisi muuten aika vähän osallistujia, jos kaikki ajattelisivat kuten Kaltsu. En usko ikinä tekeväni niin hyvää työtä, että se varmasti voittaisi jonkun kilpailun. Pitäisikö minun siis jättää kaikki kisat väliin? No... ehkä et tarkoittanut aivan tätä. Enkä minä ainakaan lähetä töitä sen albumin takia. En ole niistä koskaan löytänyt mitään kovinkaan viihdyttävää lukemista.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

kaltsu

• Jäsen
« Reply #63 on: 02.03.2005 klo 05:41:16 »
Jos teen jotain oikein kunnolla, niin siitä tulee jokin huumorilla höystetty fantasia, jossa on isoja miehiä joilla on ruma parta, kauniita naisia (vaikka en sellaisia osaakaan piirtää...) ja vihreitä hirviöitä. Ei sellaista jaksa mikään raati lukea. Varmasti uppoaa jokin hetken mielijohteesta kyhätty surrealistinen kokeilu. En kuitenkaan yritä mielistellä raatia millään elämänmakuisilla arjen pienillä vastoinkäymisillä, vaan teen sitä mitä itseäni huvittaa.

Kilpailussa olisi muuten aika vähän osallistujia, jos kaikki ajattelisivat kuten Kaltsu. En usko ikinä tekeväni niin hyvää työtä, että se varmasti voittaisi jonkun kilpailun. Pitäisikö minun siis jättää kaikki kisat väliin? No... ehkä et tarkoittanut aivan tätä. Enkä minä ainakaan lähetä töitä sen albumin takia. En ole niistä koskaan löytänyt mitään kovinkaan viihdyttävää lukemista.

:)

*Kaltsu taputtaa Wilpuria päälaelle*

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Reply #64 on: 02.03.2005 klo 10:04:58 »
Äkkiäkös sellaisen sutaisee ku hallitsee edes perusteet sarjakuvien tekemisestä eikä ole liian laiska. Omalta osaltani suurin hankaluus tulisi piirustusjäljen höyläämisestä ammattimaisemman ja siistimmän näköiseksi menettämättä ilmeestä kuitenkaan tietynsorttista rentoutta. Tarinan hiomiseen ja tasapainoittamiseen ois hyvä käyttää vähintään saman verran aikaa kuin piirtämiseen ja mielenkiintoiset henkilöt pitäisi luonnollisesti onnistua rakentamaan. Emmä näit asioita kuitenkaa ylivoimasina pidä. Ku vaa jaksais joskus eikä olisi miljoonaa muutaki projektia minkä parissa äheltää.

Sä painitkin ihan eri sarjassa kuin me muut.

Mä en luultavasti yhtään tykkäis sarjakuvasta joka ois maalattu Rembrantin tyyliin ;)

Mä voisin pitää. Segrellesin Palkkasoturi näyttää ihan jeesiltä, vaikka juttu muuten onkin huttua.

Tekisin tähän hymiön jossa Kaltsu on pussissa, jos osaisin.

kaltsu

• Jäsen
« Reply #65 on: 02.03.2005 klo 10:22:09 »
Sä painitkin ihan eri sarjassa kuin me muut.

Muovikasseista saa hyvät tilapäiset painitrikoot ku polkasee jalat pohjasta läpi :) Kesällä otetaa matsia.

Cupisne luctari!?

Tekisin tähän hymiön jossa Kaltsu on pussissa, jos osaisin.

Äkkiäkös sellaisen sutaisee ;)

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
« Reply #66 on: 05.04.2005 klo 14:59:38 »
Koska muuten Sarjis 2005-kilpailun I-vaiheesta tiedotetaan? Ja missä? Vai onko niin että koko kilvan tulos vain julkaistaan syksyllä?

En nyt itse oleta pärjäneeni, mutta olisi kiva kuulla onko täällä joku päässyt II-vaiheeseen...?
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

Bubba

• Guest
« Reply #67 on: 12.04.2005 klo 19:14:21 »
BTW, onko kukaan saanut responsea kemistä?

Tietää että missä vaiheessa voi lopettaa postiluukun ääressä
haikailun.

Kauna

• Guest
« Reply #68 on: 12.04.2005 klo 20:31:54 »
Eräs sai päivällä puhelinsoiton että kyllä ne ajat on käsillä.

mlietzen

• Guest
« Reply #69 on: 13.04.2005 klo 08:27:05 »
Koska muuten Sarjis 2005-kilpailun I-vaiheesta tiedotetaan? Ja missä? Vai onko niin että koko kilvan tulos vain julkaistaan syksyllä?
En nyt itse oleta pärjäneeni, mutta olisi kiva kuulla onko täällä joku päässyt II-vaiheeseen...?

Henkilökohtaisesti ilmoitetaan. Alkukarsinta on tehty, II-vaiheen työt valittaneen luultavasti tuossa ensi kuussa tai kesän alussa.

mlietzen

• Guest
Sarjis 2005
« Reply #70 on: 30.05.2005 klo 12:09:37 »
Sarjis 2005 -kisan raati kokoontui viimeisen kerran perjantaina Tampereella ja palkinnot on nyt jaettu. Palkitut saanevat tiedon sijoittumisestaan varmaankin ihan lähiaikoina, lopulliset sijoitukset tosin paljastetaan vasta sitten palkintojenjaossa.

Palkituista löytyy monenlaisia juttuja, on kaupallista perinteistä tyyliä siinä missä taiteellista kokeilevampaakin. Aika mainio setti.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Reply #71 on: 08.06.2005 klo 09:52:51 »
Joko se Kemin albumi on tullut kaikille muille paitsi minulle?

Kysyinkö tätä samaa vuosi sitten samoihin aikoihin?

Syytinkö silloin hippejä?

(Hippejä vastaan ei kuitenkaan saatu näyttöä, mutta aina kannattaa epäillä...)

tomu

• Jäsen
  • the book is good but misunderstood
« Reply #72 on: 08.06.2005 klo 10:09:58 »
Joko se Kemin albumi on tullut kaikille muille paitsi minulle?

ei ole kyllä näkynyt minullakaan.

Luikuri

• Jäsen
« Reply #73 on: 16.06.2005 klo 19:41:16 »
eipä oo tullunna.
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

-filppa-

• Jäsen
« Reply #74 on: 28.06.2005 klo 18:38:48 »
Tänään 28.6. Kemin albumi postilaatikosta sisään näytti kolahtavan. Viimeinen juna on siis saapunut.