Author Topic: Blueberry  (Read 352752 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Blueberry
« Reply #240 on: 27.11.2006 klo 09:59:13 »
Voivoi, ja taas piirtäjänä tuo Blanc-Dumont.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Guest
« Reply #241 on: 28.11.2006 klo 12:30:46 »
Joo, Blanc-Dumont ei ole parhaimmillaan Blueberryä kuvatessaan. Tyylinsä ei ole tarpeeksi mhekäs.

Mutta Jonathan Cartlandin seikkailuihin (taas yksi meillä julkaisematon euroklassikkowestern) Blanc-Dumontin piirrostyyli sopii erinomaisesti.

Googlettakaa ja todetkaa itse!

EDIT:
Tuossa linkki. Ensimmäiset hieman jäykästi pirretty, mutta Blanc-Dumont löysi tyylinsö nopeasti. Albumi numero kolmen kohdalla tai  jotain.

http://www.bdnet.com/Jonathan%20Cartland/fiche_serie.htm
« Last Edit: 28.11.2006 klo 12:39:07 by tertsi »

Arnulf

• Uusi jäsen
« Reply #242 on: 09.12.2006 klo 15:51:09 »
Aargh! Viimeinen juna Washingtoniin ilmestyy vasta toukokuussa ja mahtaakohan Verinen  rajakaan ilmestyä tämän vuoden puolella. Odottavan aika on pitkä...

Wade

• Jäsen
« Reply #243 on: 14.12.2006 klo 17:47:01 »
Nyt on uusin mustikka luettu. Marshal Blueberry 3. Verinen raja.

Ihan hyvää kamaa
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Reply #244 on: 14.12.2006 klo 20:34:03 »
Voi helvata. Eikä ollut kaupassa. Eikä ollut XIII:täkään.
Ai Plumperia ei ollu? Mä sain sen jo keskiviikkona
Wade Koivurinne

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #245 on: 15.12.2006 klo 09:04:37 »
Aijjaa, että tullu on. No sehän löytyy varmasti huomenissa jostain alan kaupasta :D.

Wade

• Jäsen
« Reply #246 on: 15.12.2006 klo 15:49:05 »
Aijjaa, että tullu on. No sehän löytyy varmasti huomenissa jostain alan kaupasta :D.
Niinkkö kauan menee? No näin ollen kiitos Jalavalle nopeasta toimituksesta
Wade Koivurinne

Sika

• Jäsen
« Reply #247 on: 03.01.2007 klo 01:08:00 »
Perhana! Miten tää on voinut käydä?? Tajusin juuri että uusi marshall Blueberry on tullut jo kaksi viikkoa sitten. Hemskatti ja miksi vance on lopettanut piirtämisen. Tämä uusi heppu kyllä näyttää osavaan piirtää myös, mutta vancekin oli hyvä.
Huomenna suomalaiseen ostamaan tämä.

Wade

• Jäsen
« Reply #248 on: 05.01.2007 klo 22:17:48 »
Marshal Blueberry Verinen raja on arvosteltu: http://www.kvaak.fi/naytajuttu.php?articleID=744

Comments, please
Wade Koivurinne

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Reply #249 on: 06.01.2007 klo 12:23:41 »
Comments, please

Minusta olisi kiva kuulla perusteluja sille, miksi Giraud on "entinen piirtäjämaestro" ja minkä vuoksi hänen on syytä pysyttäytyä käsikirjoittamisessa?

Onko maestron käsi alkanut vapista? Kuvasommittelu rapistunut? Perspektiivi vinksallaan? Viimeisimmissä suomennetuissa Giraudin itse piirtämissä Blueberryissä en kyllä ollut moista nähnyt. Toki uusin, Suomessa julkaisematon Blueberry on n. vuodelta 2003, joten onhan tässä muutamassa vuodessa ehtinyt vaikka toinen puoli Giraudia halvaantua.

En tiedä milloin Giraud on esimerkiksi piirtänyt nämä Tertsin esiintuomat mainoskuvat, mutta eipä niissäkään kauheasti tutinaa näy.

Itse Michel Rougen kuvitusta esimerkkikuvia enempää näkemättä en voi sanoa mitään pahaa, mutta missään määrin se ei erotu Giraudin rinnalla edukseen. Aika tasaisen laadukkaan näköistä jälkeä.

Juonesta en sano mitään, koska läpyskä on vielä hankkimatta ja lukematta mutta ainakaan Vancen piirtämät jutut eivät ole olleet mitään mestariteoksia.

tertsi

• Guest
« Reply #250 on: 06.01.2007 klo 13:20:16 »
Uusin Mister Blueberry-albumi "Dust" taisi ilmestyä viime keväänä.
Ei vapise Giraudin käsi yhtään. Melkein parasta Gir-grafiikkaa ikinä. Ällistyttävää, että seitsemänkymppinen pappa vetelee tuommoista jälkeä.
http://www.dargaud.com/front/albums/planches.aspx?id=2571
(klikkaa "page 1/6)

Liekö kasvisruokavaliolla osuutta asiaan.  ;)

Nuo toisessa ketjussa olevat mainoskuvat on ehkä tehty jo 80-luvulla. Itse näin ne Angoulemessa viitisen vuotta sitten.
« Last Edit: 06.01.2007 klo 13:28:58 by Tertsi »

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #251 on: 06.01.2007 klo 13:56:20 »
Milloin "normaali" Blueberry, elikäs Geronimo- albumi mahtaa ilmestyä? Itse olen nyt näitä alkanut lukemaan ja ihan himskatin hyviä.

Joonas

Kyselin tämä vähän aika sitten Likeltä, ja  -yllätysyllätys - vastaus tuli. Syksyksi olisi tarkoitus saada läpyskä ulos. Noh, Likellähän on totutusti aikataulut pettäneet yleensä pahemman kerran, joten ainakaan minä en tuolloin aio vielä säästöpossuani rikkoa. Positiivista tässä on siis se, että tekeillä on...

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Reply #252 on: 06.01.2007 klo 15:57:04 »
Ei vapise Giraudin käsi yhtään. Melkein parasta Gir-grafiikkaa ikinä. Ällistyttävää, että seitsemänkymppinen pappa vetelee tuommoista jälkeä.
Juu komiaa on edelleen.

Minulle tulee kuvituksesta ja etenkin värityksestä kuitenkin enemmän mieleen Moebius kuin Giraud.

Wade

• Jäsen
« Reply #253 on: 06.01.2007 klo 17:42:44 »
Minusta olisi kiva kuulla perusteluja sille, miksi Giraud on "entinen piirtäjämaestro" ja minkä vuoksi hänen on syytä pysyttäytyä käsikirjoittamisessa?
Heitin tossa, että mulla on vain 70- luvun mustikoita, eikä niiden perusteella Giraud vedä vertoja Rougelle.

Siihen nähden ajattelin, että kun Giraudilla kirjoitus sujuu niin nätisti, eikä mun vanhojen mustikoiden perusteella piirtäjänä vakuuta, että pysykööt piirtäjänä
Wade Koivurinne

Sika

• Jäsen
« Reply #254 on: 06.01.2007 klo 18:22:28 »
Uusimman marshall blueberryn väritys ei ollut ehkä niin hyvää kun kahdessa edellisessä, muuten kyllä loistava albumi. Liekkö jatkoa tulossa enää tuohon sarjaan?
Toivottavasti kohta tulisi taas putiikkeihin comanchea ja zoomissa julkaistuja luuberejä ja tietysti Geronimo.