Täytyyhän nämä Muumi-astiat olla arvokkaita iäisyyden, kun sentään on laadukasta kotimaista Arabiaa suoraan ulkomailla valmistettua. Jokunen muki lja kannuja löytyy, mutta kaikki on kyllä käyttöön ihan otettu
Suomalaiset ei kyllä arvosta noita ulkomailla tehtyjä. Arabialla on Suomessa pieni uuni, jossa tehdään aika vähän noita mukeja. Muistaakseni joskus oli, että siitä mukin pakkauksesta pystyi näkemään, että tuliko tuote ulkomailta vai kotimaasta. En tiedä löytyykö merkintää enää. Itse mukissa ei tuota valmistusmaata pysty todentamaan.
Jotkut Muumimuki keräilijät eivät kerää niitä mukeja, jolloin tuotanto siirtyi ulkomaille. Sen näkee siitä leimasta mukissa.
Määrätyn aikakauden leima kertoo milloin muki on tehty kokonaan Suomessa.
Vähän sama juttu kaikissa Arabian -keramiikassa. Arabian pitäisi myös niihin posliineihin laittaa se leima, joka kertoisi valmistusmaan. Silloin osa Arabian tuotteista olisi arkikäytössä ja osa keräilytavaraa niinkuin muumimukit.
Itse en noita muumimukeja pidä minkään arvoisina. Mulle rakkain muki on Teräsmies muki, jonka ostin omalle isälleni (biologinen isä), kun olin 6-vanha. Kun vanhemmat erosi, niin se jäi mulle. Isä kuoli mun armeija-aikanani ja se muki on ainoa isän omistama esine mitä mulla on valokuvien lisäksi. Sitä mukia ei käytetä, vaan se on kaapissa turvassa. Se on mulle korvaamaton.