No kun kuulin tästä ekat huhut tuolloin Blade 2:den aikoihin olin sangen varautunut.
Tuolloin idean piti olla juuri tämä "Vampyyrit rulettavat ja ihmiset on orjaleireillä" systeemi.
Tässä ei pistänyt pahemmin hankaan muu kuin se, että tuolloin Blade 3:sta päänsääntöisesti vastuussa ollut taho oli ilmoittanut, että Blade olisi aivan nuori tässä "tulevaisuus stoorissa", kuin mitä hän on kakkosen aikoihin.
Minä ja muut kaltaiseni älähdimme jo tuolloin tätä uutista, sillä kuten kaikki muistamme niin ekassa Blade pätkässä Whistler kertoo, että Blade vanhenee yhtä nopeasti kuin ihmiset.
Ehkäpä tästä syystä on parempi, ettei tämä alkuperäinen idea Blade 3:sta toteutunut.
Ja pakkohan se on myöntää, että minusta tuo traileri oli peevelin hieno.
Tietenkin Hannibal Kingin mukana olo on hivenen arveluttavaa, mutta muuten tuossa ei parin asiavirheen lisäksi silmään mitään kovin kaameaa osunut.
[SPOILER]
Siis tämän elokuvanhan pitäisi saada alkunsa siitä, kun Blade jollain lahtaus keikallaan vahingossa tappaa ihmiset ja saa siksi jeparit peräänsä.
Tietenkin tämä "vahinko" on vampyyrien lavastama ja näin ollen Bladen oletetaan kaipaavan apua Hannibal Kingiltä ja Whistlerin tyttäreltä.
No kun muistelemme ekaa Blade elokuvaa, niin ainakin minulle tulee heti ensinmäisenä mieleen kohtaus, jossa Blade retuuttaa konstaapeli Kriegeriä.
Tässähän Blade melkein ampuu Kriegerin aivot pitkin katua keskellä päivää ja kaikenmaailman todistaja vieressään.
No tilannehan raukeaa, kun Karen estää Bladea ampumasta, mistä Blade on selvästikkin suivaantunut.
Kun ottaa huomioon Bladen verkkaisen käytöksen tilanteessa on oletettavaa, että Blade on enenkin pistänyt normaaleja ihmisiä kylmäksi vastaavanlaisissa tilanteissa.
Näin ollen se, että nyt Blade ei yllättäen voisikaan selviytyä ihmisen taposta on hivenen ihmeellistä (vampyyrien lavastama tilanne ja ihmismassa kun kulkevat mielestäni vähintäänkin "käsikädessä", mitä seuraamuksiin tulee).
On epäselvää millainen tämä tilanne, joka ajaa Bladen näin tiukalle oikein on.
Mikäli tuleva ihmisraato on jotenkin vangittu taistelualueelle voidaan nyt ehkä sanoa Bladen möhlineen ohuesti.
Mikäli tilanne taas on se miksi sitä luulen, eli on joukku vampyyreitä, joiden keskellä on yksi aseistautunut ihmienen ja tämä ihminen saa luodista, on sitä "vahinkoa" todella vaikea löytää.
Myöskin Whistlerin tytär arveluttaa.
Ekassa Blade pätkässähän Whistler kertoo, kuinka vampyyri tappoi hänen perheensä.
Ja nyt jostain ponnahtaa tytär!
Haluan todellakin nähdä millä tekosyyllä tekijät nyt kiemurtelevat selville vesille.
Pahimmillaan dialogi on jotain:
Blade: Luulin, että vampyyri tappoi perheesi.
Whistler: Joo, no muistin vähän väärin. Minun perheeni on kunnossa, koska se vampyyri tappoikin naapuri perheen.
Dementia tiedäthän.
Blade: No miksi sitten jatkat metsästämistä, jos et koston vuoksi?
Whistler: No hyvä kysymys. Itselläni ei ole hajuakaan syistä.
kamaa.
[\SPOILER]
Pakkohan tämä on katsomassa käydä!