Mutta fontti toi minulle mieleen ihan oikeat tekstaajat. Onkohan täällä lukijoiden joukossa joku joka olisi työskennellyt sarjakuvien parissa lähinnä tekstaajana?
Kyllä meitä piisaa. Valmiudet on toki tulleet itsekin sarjakuvia piirtämällä mut kuitenki. Reima ja Timo mun lisäks on ainaki tekstauksia ihan ammatillisesti tehneet.
On muuten opettelemisen arvoinen laji. Mullaha on kans luonnostaan käsiala ihan harakkaa mut kovan keskittymisen, valopöytään teipatun(läpinäkyvälle kalvolle kopioidun) millimetripaperin ja rauhallisen tahdin avulla pystyn ihan professionaalista jälkeä tuottamaan.
Fontteja voi luoda itse omasta (tai mistä vaan) tekstauksesta skannaamalla ja viemällä ne fonttiohjelmaan. Fonttiohjelmia on halpoja ja kalliita. Ittellä on halpis Font Creator : http://www.high-logic.com/
Kovin paljon en ole ehtinyt fonttien kanssa kuitenkaan puuhaamaan, mutta esim Asterixiin tein oman alkuperäistä jäljittelevän fonttiperheen. Parempi näin kuin käyttää jotain muuta tai nysvätä käsin 1:1 kokoon, joka on rasittavaa. (jep, 1:1!)
Vastaavaan tapaan tehtyjä on nähty uusimmissa Barks-koostekirjoissa, joissa on käytetty Barksin ja hänen vaimonsa Garén tekstausta jäljitteleviä fontteja.
Hyviä sarjakuvafontteja löytää toki helposti netistä.
Kannattaa tsekata ainakin jo mainittu Blambot.
Olen Timo ollut huomaavinani että Ankkalinnan pamauksen mainoksissa(tai jossain) on kans käytetty Garén käsialaa jäljittelevää fonttia. Sinun tekosia? Haluatko postata minulle

vai alkavatko kaikki muutki sit ruinata samaa?
Oisko bisneksen paikka?!
Itsekin olen tuollaista Barks-fonttia kehitellyt mutta jäi vähän raakileeksi kun en ehtinyt kunnolla opetella ohjelman käyttöä enkä silloin tehdessä tarvinutkaan kuin sellaisen suurpiirteisen version.