Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvahaaste: Suuri sankaritarina: Säännöt ja kommentit tähän ketjuun!  (Luettu 16622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Mulla on ollut jo aika kauan valmiina, mutta oon miettinyt että laitanko tänne vai en kun se on niin onneton, ettei kehtaisi.

Pistä ihmeessä kehiin vaan! Kaikki tuntevat itsensä epävarmoiksi. Mutta se on aina hyvä, että on yleisöä, ja se, että saa kehittävää kritiikkiä...

Missäs vaiheessa muut ovat vai onko kukaan edes muistanut koko haastetta??

Sarjis 2005 päättyy juuri, ehkä sitten alkaa tulla töitä... Onhan dead-lineen vielä aikaa, ei tässä hätä vielä ole.  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

tertsi

• Vieras
Sarjis 2005 vie nyt kaiken vapaa-aikani, mutta tarkoitukseni on osallistua lyhyellä, luonnosmaisella pätkällä tähän Kvaak-tempaukseenkin. Mennee tosin aika viime tippaan.

Eiköhän tähän tempaukseen tule noin reilut viistoista osallistujaa, kuten ennenkin.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2005 klo 09:55:04 kirjoittanut tertsi »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Kaksi sivua luonnosteltu. Eli aloitettu on. Muihin kisoihin en ole panostamassa, mutta toi Kynsintää & raatelua -ketjuun postailemani tarina aiheuttaa päänvaivaa, kun deadline uhkaa...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Hanna

• Jäsen
Mulla on ollut jo aika kauan valmiina, mutta oon miettinyt että laitanko tänne vai en kun se on niin onneton, ettei kehtaisi.

Nyt rohkaistut ja laitat sen työn tänne! Onneton se ei varmasti ole, ja sitä paitsi vaikutat viimeisimpien töidesi perusteella kehittyneen huimasti piirtäjänä, joten nyt olisi vielä todella otollinen tilaisuus saada rakentavaa kritiikkiä ja kehuja joiden pohjalta kehittyä lisää. Go, Eppu, go!

Itseltäni taitaa jäädä tämä haaste valitettavasti väliin, vaikka aihe olisikin hauska. Nyt alkaa kuitenkin olla gradussa sen verran kriittiset vaiheet käsillä, ettei aika anna periksi jos meinaa jättää koko roskan kuukauden sisällä tarkistettavaksi.
Klik klik --> Sarjisblogini

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
Holle : Ha haa .. ja applåådit! Hulvattoman hauska ja hienosti keksitty tekele  ;D .. pikku Erikson tosiaan. Voi raukka ..

Vilkas tarvii olla mielikuvitus että edes tommosia ideoita pulpahtaa mieleen. Saati sitten että osaa noin hyvin toteuttaa. (Mut ei kai tää vaan ollut piilomainontaa?)

-- j --

« Viimeksi muokattu: 26.01.2005 klo 18:50:12 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

tertsi

• Vieras
Wiljami: Todella hyvin käsikirjoitettu juttu. Kuvakerrontakin toimii. Viiva on mun makuuni vielä hiomatonta, mutta sarjakuvakerronta on hyvin hanskassa.

Holle: Taattua Hollea! Oikein innostuin lukiessani! Loppu oli pienoinen pettymys (olin jo niin uppoutunut kännyköiden ihmeelliseen maailmaan), mutta Pikku-Ericsson ja syöpäsäteet erittäin piristäviä! Mustaa tai harmaata tai väriä ois voinu olla enämpi.

On muuten jotenkin helpompi osallistua viimeisten joukossa, kun on päässyt fiiliksiin lukiessaan  näitä aiemmin valmistuneita sarjakuvia.
Hieman epistä.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2005 klo 21:47:17 kirjoittanut tertsi »

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
Nyt alkaa kuitenkin olla gradussa sen verran kriittiset vaiheet käsillä, ettei aika anna periksi jos meinaa jättää koko roskan kuukauden sisällä tarkistettavaksi.

Vautsi, tsemppiä graduun! Itse vasta tässä sunnittelen omani aloittamiseen ryhtymistä 8)

Mutta itse haasteesta... en vielä tiedä, tuleeko tähän osallistuttua. Supersankarit eivät ole oikein minun heiniäni. Mutta katellaan, jos aikaa löytyy ja tekee mieleni jotain vähän pierreskellä paperille. Vielä ei kai ollut kiire...

Muoks: Wiljamilla ja Hollella on kyllä oikein hyvännäköistä settiä. Plussaa vielä siitä, ettei kumpikaan ole mitenkään perinteinen supersankarijuttu!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Mutta eihän tässä pakko ole olla supersankaria. Maailmankaikkeuden voi toki pelastaa muutkin, eikä heillä ole siihen yksityisoikeutta.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tertsi

• Vieras
Esa:
 Ihan hauska idea. Ja ymmärrettävästi toteutettu.
Mukavasti sankarimme on ensin pienessä koossa ja siitä tulee aina lähemmäs. Toimii.

Piirrospuoli hakee vielä uomaansa, mutta mikäs kiire sulla vielä on. Elämä edessä!

Jatka samaan malliin.

Tero Mäntylä

• Peliohjelmoija?
  • Jäsen
Mutta eihän tässä pakko ole olla supersankaria. Maailmankaikkeuden voi toki pelastaa muutkin, eikä heillä ole siihen yksityisoikeutta.

Eikä edes tarvitse olla maailmanpelastustarina.
Lainaus
... pelastaa, valloittaa tai muuttaa valtakunnan, maailman tai universumin...

Eiköhän tarina: "Tyttö kävelee kadulla sateessa. Näkee väsilätäkköön joutuneen itikan ja pelastaa sen." tarina sovi ehtoihin. Tyttö on selvästi elämää suurempi kun vaivautuu auttamaan itikkaa. Tosin tämä kai menisi jo aika tulkinnanvaraiseksi. Mutta tätä aihetta voi kyllä tarkastatella monelta muultakin kannalta kuin tekemässä supersankarin pelastamassa maailmaa. Aihe antaa mahdollisuuksia vaikka mihin... ja siitä huolimatta olen itse tekemässä supersankaritarinaa... tai jonkinasteista parodiaa aiheesta.

Tinca

• Vieras
Hoo. Kuulostaapa mielenkiintoiselta.. ;) Tähänhän pitää osallistua, jos jonkin sortin ns. inspis kolahtaa aivokoppaani..
Onneksi on vielä aikaa..

tertsi

• Vieras
Joku tässää mainitsi, että plussaa, kun ei ole esitetty perintieisiä supersankareita.

Itse kuvittelisin, että tempauksen isä, Markku M. nimenomaan haluaa nähdä supersankarivariaatioita. Sellaisen yritän itsekin väsätä.

Mutta, tähänastiset ovat olleet hyviä duuneja.

Paineet on asetettu!!

Markku Myllymäki

• Lyijykynän jatke
  • Jäsen
  • /* You are not expected to understand this. */
Itse kuvittelisin, että tempauksen isä, Markku M. nimenomaan haluaa nähdä supersankarivariaatioita. Sellaisen yritän itsekin väsätä.

Heh. En ole kovinkaan tarkka, pääasia että ihmiset saavat piirtää sarjakuvaa. Jos ei mene ihan teemaan niin sitten vaikka teeman vierestä; pitäkää hauskaa ja tehkää sellaista sarjakuvaa jota haluatte tehdä.

Mutta, tähänastiset ovat olleet hyviä duuneja.

Tästä olen ehdottomasti samaa mieltä!  ;D
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts,
there's no end to what you can't do.

O.K.

• Jäsen
SPANK! ;D Voi helmeilevän pirskahteleva sentään, tuo nauratti makeasti. Ex-Emppu alias Esa da Man, kyllä kannatti pistää esille. Taide on minimalistista mutta idea nokkela.

Wiljamin työ on hyvin rytmitetty ja simppeli mutta vahva viiva toimii hyvin. Miellyttävä tekele.

Hollen pätkässä piilee selkeästi syvältä kumpuava yhteiskunta- ja teknologiakriittinen katsantokanta. Ynnä hassuja kuvia. ;) Me likes.

Wiljami

• Jäsen
Wiljamin työ on mukavan filosofinen. Hyvin tutkiskelet supersankarisarjakuvagenreä vähän hillitymmältä kantilta. Piirroskin on mukavan rauhallista että levollista. Suomeksikin ois toki voinu olla.

Kiitoksia, täällä tuntuu olevan kaikilla mukavan kehuva henki:) Tuo kielivalinta johtuu oikeastaan kahdesta syystä. Jotenkin tuntui vaikealta istuttaa suomea supersankarin suuhun, varsinkin kun kuvitus jo etäännyttää "oikeista" sankareista. Englannilla yritän tuoda uskottavuutta lisää. Toisekseen halusin laittaa kotisivuilleni jotain englanninkielistäkin materiaalia satunnaisille harhailijoille, joita sinne tuntuu ulkomailtakin eksyvän.

Sitten kommentointiin:

Holle: Törmäsin työhösi ensin painettuna ja vasta sitten täällä foorumilla. Tyylisi on vakiintunutta ja viiva mukavaa. "Talk to me baby" paras oivallus :D

Esa: Turhaan häpeilit työtäsi. Etenkin koko sivun tasolla työssäsi on poweria!  Vähän sellainen geometrinen Bauhaus-ilme ja hyvät vastavärit.