Poll

Kuka on paras Texin piirtäjä?

Galep
Ticci
Civitelli
Villa
Letteri
Fusco
Ortiz
Nicoló
Font
Cestarot
Monti
Marcello
Giolitti
De la Fuente
Blasco
Brindisi
Venturi
Della Monica
Repetto
Diso
Capitanio
Sommer
Gamba
Muzzi
Del Vecchio
Piccinelli

Author Topic: Paras Tex Willer -piirtäjä  (Read 184962 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Re:Paras Tex Willer -piirtäjä
« Reply #15 on: 13.01.2005 klo 14:49:46 »
 :D Itte olen turvautunut liimaan ja kärsivällisyyteen. Kyllä se hajominen siihenkin loppuu, kun poistaa vanhat liimat ja pistää uudet, paremmat tilalle. Sulla on kyllä aika miehekäs menetelmä ;D

Emmä niitä maxeja rääkännyt oo. Ihan lukemisen aikana olen alkanut huomaamaan pientä ritinää. Mahtaakohan tuo norskien käyttämä liima ajan mukaan kuivua ja irrota? Pahaa pelkään!
"Tex-tieteen yli-morisco"

kallo

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
« Reply #16 on: 13.01.2005 klo 22:19:14 »
Kyllä Ticci on Uno!
Heikkona hetkenä voisi ehdottaa myös Villaa, mutta koko ura huomioon ottaen valinta on selvä. Kun vielä malttaisi keskittyä taustoihin, kun ylivertaista taitoa on.

pasoleati

• Jäsen
« Reply #17 on: 14.01.2005 klo 04:13:12 »
:D Itte olen turvautunut liimaan ja kärsivällisyyteen. Kyllä se hajominen siihenkin loppuu, kun poistaa vanhat liimat ja pistää uudet, paremmat tilalle. Sulla on kyllä aika miehekäs menetelmä ;D

Emmä niitä maxeja rääkännyt oo. Ihan lukemisen aikana olen alkanut huomaamaan pientä ritinää. Mahtaakohan tuo norskien käyttämä liima ajan mukaan kuivua ja irrota? Pahaa pelkään!

Sain ajatuksen niittauksesta kirjastossa. Nehän joskus niittaavat paksumpia lehtiä ja ohkaisempia pelkän liiman varassa olevia kirjojakin.

Liimoista sen verran, että asioista perillä oleva tahoi sanoin hyvien nykyisten liimojen pitäisi kestää kymmeniä vuosia ennen kuin ne kuivuvat ja haurastuvat. Etteivät vaan norskit käytä jotain turskan nahasta keitettyä ersatsia:)

Toivottavasti Boselli on oppinut kirjoittamaan Texiä. Muuten voi 4 numeroa Bosellia olla liikaa. Etenkin takautumien käyttä vit*ttaa. Vihaan niitä! Bosellin jutut ovat muutenkin puhdasta alakuloa ja räkäisen rappiojuottolan ilmapiiriä. Ei kuulu Texiin.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #18 on: 14.01.2005 klo 15:12:11 »
Jos tarkoitat tuolla "Bosellin" neljällä osalla seikkailua, jonka Letteri on piirtänyt, niin siihen tarinaan jutun on kehitellyt Nizzi.

Olen samaa mieltä noista takautumista. Pakkoko niitä on aina olla?

pasoleati

• Jäsen
« Reply #19 on: 15.01.2005 klo 21:00:37 »
Sitäpä juttua minä tarkoitin. Onko muuten tietoa tulevien Maxien julkaisuaikataulusta? Uusimmassahan mainostettiin peräti 3 tulevaa numeroa.

Takautumat toimivat todella harvoin. Kirotun Dickin juttu toimi, mutta esim. Ogre oli väkisin väännetty.

Piirtäjistä sen verran, että verratkaapa Villan ja Galepin Loaa. Villan hahmo on komea nainen, Galepin taas joku spitaalin ja ebola-taudin yhteistulos.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #20 on: 17.01.2005 klo 11:20:00 »
Sitäpä juttua minä tarkoitin. Onko muuten tietoa tulevien Maxien julkaisuaikataulusta? Uusimmassahan mainostettiin peräti 3 tulevaa numeroa.

Ei sen kummenpaa tietoa, kuin kaikki kolme julkaistaan tämän vuoden aikana. Samoin tulee kolme suuralbumia, joista yksi on se odotettu Kubertin värialbumi. Muut kaksi ovat ne tavalliset uusinta normaalilehdessä aiemmin julkaistusta albumiseikkailusta sekä seuraavaksi ilmestyvä albumi. Samoin tulee kolme kronikkaa, joten luettavaa kyllä piisaa.

Wade

• Jäsen
« Reply #21 on: 19.01.2005 klo 20:01:40 »
Kieltämättä Gilbert (Alberto Giolitti) olisi pitänyt olla listalla.  Letteri ei enäään oikeen kolahda.

Ticci on paras!
Wade Koivurinne

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #22 on: 20.01.2005 klo 09:17:09 »
Giolitti on kieltämättä loistava, mutta aika vähän ehti Texiä piirtää. Voiskin joskus järjestää vähän piirtäneitten Tex-taiteilijoiden äänestyksen. Siihen voisi ottaa Giolittin lisäksi ainakin Magnuksen, Capitanion ja ehkäpä Kubertin jahka hänen tekeleensä saadaan Suomessakin julkaistuksi.

pasoleati

• Jäsen
« Reply #23 on: 20.01.2005 klo 16:45:37 »
Mahtaakohan Kubertin värillinen Willer toimia? Itse vähän epäilen että ei.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Reply #24 on: 24.01.2005 klo 10:40:57 »
Minun mielipiteeni on sama! Olen nähnyt värillisen hollantiversion kolme ekaa osaa, eikä oikein säväyttänyt. Alkukielinen mustavalkoluvitus toimii mielestäni paremmin. Oli jotenkin synkkä sävyltään. Texin silmät on aika useassa kuvassa varjostettu. Tulee yllättäen Batman mieleen  :)

Nizzin tarina myös vaikuttaa vaisulta. Ei ollenkaan perustexiä. Huomaa, että tarina on kirjoitettu alunperin jenkkimarkkinoita ajatellen.

pasoleati

• Jäsen
« Reply #25 on: 27.01.2005 klo 05:11:20 »
Pitäisiköhän tarkentaa: en ole nähnyt Kubertin Texiä, mutta todellakin epäilen Texin olevan sellainen sarjakuva, joka ei oikein toimi värillisenä.

Wade

• Jäsen
« Reply #26 on: 29.01.2005 klo 17:53:35 »
Ei varmaan tommonen pitempi tex ainakaan tulisi värillisenä onnistumaan.
Onko sitä edes missään kirjoitettu minkä värinen esim. Kit Willerin paita on. Itse olen sitä mieltä että se on punainen.
 Saattaa tulla ensikertalaisille vähän vieras käsitys texistä. Varmaan tuntuisi itsesätkin vieraalta.
 Tosin kyllähän jos aloitti texin tilaamisen 2001 tai jotain vastaavaa sai tilaajalahjaksi värillisen Novellin. Piirtäjänä vissiinkin Civitelli.
Mitä mieltä olette muuten texin klassikkoseikkailuista.
Wade Koivurinne

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #27 on: 31.01.2005 klo 08:42:48 »
Mitäs kuuluu nykyisin Nicololle ja Blascolle? Onko heittäny veivinsä?

Sais muuten Rosa piirtää yhen Texin ::)

Molemmat ovat siirtyneet autuaammille metsästysmaille jo ajat sitten. Kuten myös Monti, Giolitti ja Capitanio  :( De la Fuente on vielä hengissä, vaikka ei Texiä enää piirräkään. Mies suuttui aikoinaan, kun hänen Texeissään naaman piirtäminen siirrettiin Montille  :D

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #28 on: 31.01.2005 klo 09:10:42 »
Niin, se Carsonin paita taitaa olla vihreä... Italiassa on julkaistu aika paljonkin Texin seikkailuja väreissä, mm. kovakantisia järrialbumeja. Ja kyllähän se värikkyys vie tavallaan hiukan uskottavuutta tarinoista: uljas lännen mies pölyisellä prerialla ja kaikenlaisissa väijytyksissä KIRKKAANKELTAINEN PAITA PÄÄLLÄÄN. Mutta täytyy tunnustaa, että osa värijulkaisuista on mielestäni sittenkin aika tyylikkäitä. Toi Kubertin juttu kuitenkin hiukan tökkii jostain syystä. Mustavalkoisena Kubertin tyyli toimii mielestäni hiukan paremmin.

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #29 on: 02.02.2005 klo 08:34:37 »
Piti nyt oikein tarkistaa se Carsonin paidan väri. Useimmiten se on vaaleanruskea, ei siis vihreä, kuten valehtelin. Tigerillä on vihreä paita!