90-luvun Texeistä on suurin osa jäänyt vieraaksi. Niitä olen jo ehtinyt joitakin hankkia. 1970-luku on tutuin,samoin 80-luvun alkupuoli. Kaikki aion lukea niistäkin uudelleen,sillä vuosien varrella maku muuttuu. Mutta mr. Font tuli kertoneeksi mielenkiintoisen seikan: teatterimurha on siis Villan piirtämä ! Minä kun olen jostain saanut päähäni,että se olisi ollut Fuscon kuvittama. Mutta näemmä olen ollut väärässä.
Joskus 80-luvun puolivälissä oli mukana niin huonoja piirtäjiä,että moni varmaan ärsyyntyi tästä. Galeppinkin kuvat sukelsivat syvälle pohjamutiin. Ne ajat ovat onneksi ohitettu kauan sitten,vaikka kyllä näissä uusimmissakin on mielestäni ollut pari vähemmän lahjakasta piirtäjää,joiden nimet eivät tule mieleen. Mutta on taso kyllä aika kova.
Ensimmäisen Willer-kokemuksen koin äitini sylissä. Hän luki minulle Texiä ääneen yksinkertaisesti siitä syystä,että tämä oli hänen ehdoton suosikkinsa, Galeppin piirtämänä. En käsittänyt hienoja juonikuvioita kovinkaan hyvin,mutta jännää oli. Vasta jälkeenpäin tulin ajatelleeksi,että en koskaan nähnyt muiden naisten lukevan Texiä,mutta ehkäpä se johtui vain siitä,etten tuntenut riittävästi naisia. Isäni ei ymmärtänyt sarjakuvista mitään.