Poll

Kuka on paras Texin piirtäjä?

Galep
Ticci
Civitelli
Villa
Letteri
Fusco
Ortiz
Nicoló
Font
Cestarot
Monti
Marcello
Giolitti
De la Fuente
Blasco
Brindisi
Venturi
Della Monica
Repetto
Diso
Capitanio
Sommer
Gamba
Muzzi
Del Vecchio
Piccinelli

Author Topic: Paras Tex Willer -piirtäjä  (Read 184919 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Font

• Jäsen
Re: Paras Tex Willer -piirtäjä
« Reply #120 on: 17.11.2006 klo 17:03:04 »
Älä vielä innosta hypi Ticciman (vai sopiiko nimeä enää käyttää? ;)), prosessimme Länkkäri-aiheen puolesta on vielä kesken. Ja muistakaa kaikki Pat ynnämuut jotka Texiä fanitatte käydä äänestämässä! Tosin nyt näyttää jo hyvältä kun tilanne on jo yli toistakymmentä ääntä puolestamme.

Joo "poista oma ääni" pitää saaada, kun sillon ei ollut kuin tietyt äänestys vaihtoehtomäärät. Nyt kuitenkin Alfonso on päässyt listoille. Mietin kuitenkin antaakko ääni Fontille vai jättää Villalle... Tai kenties Letteri...

Wade

• Jäsen
« Reply #121 on: 17.11.2006 klo 17:16:12 »
Mietin kuitenkin antaakko ääni Fontille vai jättää Villalle... Tai kenties Letteri...
Tai vaikka Ticci? ;) Ja käytä vaan Ticcimania, voi olla, että "ulkopuoliset" ketjun lukijat eivät tajua, keneen viittaat. Pystyykö tuota "poista ääni"- valikkoa vielä muuttamaan, vai pitikö se laittaa ennen äänestystä. Tahi sitten äänestys pitää aloittaa alusta, ei taida muuten onnistua
Wade Koivurinne

Mr. Font

• Jäsen
« Reply #122 on: 18.11.2006 klo 11:02:10 »
Miksei Ticcikin  ;) Mietiskelin tässä että mitkähän olisi teidän piirtäjä top-kympit? Laittakaahan tänne. Itselläni suunnilleen tämä:

1)Villa
2)Font
3)Cestarot
4)Civitelli
5)Fusco
6)Ticci
7)Letteri
8)Ortiz
9)Repetto
10)Monti

Wade

• Jäsen
« Reply #123 on: 18.11.2006 klo 13:01:21 »
Piirtäjät, jotka on eniten kautta aikojen minuun tehnyt vaikutuksen:

1.Giovanni Ticci
2.Claudio Villa
3.Miquel Repetto
4.Fabio Civitelli
5.Fernando Fusco
6.Vinesco Monti
7.Raul ja Gianluca Cestaro
8.Aldo Capitanio
9.Jose Ortiz
10.Guglielmo Letteri

Wade Koivurinne

VilleM

• Jäsen
« Reply #124 on: 18.11.2006 klo 13:52:17 »
Oma listani ei ole mitenkään kiveen hakattu, mutta suurinpiirtein tällainen se on, tällä hetkellä ainakin:

1. Villa
2. Letteri
3. Repetto
4. Ticci
5. Civitelli
6. Nicoló
7. Veljekset Cestaro
8. Fusco
9. Marcello
10. Ortiz

Galep jäi niukasti ulos, hän olkoon ensimmäinen varamies kympin sakkiin.

Mr. Font

• Jäsen
« Reply #125 on: 18.11.2006 klo 14:01:43 »
Entäs Hannu ja Asko jotka näyttävät olevan paikalla  ;)

Hannu

• Jäsen
« Reply #126 on: 18.11.2006 klo 14:03:49 »
En kyllä kymmentä jaksa miettiä, mutta nämä nyt on parhaasta päästä, eri syistä kukin:

1) Galep  
2) Ticci
3) Repetto
4) Civitelli
5) Letteri

Galeppiini tulee aina olemaan se "oikea" Texin piirtäjä, huolimatta loppukauden tasonlaskusta. Ticci taas oli ensimmäinen piirtäjä Galepin ohelle jonka piirrokset hyväksyin Texiin; taisivat olla Apashien maa ja Goldeenan verilöyly jotka jo silloin 70-luvun alussa ilmestyessään tuntuivat hyviltä. Letteriin sopeutuminen kesti jonkin aikaa, vähän niinkuin Tenavat olisivat tehneet invaasion Tex Willerin maailmaan. Repetto ja Civitelli ovat erityisesti näistä uudemmista piirtäjistä jääneet mieleen, esim. Rio Hondossa Repetton piirros on todella loistavaa (korkeasta hatusta huolimatta). Villahan tuosta jäi pois, hänen kansikuvansa ovat todella uskomattoman hienoja, mutta piirtämänsä Mefisto-seikkailu jälkeen olen sitä mieltä että tehköön kansia ja jättäköön muille tarinoiden kuvitus.

Hienoja piirtäjiä on vielä paljon muita, eipä Texissä Muzzia, Gambaa ja Nicoloa lukuunottamatta oikein huonoja piirtäjiä ole ollutkaan.    
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Mr. Font

• Jäsen
« Reply #127 on: 18.11.2006 klo 14:10:32 »
Jokaisella oma mielipiteensä. Itse en pidä Galepin töitä teknisesti hienoina, mutta kyllä esim. Mefistoissa tai Texin pojassa tulee sellaiset fiilikset kun Galep vielä osasi piirtää ja klassisiin liuskoihin miekkosen tyyli sopii hyvin. Mutta teknisesti ei kovinpaljon kehumista.

VilleM

• Jäsen
« Reply #128 on: 18.11.2006 klo 14:23:45 »
Hienoja piirtäjiä on vielä paljon muita, eipä Texissä Muzzia, Gambaa ja Nicoloa lukuunottamatta oikein huonoja piirtäjiä ole ollutkaan.    

Pakko murahtaa, kun juuri rankkasin mr. Nicolón kuutoseksi omalla listallani. Ehkä tilanne on se, että Nicoló miellyttää minua vähän samaan tapaan kuin Galep sinua. Nicoló ei ole mikään tekniikkamaestro, mutta jotenkin vain tykkään suuresti lukea hänen kuvittamiaan tarinoita. Hänellä on sellainen omalla tavallaan jännästi pehmeä ja tunnelmallinen tyyli.

Villahan tuosta jäi pois, hänen kansikuvansa ovat todella uskomattoman hienoja, mutta piirtämänsä Mefisto-seikkailu jälkeen olen sitä mieltä että tehköön kansia ja jättäköön muille tarinoiden kuvitus. 

Kovia sanoja. Kyllä minunkin mielestäni Mefisto-juttu oli aikamoinen floppi ja Villan huonoin tai toiseksi huonoin tekele. Mutta odotan silti edelleen hänen tulevia tarinoitaan kuin kuuta nousevaa!
« Last Edit: 18.11.2006 klo 14:45:36 by Cheyenne »

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Reply #129 on: 18.11.2006 klo 14:28:36 »
Entäs Hannu ja Asko jotka näyttävät olevan paikalla  ;)

Minä kun olen aina vain lukenut Texejä kirjoittajan ja piirtäjän yhteistöinä.

Olen hyvin hämmentynyt siitä, kuinka korostuneesti piirtäjät on otettu tarkastelun alle ja suorastaan psykiatrisen tarkasti terapoitu heidän kauttaan lukijain omia klassisia fobioita: "identiteetin menetys, mielisairaus, kuoleman merkit" jne.

Galep ja Letteri ovat ne tutuimmat (Nicolokin) ja selvimmät heijastuspinnat, joiden kautta kaikki myöhemmät piirtäjät ovat asettuneet Tex-kulttuuriin. Listausta minun on mahdoton tehdä; voin vain mainita silloin kun olen erityisen tyytyväinen - niin kuin Giolittin ja Wilsonin suuralbumeissa tai tämän vuosikymmenen suurimmassa Tex-nautinnossani, joka oli muidenkin mieleen ollut Maxi-Tex "Rio Hondo".

Yleensä, jos pidän jostain seikkailusta, siihen ei piirtäjä vaikuta ensisijaisesti. Uuden Kronikan kolhosti piirretty "Buffalo Bill" -juttu on niillä hilkuilla, mutta siinä ei kässärikään ole niitä onnistuneimpia. Villan kannet ovat oma lukunsa. Niistä suuri osa on henkeä salpaavan hienoja, silloinkin kun tötteröstetson (tai lapiokädet tai latohartiat) ovat isoimmillaan.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Hannu

• Jäsen
« Reply #130 on: 18.11.2006 klo 14:43:07 »
Piirtäjien tekniseen taitavuuteen osaan ottaa kantaa vain kovin karkeasti, itselläni kun ei ole minkäänlaista tämän alan koulutusta eikä kokemusta. Arvioinkin piirtäjiä täysin subjektiivisesti (kauneus on katsojan silmissä) ja olen täysin tietoinen siitä, että Galeppiini miellyttää minua juuri siitä syystä että lapsuudessani juuri näihin Galepin piirtämiin liuska-Texeihin ihastuin ja jäin koukkuun.

Cheyennelle: olen täsmälleen samaa mieltä, minulle vain (harmikseni) Nicolon piirrostyyli ei koskaan ole kolahtanut. Mukavampaahan se vaan olisi jos pystyisi eri piirtäjien jäljestä nauttimaan.

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Reply #131 on: 18.11.2006 klo 18:46:48 »
Kyllähän ne omat suosikit, vaikka olen Askon kanssa samaa mieltä, että käsis ja piirros kulkevay käsi kädessä. Esim. viimeisestä mefistotarinasta en ´juurikaan nauttinut, vaikka Villan taide oli huimaa.

Tässä tämänhetkinen mielipiteeni
1. Letteri
2. Ortiz
3. Villa
4. Ticci
5. Galep
6. Civitelli
7. Font
8. Repetto
9. Fusco
10. Capitanio

Näin enempiä miettimättä. Ortizia olen äänestänyt parhaaksi, mutta nyt antaisin ääneni Letterille.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Pat

• Jäsen
« Reply #132 on: 18.11.2006 klo 19:38:30 »
Tässä mun suosikit:
1.Villa
2.Cestarot
3.Font
4.Repetto
5.Sommer

Loput on niin tasaista massaa, että en viitsi järjestystä kovin pitkään miettiä, tosin ihmettelen miksi jätin Civitellin viiden parhaan joukosta pois...??

pasoleati

• Jäsen
« Reply #133 on: 18.11.2006 klo 19:44:38 »
Mikäs sen Rossi-nimisen Tex-piirtäjän etunimi on? Lambiekissa oli useampi Bonellille piirtävä Rossi...

Pat

• Jäsen
« Reply #134 on: 18.11.2006 klo 19:51:06 »
Olisko Valentino??? :D