Anteeksi nyt, kun kaivelen vanhoja aiheita, mutta on vaan pakko nyt vastata tähänkin...
Minä, piirrettyjen suurkuluttaja ja ikuinen animaationtollottaja, listaan omat lempparini:
1. Kissojen valtakunta No, onhan se vähän naiivi, mutta se on silti niin ihana ja söpö, kissaihminen kun olen. Ihan hauskoja juttujakin siitä löytyy ja hyviä yksityiskohtia... Ja suomenkielinen versio on vielä timanttisempi. Tosi hyvin onnistunut, sanon minä.
2. Monsterit Oy Sairaan nerokas animaatio, ihan huippu ja upea. Hauska ja hyvä juoni. Tosi ihana. Myös Toy Storyt rulaa!
3. Keisarin uudet kuviot Yltiöabsurdi sekoiluraina, jota katsoessa ei voi muuta kuin nauraa. Jarkko Tamminen loistaa laamakeisarina! Sairas ja hauska eli sairaan hauska.
4. Tie El Doradoon Dreamworksin vähemmän tunnettua tuotantoa. Mainio seikkailukomedia kahden helppoheikin aarteenetsinnästä Etelä-Amerikan vehreässä siimeksessä. Alkuasukkaiden jumalien näyttelemisen tuoksinnassa tapahtuu yhtä sun toista hupaisaa kommellusta, joka jaksaa naurattaa kymmeniä kertoja (testattu).
5. Jouluaaton perinnepiirretty Lumiukko kuuluisi oikeastaan ykköseksi. Niin sitä jaksetaan jok'ikinen joulu katsoa uudestaan ja uudestaan. Joka vuosi ihastellaan, itketään ja nauretaan ihanalle animaatiolle. Snif!
6. Ja muistin juuri, että Wallace ja Gromit:kanin kirous, ja muutkin W&G-leffat on tosi hyviä. Brittihuumori kukkii ja nerokkuus loistaa nostalgisien vahahahmojen toilaillessa screenillä. Oi autuutta!
7. Eikä hupihauskat Shrek-leffatkaan huonoja ole. Hyviä ovat ainakin viittaukset muuhun kulttuuriin. Huraa! Eikös sarjaan ole muuten tulossa kolmaskin osa? Ainakin kuulin jostain...