Eikun tiedän että korona lähtee kun tuulettaa. Tiedän myös että maskipakko ei mitään pelasta. Kukin näköjään panikoi tahollaan, mutta tuo telttaheitto oli siis humoristinen viittaus aiempiin vuosiin. Siihen kuitenkaan tuskin on paluuta muista syistä.
Jänniä aikoja edelleen elellään ja tilanteet muuttuu viikottain, eli ei käy kateeksi niitä jotka joutuvat päättämään. Kuulin myös huhua että Kirjamessut olisi tulossa, mutta siihen vastasin että uskon kun näen.
Kirjamessut vai tulossa...onko siellä max 50 ihmistä sitten vai se 500 ihmistä.
En kyllä menis kirjamessuille ja siellähän on ollut samaan aikaan myös ruokamessut...joka on vielä tiiviimpää menoa kuin kirjamessuilla ja ihmiset kittaamassa viiniä ja syömässä pientä naposteltavaa...juu ei onnistu. Toi kirjamessut on kyllä ihan järetön idea. Siellä on niin hirveesti väkeä ollut vuosittain paikalla, jos jotkut sairastaa koronaa niin siitä tuleekin kaikkien aikojen viruslinko! En todellakaan suosittele Kirjamessuille menoa.
Ja jos jotain järjestettäisiinkin, niin vaatimus minusta olisi yleisölle ehdottomasti maskipakko! Jos itsellä on pöpö maskeista on apua vaikka THL väittää tällä hetkellä muuta. Uusi suositus on juuri tullut WHO:llta ja suosittelevat vihdoinkin maskien käyttöä.
Voihan sarjakuvafestivaalit järjestää muillakin teknisin tavoin joista täällä olette keskustelleetkin. Virtuaalisena jne.
Olen samaa mieltä...jos sarjakuvafestivaalit järjestetään riisutusti, niin ehdottomasti kasvomaski pitää olla, jos sinne menee. No voihan olla, että syksyllä korona on jo lähtenyt Suomesta, mutta varovainen pitää olla.
Itse kun kuulun riskiryhmään...kun on keuhkoahtaumatauti ja jos korona iskis, niin se voisi entisestään vauroittaa noita mun paskoja keuhkoja...en millään halua saada koronaa, mutta jos se tulee, niin sille ei voi sitten mitään...en kumminkaan rupea panikoimaan. jos huonosti käy niin sitten käy. Kaupassa olen kyllä käynyt ja perusasioita hoitanut...ihan ilman maskia. Vähän kyllä katon mihin aikaa käyn kaupassa....perjantaina klo 16-18 aikaan ei kannata käydä. Muuten olen kyllä sitten ollut kotona...no ei ole ollut kyllä mitään häppeningiäkään täällä Stadissa keväällä, joten mistään en ole jäänyt paitsi.
Terassillakaan en ole ollut...kaupan oluilla pärjännyt ihan hyvin...lompakko kiittää.
Ainoa mitä on kulunut nyt korona-aikaan on saippua...kädet huutaa hoosiannaa kun niitä koko ajan pestään saippualla.
Toi Helsingin sarjakuvafestivaalien järjestäminen on kyllä vähän riskirajoillla, mutta kai järjestäjät viheltää ajoissa homman seis, jos se toinen aalto vaikka pyyhkäisee syssymmällä Suomeen. Itse kattelen tilannetta, mutta kai nyt käväisen sentään festareilla. Olen kyllä pahoillani Zinefestin takia, mutta se tila ja se ihmismäärä siellä ei olisi ollut turvallinen.
Mutta jos haastattelut menee verkkoon ja ne pidetään paikassa, jossa ei ole taustahälyä...sehän olisi hyvä asia. Meinaa viime vuonna ei kaikista haastatteluista kuullut kunnolla, kun oli taustahälyä niin paljon.