Onhan tämä jälki nyt toisella kertaa parempaa, tekstitys on helppolukuisempaa, ja onko se hiukan pienempää, vai valehteleeko silmäparkani.Kivaa että on koko sivu kerralla, siitä piste.
Tekstaus on tosiaan nyt pienempää ja ohuempaa. Mutta rasteria on yhä, myös tekstauksessa. Minustakin tämä on kiva pläjäys seikkailua kerralla, ikään kuin isokokoinen sunnuntaisarja.
Edelleen kritisoisin tavutuksen määrää. Jokainen laitettu tavu ei ole välttämätön.
Tulee vain pieniä säilytysonkelmia,miten pitäisi säilyttää, roisisti sivu kerrallaan johonkin lootaan, vai mikä olisi se oikea tapa?En ole muutenkaan iltapäivälehtien suuri ihailija,saati sitten ostaja, joten tässä joutuu venyttämään näköjään omaa lukumoraaliaan...hohhoijaa
Minäkään en ruukaa ostaa iltapäivälehtiä edes hyvien sarjakuvien vuoksi. Saan lehtiä pienellä viipeellä taloyhtiön lehtikeräyspisteestä. Ensimmäisen Rip-Iltiksen kuitenkin ostin heti uteliaisuuttani ja säilytän sen Rip-aukeaman taustajuttuineen sellaisenaan mahdollisimman vähän taitettuna.
Jos Rip-tietoisku tulee olemaan joka sivulla, säilytän nämä sarjissivut sellaisinaan. Yleensä stripit kannattaa leikata irti ja säilyttää pinossa pienessä pahvilaatikossa, jossa ne eivät pääse liikkumaan.
ps. Keräilevätkö jotkut näitä sanomalehtistrippejä,ja minähän vuonna mahtoi tämä "Pieni mies" hesarissa ilmestyä, luultavasti montakin kertaa,olettaisin.Eikö ne kannattaisi skannata samantien koneelle ja käyttää kopioita lukuinnon iskiessä, kuin rapistella hauraita lehtiä hajalle.Eipä taida sopia sivu omaan skanneriini kuin kahdessa osassa.
Minä olen kerännyt strippejä, mutta minulla ei ole tätä seikkailua. Ripin edellisen tarinan keräsin. Tämä Iltiksessä alkanut seikkailu lienee viimeksi alkanut Helsingin Sanomissa joulukuun lopussa 1992 ja päättynyt huhtikuun alussa 1993. Tätä tarkemmin en pysty ajallistamaan tätä, jollen varaa aikaa yliopiston vapaakappalekokoelmalla. Sitä ennen tämä lienee ilmestynyt ainakin 50-luvulla.
Keräilyä harkitseville tiedoksi, että englanninkielinen Wikipedia kertoo, että jutun pituus on 108 strippiä, eli tämä vie yhteensä 18 Ilta-Sanomien numeroa (6 strippiä joka la x 18 = 108). Taisin tämän kyllä jo mainita aiemmin.