Aloitan uuden ketjun, koska Hermann Huppenilla ei näytä olevan omaa yleistä ketjua.
Kuka tiesi, että Semicin Zoo-sarjakuvalehdessä julkaistiin Hermannin piirtämää sarjaa
Niki? Itselleni se selvisi vasta tänä viikonloppuna ja se on minulle samanlainen yllätys kuin aikoinaan Milazzon
Kiki Tumacissa. Sarja taitaa olla melko tuntematon, sillä löysin Kvaakissa siitä vain yhden maininnan,
tertsin julkaisusuosituksissa Jysäys-ketjussa.
Nikin nimi alkukielellä on
Nic. Käsikirjoittajana oli Morphée, ja Niciä on tehty ranskaksi yhteensä kolme albumia. Niissä muutamassa Zoo-lehdessä, joissa olen nähnyt Nikin, jaksot ovat olleet kahdeksansivuisia itsenäisiä tarinoita. Päähenkilö menee aina nukkumaan ja uneksii asioita Pikku Nemon tyyliin. Unissa eläimet ovat keskeisessä roolissa, mikä tietysti sopii hyvin eläinaiheiseen julkaisupaikkaan. Panen tähän kaksi näytettä.
Onko jollakulla tietoa montakoa numeroa Zoota ilmestyi 80- ja 90-luvun taitteessa ja missä kaikissa numeroissa siinä oli tämä Niki? Saattaisin edukkaaseen hintaan kerätä ne numerot. Zoo on mennyt tutkani ohi, koska olen mieltänyt sen väärin kirjeenvaihto- ja puuhalehdeksi.