Kirjoittaja Aihe: Tunnustan, järjestelin salaa kaupan sarjakuvahyllyä  (Luettu 1286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Tämä aihe on tullut esille aika usein, siellä täällä: kvaakilaiset salaa järjestelevät sarjakuvahyllyjä.

Tänään kierrätyskeskuksessa nostin akkareitten ja viivijawagnereitten joukosta esiin sellaista tavaraa, joka voisi vaikka mennäkin - tai ainakin sellaista, mikä näyttää hyvältä hyllyssä ja yllyttää asiakasta selailemaan.

Tällainen siitä tuli (otin vaivihkaa kännykällä kuvan).

Harrastatko samaa, divarissa, lähikaupassa, kirjakaupassa? Kerro.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
Vs: Tunnustan, järjestelin salaa kaupan sarjakuvahyllyä
« Vastaus #1 : 22.09.2019 klo 21:51:02 »
Olen minäkin asetellut sarjakuvia selaamillani lehtihyllyillä niin, että ne pääsevät sieltä paremmin esille.

Se on vähän kuin suoristaisi taulut kylässä käydessä, huomaavaista käytöstä...

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2 : 22.09.2019 klo 21:59:43 »
Jonkun yksittäisen albumin tai jotain semmosta, oon aina joskus nostanut framille. Viimeksi taisi olla Thorgal jossain R-kioskissa, kun se oli silleen piilossa.

Timo

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #3 : 22.09.2019 klo 22:20:01 »
En.
En aakkosta, en nosta esiin "parempia" sarjakuvia.
Jos harrastaisin moista toimisin kuten ystäväni joka myytäviä DVD-levyjä plärätessään aina kätkee marttyyrit. Les martyrs leffan koska
Lainaus
kenenkään ei tarvitse nähdä sitä

Itse en kuitenkaan jaksa kantaa huolta muiden mentaalihygieniasta. Lukekoot Aku ankkoja kamalaa luontoa ja muuta idioottimaista paskaa jos eivät paremmasta tiedä tai välitä.
Hyviäkin sarjakuvia on.

Muut saavat ratsastaa rosinantella kohti tuulimyllyjä, itse tuen ostamalla fyysisiä sarjakuvia.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #4 : 22.09.2019 klo 23:54:40 »
Minäkin ole harrastanut tätä "järjestelyä". Tarkoitus on saada joku sarjakuva enemmän esille, että sitä ostettaisiin enemmän. Esimerkiksi Thorgal-sarjakuvaa kävin aina välillä tuomaan Prismassa enemmän framille ja ihmisystävälliselle korkeudelle. Pelkäsin, että sitä ei huomata ja sen myynti takkuaa...no eipä sen myynti taida näistä meidän "avustuksista" paljon hetkauttaa. Taitaa jäädä Thorgal noihin 3 alppariin. Ainakin on yritetty.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Antti Valkama

• Jäsen
« Vastaus #5 : 23.09.2019 klo 08:47:41 »
Ryhdyn joskus niin avuliaaksi, että jos lehtipisteen mangahyllyssä jokin pokkari on piilossa, nostan sitä näkyville. Lähinnä kyllä sellaisten kustannuksella, jotka näkyvät useamman kannen voimin.

Eli lähinnä omien tuotteiden järjestelyä. Joskus olen kyllä tehnyt saman niin, että mangapokkari on päässyt näkyviin ja akuankka mennyt piiloon, mutta silloinkin sillä periaatteella, että jokainen kirja ansaitsee näkyä edes hiukan.