Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 67564 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maso

• Jäsen
  • Kvaak!
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #510 : 30.03.2022 klo 18:24:47 »
Tuleeko numeroitu kirja? Tarjolla olisi nyt nro 200.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #511 : 30.03.2022 klo 18:37:55 »

Kirjanmerkit on numeroitu, ei kirjat.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #512 : 30.03.2022 klo 18:54:55 »
Kirjanmerkit on numeroitu, ei kirjat.
Ei kai tuo hirvee homma olisi numeroida kirjat...siis vain mesenaattien kirjat.
Jos tehdään kirjasto-versiot tai mahdolliset vähittäismyyntiversiot, niin niissä ei olisi numeroa.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #513 : 30.03.2022 klo 19:59:41 »

Vaikka numeroitaisiinkin kirjat, niin logiikka ei päde. Moni on ottanut useamman kirjan, joko mesenoimalla yhdellä kertaa tai useammalla kerralla. Tuo 199 on uniikkien mesenaattien määrä, joka on huima, ja josta n. neljännes on uusia. KVAAK Kirja kiittää luottamuksesta.  :angel:
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #514 : 01.04.2022 klo 09:13:09 »
Nöyrä (=mutta salaa ylpeä) kiitos kaikille mesenaateille!

10 000 € paukahti rikki.

Laatusarjakuvan nälkä on kova.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #515 : 01.04.2022 klo 17:48:14 »
Nöyrä (=mutta salaa ylpeä) kiitos kaikille mesenaateille!

10 000 € paukahti rikki.

Laatusarjakuvan nälkä on kova.

Todella, ja tässä ehdottomasti pääotsikko on eurojen sijaan mesenaattien hirmuinen määrä, joka ylittää pian Eternauttin kampanjaan osallistuneiden määrän. Tämä joukko myös kasvaa kampanjan aikana, ilman Eternautin kaltaista ennakkopöhinää.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #516 : 03.04.2022 klo 09:20:33 »
Minulla tulee tsekattua kampanjan tilanne pari kertaa päivässä. Jos muistan oikein, niin minimitavoite 9 500 euroa täyttyi 193. tukijan kohdalla.

Wood-kirjalla on nyt 211 mesenaattia ja 10 119 euroa. Kampanja elää nyt normaalia hiljaista vaihettaan (tuttu juttu Kickstarterista), jossa tukijoita tulee vain muutama päivässä taikka ei yhtäkään. Kampanjan viimeisiksi päiviksi voi perustellusti odottaa isompaa tukijaryöppyä. Silloin jotkut empijät päättävät, että "hankinpa tämän teoksen" samalla kun jotkut vanhat tukijat hommaavat ylimääräisiä kappaleita sijoitukseksi tai lahjaksi.

21 päivää on vielä jäljellä, joten paljon ehtii tapahtua tasaisella menollakin. 50 uutta tukijaa minimisumman 34 euron kanssa kerryttäisi kassaan 1 700 euroa lisää. Sanoisin, että näillä näkymin todennäköisesti 13 000 euroa menee kirkkaasti rikki, mutta 14 500 euron tavoitteen kanssa saattaa mennä melko tiukoille etenkin kun rahaa tuovia originaaleja ei ole enää hankittavissa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #517 : 03.04.2022 klo 11:00:17 »
Aivan turkasen hieno tuo Woodin Atom Bombin avausruutu.

On se. Pelkästään tämän yksittäisen tarinan saaminen suomeksi on kulttuuriteko, sillä Atom Bomb on yksi kaikkien aikojen parhaimmista "sarjakuvanovelleista". Woodin sotatarinat ovat sodanvastaisia, hengeltään pasifistisia. Niiden sanoma ei tässä ajassa ole lainkaan vanhentunut, ikävä kyllä.

Nyt kun julkaisu on varmistunut minimirajan ylityttyä, rahoilleen saa varmasti vastiketta.

Ja jos tätä vielä ei joku ole hokannut, niin Wood-kokooman toimittaa ja kääntää "satojen julkaisujen mies": one and only Jouko Ruokosenmäki. Nimimerkki Rmäki on tietty tuttu Marvel-sarjakuvien palstoilta.

Kokoneita konkareita on asialla. Tästä tulee hyvä!

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #518 : 03.04.2022 klo 22:32:55 »
Ei niin ettei nykyinen paketti olisi kiva, mutta odotan jännittyneenä milloin ns. venytystavoitteet julkaistaan.

Muuten, t-paidan voisi laittaa myös myyntiin erikseen selkeämmän kuvan kanssa. Itse tilasin kirjan myöhään yöllä ja ja jäin jälkikäteen miettimään millainen se paita olisi ollut.

Maso

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #519 : 05.04.2022 klo 08:30:20 »
Kampanjan viimeisiksi päiviksi voi perustellusti odottaa isompaa tukijaryöppyä. Silloin jotkut empijät päättävät, että "hankinpa tämän teoksen" samalla kun jotkut vanhat tukijat hommaavat ylimääräisiä kappaleita sijoitukseksi tai lahjaksi.

Eternautin kohdalla hommasin itsekin toisen kappaleen "sijoitukseksi". Silloin se muuttui myös houkuttelevammaksi kaupaksi kun luvattiin ekstrakirjaa ja tuliko kirjoille kotelokin vielä.

TS2016

• Jäsen
« Vastaus #520 : 05.04.2022 klo 10:26:52 »
Nyt kun vain kopsahtaisi paketti postista

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #521 : 05.04.2022 klo 10:42:18 »
Eternautin kohdalla hommasin itsekin toisen kappaleen "sijoitukseksi". Silloin se muuttui myös houkuttelevammaksi kaupaksi kun luvattiin ekstrakirjaa ja tuliko kirjoille kotelokin vielä.

Nyt kun vain kopsahtaisi paketti postista

Kirjat on hyväksytty painoa varten, nyt odotamme päivitettyjä painotarjouksia. Edelliset eivät ole enää voimassa, johtuen paperipulasta, Ukrainasta jne. Mutta kun sopiva saadaan, lähtevät kirjat painoon, jonka jälkeen niitä voi odotella saapuvaksi n. 1-2 kk päästä. Ilmoitamme kyllä kun asiat edistyvät.

Ja kirjoille tosiaan tulee myös yhteinen slipcase-kansio.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #522 : 06.04.2022 klo 11:49:32 »
Mukava mesenaattimäärä just nyt: 222.

Ei niin ettei nykyinen paketti olisi kiva, mutta odotan jännittyneenä milloin ns. venytystavoitteet julkaistaan.

Muuten, t-paidan voisi laittaa myös myyntiin erikseen selkeämmän kuvan kanssa. Itse tilasin kirjan myöhään yöllä ja ja jäin jälkikäteen miettimään millainen se paita olisi ollut.

Malttia, malttia…

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #523 : 06.04.2022 klo 12:23:41 »
Mukava mesenaattimäärä just nyt: 222.

Jep, olemme 3 rahoittajan päässä Eternautin rahoittajamäärästä, ja jos sen yli mennään, tämä on Suomen historian suosituin käännössarjakuvan joukkorahoitus. KVAAK Kirja näyttää kirjoittavan historiaa jokaisen rahoituskierroksen yhteydessä.  :D  :angel:

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #524 : 06.04.2022 klo 13:21:33 »
Jep, olemme 3 rahoittajan päässä Eternautin rahoittajamäärästä, ja jos sen yli mennään, tämä on Suomen historian suosituin käännössarjakuvan joukkorahoitus. KVAAK Kirja näyttää kirjoittavan historiaa jokaisen rahoituskierroksen yhteydessä.  :D  :angel:
Siis oliko tuo Tampere-kupliin aikainen tarjous niin iso, että rahoittajien keräämä raha summa on nyt pienempi kuin Eternautilla. Wood kirjahan on kerännyt noin 4000 euroa vähemmän kuin Eternautti.
Vai oliko noita extra-juttuja sitten enemmän Eternautissa, jotka nostivat silloin hintaa.

Mutta hienoa, että tämmöinen joukkorahoitusjuttu toimii. Tulevaisuutta katsellen voisi siis julkaista myös sarjakuvia, joista jotkut kustantajat ovat luopuneet. Edelleenkin tuo Sandmanin viimeinen kirja kiinnostaisi kovasti. Tiedän, että siinä on jotain ongelmia sen saamiseksi joukkorahoituksen kautta Suomeen, mutta jos sinnikkäästi yrittäis...eihän sitä koskaan tiedä. Sille varmaan löytyisi PALJON mesenaatteja.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2022 klo 13:26:50 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)