Kirjoittaja Aihe: Suursarjakuva Mannerheimista  (Luettu 13241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reima Mäkinen

• Jäsen
Vs: Suursarjakuva Mannerheimista
« Vastaus #90 : 02.04.2023 klo 12:57:47 »
Kiitos. Kyllä mä ajattelin että lopussa tulisi vielä muutama mesenointi, mutta eilen ja tänään on ollut melkoista haipakkaa. Aika mieletöntä kyllä näin omasta mielestä.   :o
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #91 : 03.04.2023 klo 08:08:32 »
Aplodit! Komea loppunousu ja hienosti maaliin:

80
MESENAATTIA

3503 €
TAVOITE 3000 €

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #92 : 03.04.2023 klo 08:42:07 »
Onnittelut onnistuneen kamppiksen vetämisestä lävitse, jos pysyin kärryillä niin viimeisen viikon aikana tuli kokonaispottiin melkein 1 500 € ja viimeisinä parina päivinä runsas tonni.

Kiinnostava kehitys, ei mielestäni mitenkään tavanomaista, toivottavasti jaksat hengähdettyäsi jakaa oppeja laajemmalle.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #93 : 03.04.2023 klo 09:00:07 »
Kiitos Kvaak ja kiitos Kvaak -kirja, sekä Twitter -jakamiset.
Suomalaiset ovat äänestäneet lompakollaan.
Eilen tosiaan peräti 17 tukijaa ja tavoite ylittyi näinä taloudellisesti karuina aikoina yllättävän paljon.

Kiinnostava kehitys, ei mielestäni mitenkään tavanomaista, toivottavasti jaksat hengähdettyäsi jakaa oppeja laajemmalle.
En tuota itsekään viikko/eurotasolla tarkastellut. "Oppia" on tullut jaettua jo vlogissa ja Kvaakin joukkorahoitusketjussa sekä Facessani. Ehkä tosiaan vielä joku viimeisten viikkojen summaus tulee jos ehdin.  :) Vielä on edessä aika homma postitusten ja omistuspiirrosten kanssa.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #94 : 05.04.2023 klo 11:05:16 »
En ole jaksanut vielä sorvata joukkosähköpostia, joten kerrottakoon nyt täällä että kirjat niin sanotusti lähtivät painoon.
Aikamoisen säätämisen jälkeen painatuskulut 2223€ Postitusten jälkeen vasta kokonaisbudjetti selkiää.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #95 : 08.04.2023 klo 10:54:45 »
Onnittelut vielä Reimalle Mukden-kirjan rahoituksesta! En ehtinyt välillä käydä Kvaakissa, mutta onneksi näin ilmoituksen kampanjasta täällä ja ehdin osallistua siihen viimeisenä päivänä. Hommasin ruotsinkielisen version itselleni; se toimii ruotsin harjoituksena minulle ja myös kiinnostanee ruotsalaisia ystäviäni.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #96 : 24.04.2023 klo 18:46:41 »
Miia Vistilä on tekemässä juttua joukkorahoituskampanjoista Sarjainfoon. Hän haastatteli minua, Kvaak-kirjaa ja Riina Tanskasta.

Purkasin nyt hieman tuntojani ja summasin Mukden-kamppista videolla. Kesto 14min. Toden totta loppukiri oli melkoinen.

Kerrotaan nyt tässäkin, että kirjojen toimitus viivästyy aikomastani viikon pari. Ei mennyt mulla aikataulutus aivan putkeen, kun on "kumppanina" uusi ennenkokematon painotalo. Pahoittelen.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #97 : 19.05.2023 klo 11:59:57 »
Laadin turhanpäiväisen laatikonavausvideon, mutta lupasin näköjään ilmoitella täälläkin kun kirjat saapuvat painosta. Enää puuttuu yksi laatikko. :-)

Olen saanut nyt jokusen omistuspiirroksen tehtyä ja aloitellut muutenkin kirjojen toimittamista mesenaateille. Ensi viikolla kuitenkin vasta pääsen sitä täysipäiväisemmin tekemään. Eli hetki menee vielä.  :)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #98 : 27.05.2023 klo 16:37:51 »
Väliaikatiedote:

Vastikkeiden, eli Mukden -kirjojen postittelu etenee. Hidastahan se on kun omistuspiirroksia saa tehdä aika paljon. Viikon kuluttua ollaan tässäkin jo huomattavasti lähempänä maalia.

Vähemmän hauskasti olen taas kuulemma onnistunut luomaan kirjaan aivan uusia kirjoitusvirheitä, samalla kun Mantsuriasta löytyneet "vanhat virheet" on toivottavasti korjattu. Sorry.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #99 : 31.05.2023 klo 17:51:02 »
Mukden-kirja tuli tänään postissa.Pieni viivästys ei haitannut.  Kiitos, Reima! Teoksen habitus on komea. Luen sen kun ehdin.

Kirjan saatekirjeessä Reima kertoo teoksen aiemman laitoksen painosmääräksi noin 130 kpl. Voi, voi, miten surullista. Luulisi, että jo jotkin kulttuuriyhdistykset ja museot olisivat hankkineet tuosta määrästä puolet. :o Ja toisen laitoksen ruotsinkielisen version (jonka itse nyt hommasin) painosmäärä on näemmä niin pieni, että en viitsi edes kirjoittaa sitä tähän. :( Arvokasta kulttuurityötä on kuitenkin tehty.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #100 : 31.05.2023 klo 22:14:33 »
Mukden-kirja tuli tänään postissa.Pieni viivästys ei haitannut.  Kiitos, Reima! Teoksen habitus on komea. Luen sen kun ehdin.

Kirjan saatekirjeessä Reima kertoo teoksen aiemman laitoksen painosmääräksi noin 130 kpl. Voi, voi, miten surullista. Luulisi, että jo jotkin kulttuuriyhdistykset ja museot olisivat hankkineet tuosta määrästä puolet. :o Ja toisen laitoksen ruotsinkielisen version (jonka itse nyt hommasin) painosmäärä on näemmä niin pieni, että en viitsi edes kirjoittaa sitä tähän. :( Arvokasta kulttuurityötä on kuitenkin tehty.
Niin joillekin ihmisille Mannerheim on heti Jumalasta seuraava. Ihmettelen ettei ole enempää kuin 130 kpl mennyt. Olisiko syy siinä, että oli suomeksi tuo eka painos. No nyt sekin on korjattu, joten kaikki suomenruottalaiset Mannerheim-fanit voi ostaa upean sarjakuvan. Mulle kelpaa tää eka painos suomeksi.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #101 : 02.06.2023 klo 18:53:43 »
Mukden kolahti turvallisesti postilaatikkoon Jumalan hylläämässä Temmeksessä. Näyttää kyllä hyvältä ja omistuspiirroskin on kerta kaikkisesti upea. Kiitos Reimalle suuresti  :)

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #102 : 03.06.2023 klo 18:53:27 »

Kiitos kehuista.

Varmaan olen taas ollut epäselvä, sori. Mantsurian painos oli siis 500kpl. Niitä tuli jonkin verran enemmän (koska offset ja reilu paino). Tuo ylimenevä osa meni Angoulemessa käytännössä ulkomaille. Eli viitisen sataa jäi suomeen. Tän Joukkorahoitetun suomalaisen Mukdenin painos yllätti minut positiivisesti, koska oli tavallaan kuitenkin toinen painos. 140kpl, mistä pois vapaakappaleet (6kpl) ja mun omat (jää 130kpl). Niin että mesenaateille jäi vajaa sata, kun kirjasto otti tätä kuitenkin yllättävän hyvin.

Ruotsinkieliselle Mukdenille ei sitten tosiaan ollut Suomessa ainakaan mun pienen markkinointiponnistukseni johdosta oikein mitään kysyntää. Ruotsiin lähti painoksesta vain muutama koska postimaksut sinne ovat aivan mahdottomat.

Esa Turunen

• Jäsen
« Vastaus #103 : 07.06.2023 klo 11:05:48 »
Kyllä tuli hieno teos upeine omistuspiirroksineen postissa! Kiitos Reima.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #104 : 09.06.2023 klo 12:54:27 »
Huh. Tein juuri viimeiset postitukset ja viimeiset luovutukset viikonloppuna Poriconissa.

Nyt siis pitäisi kaikilla mesenaateilla olla omat kappaleet (tai vähintään poikkeus tähän sovittuna) eikä kirjoja jäänyt yli kuin muutama.
Kiitos kaikille ymmärtäväisyydestä projektiin liittyvien töyssyjen kanssa sekä jeesauksesta somessa.

Yllättävästä kirjastotilauksesta johtuen kirjoja ei oikein riitä myytäväksi. Mahtaisiko kysyntääkään olla... Harkinnassa on kuitenkin pehmeäkantisen version teettäminen pienenä painoksena, mutta se nyt riippuu mm. siitä montako vapaakappaletta pitäisi taas samalla kustantaa.  :)

Nyt siis Poriconiin!