Sinällään sarjakuvan luomisesta ylipäätään on liian vähän elokuvia.
Eipä tässäkään sarjakuvan luomista käsitelty kuin vain sivumennen.
Vapaasti arvioiden 70 prosenttia leffasta käsitteli Marstonin "ménage à trois" -kuvioita. 20 prossaa pyöri valheenpaljastuskoneen, DISC-teorian ja yliopistoelämän ympärillä. Sarjakuva sai loput kymmenen. Pinnallisesti.
"Ei niin tärkeä" piirtäjä H.G. Peter vilahti elokuvassa silmänräpäyksen. Toimittaja Sheldon Mayer jäi kokonaan huomioitta.
Ohjaaja Angela Robinson sanoi haastattelussa, että budjetti ja aikataulut eivät antaneet mahdollisuuksia edeltävien esittelylle, mutta kun ohjaaja myös käsikirjoitti leffan, niin painopisteet ovat kyllä puhtaasti Robinsonia.
Elokuvan pääjuonessa näkyy luonnollisesti ohjaaja-kässääjän HLBT-tausta. Tästä kumpusikin Marstonin perikunnan vastalauseet leffaa kohtaan. Hollywood -tyylillä elokuvassa pompataan sujuvasti kinkyyn lepsotteluun, vaikka historiallisesti ei ole mitään viitteitä, että professori Marstonin elinkumppanit olisivat olleet romanttisessa suhteessa.
No, olihan tuo toisaalta ihan viihdyttävää.

Muutamassa kohdassa mentiin myös puhtaasti draama edellä todellisuus pois päältä. Niin, ja kaikki olivat pirun nättejä.
Ihan katsottava ja varauksella suositeltavakin elokuva
Professori M ja WWomen silti oli. Näyttelijät suoriutuvat erinomaisesti rooleissaan, ja tuotanto loi uskottavan ajankuvan.
Oma mielenkiintoni olisi kuitenkin ollut hiukan toisaalla...