Kiitoksia vaan vastauksista ja Jussille eritoten.
Jotenkin muistan Jack Kirbyn piirrosjäljen miellyttäneen enemmän omaa silmää kuin sen "itsenäisen" Musta Aukko-sarjiksen - oli pienelle kossille isompi pettymys kun ei ollutkaan samaa piirrosjälkeä. Mutta minkäs teet!
Oliko kenelläkään parempaa tietoa, että onko tuo Apu-sarjiksen versio ilmestynyt myös jossain muussa yhteydessä (sanomelehdessä?) kuin omana itsenäisenä sarjakuvana?
Mul on jossain Musta Aukko-lehti eli sarjakuva leffasta! Luultavasti toi on maalla olevassa sarjakuvahyllyssä.
Ja sit on Jenkki Musta Aukko purkkakuvavihko kanssa, mut siinä ei ole kaikkia tarroja kerättynä.
Mun tekis kanssa mieli etsiä jostain noi apu-lehden sarjakuvaliitteet, meinaa siinä on Tintin seikkailut - Seikkailu punaisella merellä.
Apu-lehti 25-26 - 52/1981 ja 1 - 25-26/1982.
Kesäsin vietin lapsuudessani maalla kesälomani, niin silloin tuli tota Apu-sarjakuvaliitettä luettua. Mun vaarin äiti eli vanha-mummo tilasi Apu-lehteä ja mä hain aina maantien laidasta postilaatikoilta sen postit...ennen vanhalle-mummolle viemistä luin aina sarjakuvat Apu-lehdestä.
Muistelen, että Flash Gordonkin seikkaili siinä.
Muistelen, että kävin katsoo
Mustan Aukon melkein heti
Imperiumin vastaiskun jälkeen. Oliko se sitten joku uusinta-kierros vai oliko Musta Aukko tyypillisesti vuoden myöhässä taas Suomen ensi-illassa.