Kirjoittaja Aihe: Kynäkotelo  (Luettu 7755 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Holle

• Jäsen
Kynäkotelo
« : 13.11.2004 klo 23:28:04 »
Minkälaisia kynäkoteloita käytätte ja mistä niitä saa? Itse en ole aivan mieleistä löytänyt. Viimeisin , tähän asti paras malli , on lapsille tarkoitettu Nalle Puh-penaali josta nakkelin alkuperäiset tavarat hukkaan. Siinä on hankaluutena kuminauhalenksut jotka ovat liian tiukat , ja kynien pujottelu paikoilleen hankalaa. Kirppareilta olen katsellut pieniä käsilaukkuja. Taitaisi olla parasta itse kasata mieleinen mittatilaustyönä.
Holle
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Kynäkotelo
« Vastaus #1 : 14.11.2004 klo 10:18:49 »
Penaalia en käytä, kun en jaksa kaivella ja etsiskellä sieltä kyniä yms. Pidän kynät pystyssä pyöreässä läpinäkyvässä mehupurkissa, josta on leikattu yläosa pois. Pieni pala styroksia on myös kova sana, kun siihen voi tökkiä kynät ja muut tarvikkeet pystyyn. Matkalle lähdettäessä on työnnettävä kynät ja tarvikkeet kannettavan cpu-laukun sivutaskuun.

8)

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #2 : 14.11.2004 klo 13:42:05 »
Kierrätys on järkevää. Saman lailla on mulla (tussi)kynät pystyssä kaikenlaisissa vanhoissa, lasisissa hillopurkeissa. Järjestystä en osaa pitää kylläkään.

Ja piirtäessä on esillä ne tarpeet mitä käyttää puisessa laatikossa.

Ja kun taas menen pensseleitä joskus ostaan niin korjaan (kaupasta) talteen pitkulaisia pahvilaatikoita joissa he saavat itse pensselinsä (tukkuna). Muuten nekin on purkeissa ja purnukoissa pystyssä.

On niitä kynä´mattoja´. Ovat niinkö lautasalusen kokoisia (>A4), mitähän bambumateriaalia säikeinä ja yhteenkudottua että helpolla menee rullalle. Niissä on sitten joko kangastaskut tai pitkittäin nidottuina kumilenkkejä joihin voi ujutella helpolla kynät ja pensselit.

tai  

Parit eurot voi maksaa ..

-- j --
« Viimeksi muokattu: 14.11.2004 klo 13:54:00 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Holle

• Jäsen
« Vastaus #3 : 14.11.2004 klo 18:36:44 »
Sorgen. Pientä tarkennusta.
Onhan noita hillopurkkeja toki käytössä. Penaalia tarvitsen erilaisissa keikkahommissa ja silloin pitäisi kaiken olla järjestyksessä ja nopeasti saatavilla.
Holle
Sarjakuvat ja kuvitus

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #4 : 15.11.2004 klo 19:53:10 »
Jos matskua, pensseleitä, kyniä, väriliituja, tuubeja yms, on paljon vois yksi ratkaisu olla joku viehelaatikon tapainen lodju, jossa on lokeroita ja sen semmosia ja kulkee mukana rivasta kantaen. Monen mallista ja kokoista löytyy kaupoista.

Timo

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #5 : 07.01.2005 klo 16:43:37 »
Matkalla tapahtuvaa inpsiraationpuuskaa varten semmoinen wc-tarvikelaukku eli bjuutibääg. Sinne sujahtavat niin kynät, teroittimet, pyyhekumit kuin A5-kokoinen lehtiökin. Paitsi ettei se inspis tietenkään sitten tule kun on varusteet mukana...
Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

har

• l'artiste extraordinairé
  • Uusi jäsen
Re: Kynäkotelo
« Vastaus #6 : 11.02.2005 klo 23:28:16 »
Kaveri oli löytäny eräästä sisustusliikkeestä lähes täydellisen penaalin (tai ainakin se käyttää sitä penaalina):

Semmoinen kovasta läpinäkyvästä muovista tehdy näpsäkästi aukeava pakkaus. Mitat n.: 20 x 6 x 3 cm.
Täydellinen, koska:
1) Kova penaali on NIIN hyvä kun se ei hajota lyijäreitä tai sekota pensseleitä.
2) Ei oikein voi hukata mitään läpinäkyvään penaaliin.
3) Ennemmin muuttuu lyijystä mustaksi kuin reikiintyy ja tiputtaa terottimet sun muut ympäri laukkuja. Ja jos muuttuu, sen voi aina pestä.
4) Tyylikäs kuin mikä.

Oon katellu kyseistä esinettä himoiten mutta en ole onnistunut samanlaista löytämään :( Joudun toistaiseksi tyytymään peltiseen 2 kerroksiseen tiimaripenaaliin joka ainakin täyttää pari noista laatuvaatimuksista.
**_-----_ **
*/\         \***
|/ \___-\ |**
(   0    0   )** *\   __   /*** ***-----******

Holle

• Jäsen
« Vastaus #7 : 11.02.2005 klo 23:57:01 »
Minäkin löysin lopulta mieleisen . Stockmannin mainoksessa oli hieno meikkilaukku/rasia, joka ajaisi asian hienosti. En ole raatsinut ostaa. Sisältää monenlaisia ehostusvälineitä joille minulla ei ole juurikaan käyttöä. Hintaakin oli muistaakseni 20-30 euroa.

Holle
Sarjakuvat ja kuvitus

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #8 : 26.02.2005 klo 16:42:20 »
Minkälaisia kynäkoteloita käytätte ja mistä niitä saa? Itse en ole aivan mieleistä löytänyt.

Riippuu siitä, paljonko pitää saada kamaa kulkemaan mukana. Mä olen pärjännyt noilla Rotring ArtPenien mukana tulevilla peltikoteloilla, niihin menee just pari luonnoskynää, kumi, terä ja sivellin. Kumirenkaalla kiinnitän kaiken yhteen nippuun niin, että kynien varsipäät suojaavat sivellintä ja terää osumasta askin päätyyn. Peltikotelon ympärille sitten toinen kumirengas, muuten aukeaa satavarmasti taskussa.

Tussipullo on sitten ongelmallisempi tapaus. Olen toistaiseksi luottanut siihen, että minigrip-pussi suojaa mahdollisilta vuodoilta. Varsinkin kun pussin suu on taiteltu pariin kertaan, ja kokonaisuus varmistettu kumirenkaalla.

Yleensä, jos työvälineitä joutuu kantamaan mukana, yritän kyllä pärjätä ArtPenillä (mun valinta on BB, ohut viiva tulee kääntämällä terää) ja sivellinkynällä. Jää kaikki se hauska mutta tilaa vaativa näprääminen pois, ja setti on heti valmis. Ongelmana vesiliukoisuus.

Meza

• Vieras
« Vastaus #9 : 16.03.2005 klo 19:59:11 »
Penaalille on käyttöä vain koulussa. Enpä piirtelyä paljoa harrastakaan muualla kuin kotona, mitä nyt penaalissa kouluvälineiden lisäksi muutama piirtämiseen tarkoitettu lyijykynä, pyyhekumi ja tussi. Tosin nämäkin ovat kovin likaisen oloisia penaalin jäljiltä. Penaalin sisäpinnat ovat täysin lyijyssä, ja siitä seuraa että kaikki sen sisältökin on aina metallisen harmaata. Kenties pitäisi hankkia uusi penaali.. tämä on palvellut jo 6 vuotta.

Kotona säilytän peruspiirustusvälineeni -kröhöm- vanhassa Seven up -tikkaripurkissa xD Sen ulkoinen olemus on saanut alle kouluikäisen pikkuveljeni mielenkiinnon heräämään joten sekin on jemmattu liinavaatekaappiin nykyisin.. ei sitä kauan jaksanut kerätä purkin sisältöjä koulupäivien päätteeksi ympäri lattioita (sama koskee vhs-nauhuriin tungettuja palapelin paloja, nyt on sellainen "lapsikapula" siinäkin).

Ja kun maalausvälineistä sun muista on kyse niin näille löytyy omanlaisensa laukut sun muut, jotka ovat äitini kouluajan perukoilta. Kierrätys on kova sana hei ^^ Tosin odotan kauhulla että kun joskus käyn käsiksi äitini vanhoihin puuvartisiin pensseleihin niin ne lahouttaan napsahtavat poikki.. Joulun alla siivotessakin löytyi monta unohdettua välinelaukkua, värituubia ja maalauspaperia kera villakoiralaumojen.

ynne

• Jäsen
« Vastaus #10 : 02.05.2005 klo 20:12:03 »
Minulla on vakiona kaksi koteloa kynien kanniskelua varten, tässä kuvassa etualalla oleva peltiloota sekä alunperin ilmeisesti beautybagina toiminut Schollin läpinäkyvä pussukka. Peltisen "ykköspenaalin" ostin viime elokuussa Euronihmeestä, sillä sen glitteröivä kansi oli niin aivojaraastavan karmea näky että pakkohan se oli mukaan ottaa. Sen sisään mahtuu standardikokoisia kyniä kahteen riviin, ja yleensä säilytän siinä vain ne välineet, joita aivan ehdottomasti tarvitsen (pari lyijytäytekynää, kumi, setti mustia linereita). Scholli-säkissä taas kannan huopakynät silloin harvoin, kun luulen niitä tarvitsevani. Täyteen ahdettuna tussipussi on kovin painava, joten sen raahaaminen ei ole kovinkaan mukavaa. Läpinäkyvät reunat ovat kyllä ässä silloin, kun pitää jokin tietty väri löytää nopeasti.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #11 : 30.06.2005 klo 15:16:16 »
Käytän Hello Kitty-penaalia, jossa on aivan häkeltävä määrä eri lokeroita, taskuja, teroittimia yms. Ja onhan se soma :P
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

lasse

• Jäsen
« Vastaus #12 : 13.07.2005 klo 16:08:48 »
Mulla on semmonen musta pitkulainen muovinen penaali, joka on 20 cm pitkä ja 7 cm leveä. Se on alunperin Tiimarista ostettu, ja siinä on valmiiksi kaksi harppia, 1 viivotin, ja 4 muuta mittaus-välinettä, kynä, kumi ja teroitin. Se on hyvä. Ja työ-pöydälläni on varmaan 5 kynäpurkkia joissa on tusseja ja puukyniä.

Ghaassas

• Vieras
« Vastaus #13 : 20.07.2005 klo 22:52:52 »
Minulla on semmoiset taskut. Imevät teroittimen, pari kumia, viitisen taiteltua A4-paperia, vähintään kolme lyijykynää ja pari tussia/mustekynää. Niitä saa yleensä sisäänrakennettuina kylkiäisinä housuissa, koko vaihtelee. Miinusta tulee siitä että kynät saattavat lennellä jos voltteja/vastaavaa innostuu tekemään. Plussaa siitä, että niissä voi säilöä muutakin kuin taidetarvikkeita: omissa taskuissani on edellämainittujen lisäksi mp3-soitin, lompakko, avaimet ja kännykkä.

Jos kyniä ei ole tarpeen kuljettaa, ne makaavat pöydällä/muulla pinnalla huoneessani epäjärjestelmällissä kasassa. Näppärää kuin mikä.

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #14 : 05.08.2005 klo 13:13:34 »
On niitä kynä´mattoja´. Ovat niinkö lautasalusen kokoisia (>A4), mitähän bambumateriaalia säikeinä ja yhteenkudottua että helpolla menee rullalle. Niissä on sitten joko kangastaskut tai pitkittäin nidottuina kumilenkkejä joihin voi ujutella helpolla kynät ja pensselit.

tai 

Parit eurot voi maksaa ..

-- j --

Joku tuollainen voisi olla varsin kätevä, mutta mahtaakohan mistään löytyä. Kävin Akateemisen ja Suomalaisen läpi; ei löytynyt. Jos jollakin on jo tuollainen matto (tai on nähnyt sellaisen jossain), kertokaa ihmeessa.