Äänestys

Mikä ehdokkaista on Sinun mielestäsi vuoden paras käännössarjakuva?

Riad Sattouf: Tulevaisuuden arabi 3 (suom. Saara Pääkkönen, WSOY)
3 (3.6%)
Hermann: Bois-Mauryn Tornit -  Babette (suom.Kirsi Kinnunen, Sininen Jänis)
8 (9.5%)
Charlie Christensen: Aarne Ankka, mielipuolen kuvakirja (suom. Hänninen ja Kataisto, Zum Teufel)
2 (2.4%)
Regis Loisel: Mikki Hiiri - Zombi-sumppi (suom. Saara Pääkkönen, Sanoma)
12 (14.3%)
Alex Alice: Siegfried 1-2 (suom. Anssi Rauhala, ZOOM Teufel)
11 (13.1%)
Henri Vernes - William Vance: Bob Morane (suom. Anssi Rauhala, Otava)
9 (10.7%)
Vaughan - Staples: Saga 6 (suom. Antti Koivumäki, Like)
4 (4.8%)
Jana Vasiljevic: Manet's Diner (suom. Tuomas Tiainen, Dead Genesis)
0 (0%)
Trondheim - Oiry: Maggy Garrisson (suom. Anssi Rauhala, Sininen Jänis)
16 (19%)
Moritz Stetter: Luther (suom. Marjukka Mäkelä, Arktinen Banaani)
1 (1.2%)
Berliac: Kaikkimeni.exe (suom. Silja Aropuro, Asema)
2 (2.4%)
Ferri - Conrad: Asterix - Kilpa-ajo halki Italian (suom. Mirka Ulanto, Egmont)
1 (1.2%)
Liv Strömquist: Prinssi Charlesin tunne (suom. Helena Kulmala, Sammakko)
2 (2.4%)
Bomarn: Pahispomo ja kissat (suom. Antti Valkama, Punainen jättiläinen)
0 (0%)
Jill Thompson: Ihmenainen (suom. Janne Suominen, RW Kustannus)
5 (6%)
Mangin - Démarez: Alix Senator 2, Viimeinen farao (suom. Kirsi Kinnunen, Apollo kustannus)
0 (0%)
Boselli - Andreucci: Tex Willer - Loistava lainsuojaton (suom. J. L. Nyman, Egmont)
8 (9.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 75

Äänestys päättynyt: 07.01.2018 klo 11:58:00

Kirjoittaja Aihe: Äänestä v. 2017 paras käännössarjakuva Herra Koipeliini -voittajaksi!  (Luettu 13340 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Valvoja
Kun joulurauha on julistettu, julistetaan myös melkein yhtä perinteinen HERRA KOIPELIINI -kisa.

Kvaak-sarjakuvayhteisö valitsee jo yhdeksättä (!) kertaa vuoden parhaan käännössarjakuvan jäsenäänestyksellä.

Äänestysaikaa on loppiaiseen saakka.

Kvaakin toimitus on suorittanut esikarsinnan. Jokainen toimituksen jäsen sai halutessaan ehdottaa enintään kolmea suosikkiaan.

Herra Koipeliini -palkinnon tarkoitus on tuoda hyvää mieltä sarjakuvan ystäville, myönteistä julkisuutta käännössarjakuvan kustantamiselle ja sarjakuvan laadukkaalle suomentamiselle!

Perustelut tähän ketjuun omasta suosikista eivät ole pakollisia mutta kylläkin suotavia. Ymmärrettävästi kaikki vuoden aikana julkaistu laadukas käännösarjakuva ei ole päässyt listalle, koska karsintaa on jouduttu tekemään.

Erityisesti äänestäjiä pyritään kiinnittämään arvoista huomiotaan paitsi taiteen ja tarinan tasokkuuteen niin myös suomennoksen laatuun. Suomentajan nimi on ilmoitettu ehdokkaan jälkeen suluissa, ennen kustantajaa.

Voittaneen teoksen kustantajalle/suomentajalle on luvassa Herra Koipeliini -tunnustuspalkinto.

Oikein hyvää joulua ja sarjakuvalle suosiollista uutta vuotta kaikille kvaakilaisille!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
En löydä listasta vuoden ylivoimaisesti parasta käännösalbumia, Krazy Kattia. Noh, ei voi mitään. Hyvää joulua Kvaakin pikku enskeleille joka tapauksessa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
En löydä listasta vuoden ylivoimaisesti parasta käännösalbumia, Krazy Kattia. Noh, ei voi mitään.

Tämä ja muutamia muita karsiutui koska lasketaan uusintajulkaisuksi, vrt Mustat sivut.
Krazy Katin erinomaisuudesta ei liene kysettäkään.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Ja kyllä: Bob Moranessa on jo kertaalleen julkaistua mutta vain yksi integraalin tarinoista.

Esikarsinta ja tämä sääntökohta poisti monta jotka toki olisivat tämän tunnustuspalkinnon muutoin ansainneet.

Kahkonen

• Jäsen
Äänestin sitä ainoaa, minkä olen lukenut, niin se katosi listasta. Varmaan vain itsellä.

Lurker

• Valvoja
Äänestin sitä ainoaa, minkä olen lukenut, niin se katosi listasta. Varmaan vain itsellä.

Mikä ehdokas katosi?! Yritin tarkastaa, mutta lista näyttää alkuperäisen mukaiselta.

Kahkonen

• Jäsen
Nyt näkyy taas. Jostain syystä äänestämisen jälkeen ei näkynyt tuota viimeistä enää.  Nyt siis taas näkyy.

Lurker

• Valvoja
Nyt näkyy taas. Jostain syystä äänestämisen jälkeen ei näkynyt tuota viimeistä enää.  Nyt siis taas näkyy.

Adblocker päällä? Se joskus sekoittaa foorumin näkymiä.

koivumäki

• Jäsen
Saga 6:n käsikirjoittajan nimi on väärin... Ei Alex, vaan Brian K. Vaughan.

Lurker

• Valvoja
Saga 6:n käsikirjoittajan nimi on väärin... Ei Alex, vaan Brian K. Vaughan.

Korjattu.

Äänet vielä kovin hajallaan. Perinteiset suosikit Tex Willer ja Mikki saaneet kaksi ääntä.

Itse äänestin Tulevaisuuden arabia, kuten olen tainnut jo äänestää pari viimeistäkin kertaa. Tämän hetken käännössarjakuvan ehdotonta kärkeä, ja ajankohtaista.
Elämäkertasarjakuvaksi myös hämmentävän rehellinen ja suorasukainen.

MTT

• Jäsen
Valitettavasti jää äänestämättä. Listalla on kyllä 1 luettu ja 3 lukulistalla olevaa kirjaa, mutta ei tuosta omaa ehdokasta löydy.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
Hmm, näistä olen lukenut neljä, joista kaksi suomennettuna. Ja kun Sagaa nimenomaan en halua lukea suomeksi, niin sitä ei kai voi äänestää...
Äänestin sitten Loiselin Mikkiä, vaikka luulen että vaihtoehdoissa olisi parikin muuta kovaa potentiaalista uudempaa euroa jos ne olisi sattunut ehtimään lukemaan...

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
Annoin ääneni Siegfriedille...mun mielestä todella hieno sarjakuva. Myös ihan uusi tuttavuus minulle.
Mielenkiintoinen tarina...tätä lukee ihan mielellään.

Tykkäsin myös tuosta Bob Moranesta. Aivan mahtavaa, että näitä vanhoja Non Stopin sarjakuvia on alkanut tulee integraaleina. Otavalle suuri kiitos.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Reima Mäkinen

• Jäsen
Kerrankin olen lukenut näitä ja kerrankin oli helppo äänestää. Bois-Mauryn Tornit on minusta jopa ylivoimainen.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

STD

• Jäsen
En taida ehtiä lukea äänestyksen voimassaoloaikana juuri mitään ehdolla olevista teoksista (Bob Morane ja Asterix luettu jo aikaisemmin; kumpaakin luonnehtisin sanalla "pitkästyttävä") , mutta kirjastossa on vino pino varauksia vetämässä. Eli hyvää tai ainakin kiinnostavaa sarjakuvaa on siis luvassa!