No niin, DuckTalesit on tältä erää katsottu.
Kahdeksan jaksoa takana ja ymmärtääkseni syyskausi on nyt nähty. Jouluna saamme ainakin yhden jakson lisää, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin kevät kausi alkaa tammikuussa ja silloin toivottavasti näemme loput jaksot ilman sen suurempia taukoja.
Omat suosikkini ovat olleet ehdottomasti kovan aloituksen lisäksi episodit "
The House of the Lucky Gander" ja "
The Living Mummies of Toth-Ra". Molemmat seikkailullisempia episodeja, sellaisia mistä sarjakuviakin lukiessani enemmän pidän.
Ensimainitusta tykkäsin kovasti siitä, että Aku oli jaksossa niin isossa roolissa. Erityisen mukavaa oli vihdoin saada Aku vs. Hannu kilvoittelua animaation puolelle. Ainoita viitteitä sellaisesta on aiemmin ollu vain
Aku Ankka Universumin sankari videopelin esinäytöksessä, mutta se jäi silloin lähinnä hahmojen kahden keskiseksi sanaharkaksi.
Muutenkin mukavaa, että sarjakuvista tuttuja hahmoja nostetaan mukaan animaatioihin.
Taisi olla eka kerta kun minä näin Hannua missään animaatiossa.
Kannattaa kaivaa esiin alkuperäisen DuckTalesin jaksot "
Dime Enough for Luck" ja "
Dr. Jekyll & Mr. McDuck". Näistä ensimmäinen jakso keskittyy suurimmalti osin Hannu Hanheen ja jälkimmäisessä hahmolla on pieni (puhe)rooli jakson alussa.
The Living Mummies of Toth-Ra taas oli mukava aarrejahti jakso. Sellainen Indiana Jones henkinen seikkailu. Ihan ensin, jakson nähtyäni, olin hieman pettynyt kun Aku ei siinä esiintynytkään, vaikka jaksoon viittaavissa klipeissä introssa hahmo on mukana. Mutta ilmeisesti nämä klipit eivät ole suoraan sarjasta vaan ihan introa varten tehty, eivätkä ne siitä syystä esiinny juuri sellaisina toisintoina itse sarjassa.
Jakso on jo kuitenkin niin täynnä hahmoja, että lisähenkilöillä siitä olisi tullut varmasti vain entistä tukkoisempi. Muutenkin päätös, keskittyä joka jaksossa vain osaan sarjan päähenkilöistä on parempi kuin mahduttaa ne väkisin kaikkiin episodeihin. Silti lapsihahmoja saisi välillä työntää enemmän sivualalle. Olemme nähneet jakson joista aikuiset puuttuvat kokonaan, toivottavasti saamme myös sellaisen missä keskitytään vain aikuisiin. Hupu on toistaiseksi ainoa hahmo kuka on esiintynyt sarjan jokaisessa jaksossa.
Yksi jakso näihinkin kahdeksaan mahtuu mistä minä en juuri pitänyt ja se on "
The Infernal Internship of Mark Beaks". Mark Beaks tuntuu väkisin keksityltä hahmolta. Sosiaalisen median hömpötyksiin hairahtanut henkilö on hauska idea, mutta DuckTales ei mielestäni kaipaa sellaista. Nykyaikaan sijoittaminen ei ole paha asia. Minäkin haluan samaistua katsomani sarjan maailmaan, mutta mielestäni modernin ajan vieminen noin pitkälle, mihin se on tässä episodissa viety, tuntuu lähinnä vaivaannuttavalta. Myös tämän sarjan näkemys Kulta-Into Piistä ei miellytä minua yhtään. Käytännössä hahmolla ei ole mitään tekemistä sarjakuvista tutun Piin kanssa. Tuollainen sekopäinen uhoaminen ja äärimmilleen viety pelleileminen sopisi paremmin vaikkapa Kroisos Pennoselle. Hänen hamossaan voisin tuon kaiken ihan hyvin jopa sulattaa.
Mutta muuten sarjaa on ollut ilo seurata. Uskon, että kun kauden alun hahmoesittelyepisodeista ollaan päästy niin loppukausi tuo varmasti mukanaan yhä parempia tarinoita. Milla Magian ja Kultu Kimalluksen näkemistä odotan tällä hetkellä eniten. Ja totta kai Turboankan ja Varjoankan esiintyminen sarjassa kiinnostaa myös...