Kirjoittaja Aihe: Hei kaikki sarjakuvakeräilijät!  (Luettu 2518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mathias

• Uusi jäsen
  • Kvaak!
Hei kaikki sarjakuvakeräilijät!
« : 08.11.2004 klo 14:46:02 »
Moikka! Olen Radio Extremin (ylen ruotsinkielinen kanava) tomittaja ja olen tekemässä juttua sarjisten keräiliöistä. Teitä on vaikea löytää. Senpä takia ajattelin hoitaa homman näin. On vähän kiire nimittäin.
Haluaisin haastatella sarjakuvakeräilijää, vähän kysyä mistä harrastus lähti liikkeelle, eri kohteista, kuinka paljon kohteita löytyy ja mikä tässä harrastuksessa on niin kivaa. Mulla on aika kiperä deadline, eli jutun pitäisi olla valmis viimeistään 10 päivä marraskuut eli nyt keskiviikkona. Jos ruotsinkieli toimii niin hyvä, muuten mun pitää tehdä pikku käännöstyö. Eli haastattelen myös suomeksi. Ottakaa pikaisesti yhteyttä. Ai niin ois hyvä jos asut pääkaupunkiseudun lähistöllä.
e-mail: mathias.gustafsson@yle.fi

Kapteeni Kenguru

• Groupie
  • Jäsen
  • ¿Cuándo se come, aquí?
Re:Hei kaikki sarjakuvakeräilijät!
« Vastaus #1 : 08.11.2004 klo 19:19:01 »
Tuota, saanko kysyä ihan mielenkiinnosta, minkä takia tuntuu olevan sääntö eikä poikkeus että kun toimittaja hakee haastateltavia netissä, niin aina sillä jutulla on hirveä kiire ja deadline painaa päälle?

Eikö niitä juttuja voisi suunnitella ja tehdä hieman pidemmällä aikavälillä?
Vai onko ehkä valtakunnanverkossa tapana, että toimittajille annetaan jokin aihe ja siitä sitten pitää tulla juttu, aikaa max. pari päivää, olkoon aihe mikä vain?

Kun tuommoisiin pikahaastattelupyyntöihin on ennenkin törmännyt, niin alkaa pikkuhiljaa ruveta ihmettelemään että mikä on meininki.
POLKU PYÖRÄ VARKAAT KURIIN!!1

http://www.youtube.com/user/Satelliittifillari

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2 : 08.11.2004 klo 20:55:13 »
Ex-radiotoimittajana sanoisin, että kaksi päivää jutunannosta deadlineen on itseasiassa helkkarin paljon. Poikkeuksia toki on, mutta usein aiheen (tai kehoituksen etsiä aiheen...) saa aamulla ja iltapäivällä juttu tulee ulos.

Zisatto

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #3 : 08.11.2004 klo 21:14:37 »
Mulla on alle 10 vuoden kokemus toimittajana työskentelystä, joten en tiedä, miten asiat oli ennen, mutta sellainen mutu mulla on, että kiire on kasvanut toimituksissa. En tiedä vaikuttaisiko se, että tekninen prosessi on keventynyt sekä sähköisessä että paperimediassa myös siihen, että juttuja voidaan tehdä/tilata aika viime tingassa.

Toimitukset saattavat pistää juttuja tekoon freetoimittajillekin aika lyhyellä varoituksella. Ennätys oli tuossa taannoin kun lehti tilasi multa jutun tiistaina kello 18 siten että jutun olisi pitänyt olla valmis keskiviikkona puolen päivän aikaan. En voinut ottaa hommaa, kun olin jo sopinut muuta. Muuten olisin sen kyllä tehnyt.

Tietysti asiaan liittyy myös tuttu deadlineilmiö: juttu voi olla sovittu viikkoja aiemmin, mutta hupsista, muut kiireet estävät sen tekemisen ennen viime tippaa...

tertsi

• Vieras
« Vastaus #4 : 08.11.2004 klo 21:28:16 »
Luulisi, että sarjisten keräilijöistä kertova juttu voitaisiin ajaa ulos hieman myöhemminkin. Aihe ei mielestäni ole kovin kiireisen oloinen. Se on tietysti eri asia, jos toimituksessa on jutuista pulaa ja ohjelma-aikaa  on vain täytettävä jollain.

En ottanut yhteyttä, koska en kerää sarjakuvia, vaikka ostankin niitä suht paljon.

Ottiko kukaan yhteyttä arvon toimittajaan?

« Viimeksi muokattu: 08.11.2004 klo 21:30:22 kirjoittanut tertsi »