Kirjoittaja Aihe: Helsingin divarit ja sarjakuvakaupat  (Luettu 27052 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Vs: Helsingin divarit ja sarjakuvakaupat
« Vastaus #15 : 04.02.2011 klo 21:06:14 »
Ohoo. Mahtaisiko tämän tapaisessa raitsikassa olla sitten esmes sarjakuvanäyttelyitä, tai sarjakuva-albumilainaamoa tms ? Jau...! Jänskää. En ole siihen kulttuuriratikkaankaan ehtinyt, vai joko se meni ohi? Ohi.. heh.

Timo

warthog

• Jäsen
« Vastaus #16 : 07.07.2014 klo 18:16:11 »
Eli mitä kaikkia niitä on?
Kulkukatin poika
Kampintorin antikvariaatti
Kaleva
Mustan kanin kolo
Sangi
Kummisetä
Pihlajiston antikvariaatti

Entäs muita?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #17 : 07.07.2014 klo 18:38:01 »
No ainakin SS Libricon Fredalla Tennarin lähistöllä. Yksi parhaista.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

warthog

• Jäsen
« Vastaus #18 : 07.07.2014 klo 18:56:25 »
No ainakin SS Libricon Fredalla Tennarin lähistöllä. Yksi parhaista.

Joo, olen samaa mieltä. Tuo unohtui listastani. Hyvät valikoimat mutta kallis.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #19 : 07.07.2014 klo 22:08:40 »
Itäkeskuksen antikvariaatti (edulliset hinnat!)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #20 : 07.07.2014 klo 22:50:15 »
Joo, olen samaa mieltä. Tuo unohtui listastani. Hyvät valikoimat mutta kallis.

Lisäätkö/Lisätkää noihin sijaintitietoja kans niin voi käydä tsekkaa jos sattuu ko. Hoodeille.

EetuT

• Jäsen
« Vastaus #21 : 08.07.2014 klo 01:08:26 »
Kyllähän työnantajallani, eli SS Libriconilla on uudet suomenkieliset sarjakuvat kokonaisuutena melkeinpä edullisempia kuin missään muualla. Toki joskus jostain löytyy hetkellisiä alennuksia edullisemmilla hinnoilla.

Käytetyn puolella taasen perustavara on suurelta osin samanhintaista kuin missä tahansa muualla ja tarjonnan laajuus on taatusti keskivertoa kattavampaa. Keräilyharvinaisuudet ja vaikeammat numerot on meillä hintavia. Lisäksi tietyt tuotteet maksavat meillä kyllä enemmän kuin perusdivareissa. Esim. Transformers, Masters of the Universe, Buster yms. Mutta näissäkin on syytä huomioida, että lehden kunto vaikuttaa hinnoittelussamme erittäin paljon.

Antin erittäin pätevään listaukseen ehdottaisin parannukseksi mainintaa, jos liikkeen pääpaino on sarjakuvan myynnissä ja erillistä mainintaa jos myynnissä on uusia sarjakuvia enemmänkin.
E.T

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #22 : 08.07.2014 klo 08:55:36 »
Eetun viesti on täyttä totta. Sarjakuvien "ammattilaisliikkeistä" sarjakuvat löytyvät hyvässä järjestyksessä ja asianmukaisesti hinnoiteltuna.

Satunnaisilla löydöillä ei sarjoja täyteen kerätä.

Myös Yelp listaa antikvariaatteja. Asiakkaiden antamat kuvaukset ovat sen paras anti.

EDIT: typo
« Viimeksi muokattu: 08.07.2014 klo 10:03:40 kirjoittanut Lurker »

luuna

• Jäsen
  • Sarjakuvien keräilyä jo 1980-luvun alkupuolelta
« Vastaus #23 : 08.07.2014 klo 09:41:40 »
"Kyllähän työnantajallani, eli SS Libriconilla on uudet suomenkieliset sarjakuvat kokonaisuutena melkeinpä edullisempia kuin missään muualla. Toki joskus jostain löytyy hetkellisiä alennuksia edullisemmilla hinnoilla"

Pitää paikkansa: hinnat halvempia ja valikoima suurempi uusien suomenkielisten sarjakuvien kohdalla kuin Akateemisessa tai missään muussa paikassa. Kuitenkin moni ostaa myös uusia suomenkielisiä sarjakuvia muualta, hinnoista välittämättä.

Sama pätee myös Tampereelle jossa monien niin ylikalliina pitämä Makedonia myy jatkuvasti uudet sarjakuvat usein jopa alle Lukulaarin hintojen jota täällä niin usein ylistetään.

Jostain tarvittava kate kuitenkin on otettava jotta pyörät pyörivät. Niin SS Libriconissakin kuin muissakin erikoisliikkeissä yksittäiset käytetyt harvinaisuudet ovat säännöllisesti kalliita koska niitä on vain yleensä tuo yksi kappale kerrallaan saatavilla.

Asiakaspalvelua on että lehdet on järjestyksessä ja hyvin löydettävissä: joidenkin tuotteiden hinnoissa tuohon työhön käytetystä ajasta pitää myös saada korvausta.

Kyllä noista sarjakuvan erikoisliikkeistä löytää paljonkin luettavaa kohtuu hinnalla. Mutta koska valikoima on moninkertainen tavalliseen yleisantikvariaattiin verrattuna ja lehtien esillelaittoon on panostettu niin mieleen jää yleensä harvinaisuudet ja niiden hinnoittelu.

Toki omistajan mieltymykset saattavat vaikuttaa yksittäisten kohteiden hinnoitteluun mutta nuo voi helposti skipata eikä niistä mieltänsä pahoittaa.

warthog

• Jäsen
« Vastaus #24 : 14.08.2014 klo 15:18:14 »
Minneköhän noita uudempia (90-luvun ja uudempia) Roope-sedän taskulehtiä voisi kaupitella? Ei tunnu kelpaavan oikein minnekään...

koikkis

• Uusi jäsen
« Vastaus #25 : 02.03.2015 klo 20:31:37 »
Hei

Tiedustelisin kokemuksia, mikä on paras antikvariaatti tai sarjukuvaliike Helsingissä, johon viedä Marvel- ja DC-sarjakuvia?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #26 : 02.03.2015 klo 20:38:19 »
Hei

Tiedustelisin kokemuksia, mikä on paras antikvariaatti tai sarjukuvaliike Helsingissä, johon viedä Marvel- ja DC-sarjakuvia?

Nämä alkavat olla harvassa. Jos ovat huippukunnossa, kokeile Libriconia tai Kampintorin antikvariaattia (jälkimmäisessä tosin normi-Marvelit ovat alkaneet olla ulkohyllyssä, tihkusateessa...).

Jos ovat vähänkin resuisia tai nuhruisia, anna kaverille.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #27 : 12.04.2016 klo 18:55:27 »
Mannerheimintiellä, vähän kisahallista keskustaan päin on näköttänyt antikvariaatti, joka on ollut täynnä kirjoja ja sarjakuvia. En tiedä onko sillä ollut sen kummemmin nimeä, mutta ikkunassa on lukenut isoilla kirjaimilla "antikvariaatti". Monta kertaa bussilla tai autolla ohi ajaessani olen ajatellut, että tuolla pitäisi taas käydä. Muutaman kerran meninkin, ja melkoinen oli paikka. Voimasanoja suoltava vanha ukko kiipeili kirjakasojen päällä kuin pieni marakatti, ja jokainen opus tuntui maksavan kympin. Hyviä löytäjäkin tuli tehtyä. Tänään sinne päätin pitkästä aikaa mennä Helsingin reissullani, mutta voivoi, liike oli suljettu ja paikka ihan typötyhjä. En sitten tiedä, tuliko kannattamattomaksi (eipä siellä ikinä oikein asiakkaita vilissyt) vai onko ukko oikaissut koipensa. Sääli juttu. Tuollaisia liikkeitä ei vaan enää juurikaan ole. Ja mihin mahtoi liikkeen kirjavuori päätyä?
"Tex-tieteen yli-morisco"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #28 : 12.04.2016 klo 20:02:06 »
Mannerheimintiellä, vähän kisahallista keskustaan päin on näköttänyt antikvariaatti, joka on ollut täynnä kirjoja ja sarjakuvia. En tiedä onko sillä ollut sen kummemmin nimeä, mutta ikkunassa on lukenut isoilla kirjaimilla "antikvariaatti". Monta kertaa bussilla tai autolla ohi ajaessani olen ajatellut, että tuolla pitäisi taas käydä. Muutaman kerran meninkin, ja melkoinen oli paikka. Voimasanoja suoltava vanha ukko kiipeili kirjakasojen päällä kuin pieni marakatti, ja jokainen opus tuntui maksavan kympin. Hyviä löytäjäkin tuli tehtyä. Tänään sinne päätin pitkästä aikaa mennä Helsingin reissullani, mutta voivoi, liike oli suljettu ja paikka ihan typötyhjä. En sitten tiedä, tuliko kannattamattomaksi (eipä siellä ikinä oikein asiakkaita vilissyt) vai onko ukko oikaissut koipensa. Sääli juttu. Tuollaisia liikkeitä ei vaan enää juurikaan ole. Ja mihin mahtoi liikkeen kirjavuori päätyä?

Mäkin kävin siellä pari kertaa. Ukkopaha ei tosiaan juuri tykännyt asiakkaista. Lisäksi kaikkiin ostoksiin sai pinttyneen tupakan hajun kaupan päälle.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 12.04.2016 klo 23:56:40 »
Oliko se se paikka joka oli lattiasta kattoon täynnä olevia kirjapinoja? (ja jossa kun kävin viimeksi totesin paikan niin klaustrofobiseksi että poistuin pikaisesti paikalta sen tarkemmin tutkimatta)